|
Auteur |
Bericht |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: zo 01 feb 2009 12:37 Onderwerp: |
|
|
Neen. _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes - |
|
|
|
 |
Chantalle
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 552
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 01 feb 2009 15:01 Onderwerp: |
|
|
Aservire schreef: | BF als je mij ergens op wilt wijzen, misbruik deze topic niet daarvoor.
Als je gebrand bent op een reactie van mij dan stuur je toch gewoon een PM ? |
Ik misbruik niks, dat doe eerder jij door verschillende gebruikersaccount door elkaar te gebruiken.
Mijn vragen en jouw gebrek aan serieus weerwoord in het andere topic tonen aan dat jij wel degelijk beseft dat je onderworpen bent aan de Nederlandse wet. Blijft over een veel te lang uitgerekt woordspelletje. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Aservire
Leeftijd: 61 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 24 apr 2009 22:19 Onderwerp: |
|
|
Er worden geen verschillende gebruikers account in 1 topic gebruikt, houdt op met het op de man spelen Bf, je bent zo voorspelbaar.
Feiten. Het gerechtshof heeft in al zijn wijsheid klaarblijkelijk besloten om geen uitspraak te doen in een zaak waar vanuit de mens een bezwaar procedure tegen een beslag legging door het Gerechtshof was opgelegd. (CJIB zaak)
In een beslag zaak heeft de verdachte bezwaar tegen het beslag ingediend.
Op naam van een mens met naam: "bewoner adres"
Tijdens de zitting werd de naam van de aanwezige verzocht.
De gedaagde deelde mee dat hij een mens is.
Verzocht werd de naam van de mens.
Gevraagd werd in welke wet bepaald is dat een volwassen mens een naam moet hebben.
De voorzitster kwam aan met de Indentie ficatie wetgeving.......
Duhhhh deze geldt voor personen niet voor mensen.
Voorzitster werd nu pinnig (parket agentje kwam al dreigend naderbij constateerde dat de opgeroepen persoon niet aanwezig was en dat er bij verstek veroordeelt zou worden.
Affin er werd een protest brief naar de voorzitter van het gerechtshof gezonden met een klacht dat ieder mens ingevolge 6 EVRM zich mag verdedigen, en dat dit recht nu onthouden was.
Dat de voorzitster aangaf een vonnis bij verstek op te leggen dit terwijl er wel een mens aanwezig was.
Affin de voorzitter reageerde dat er gewoon een uitspraak zou volgen. Die uit is gebleven.
Het gerechtshof heeft in al haar wijsheid besloten om geen uitspraak te doen.
Next case. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: vr 24 apr 2009 22:36 Onderwerp: |
|
|
Aservire schreef: | Het gerechtshof heeft in al haar wijsheid besloten om geen uitspraak te doen. |
Door het "bezwaar" or whatever niet ontvankelijk te verklaren?
Sowieso natuurlijk al onbegrijpelijk dat deze mens, niet een persoon zijnde, zich op het standpunt heeft gesteld dat voor hem een procedure bij het Gerechtshof openstond. Die mens, niet een persoon zijnde, weet toch wel dat alleen personen bij een gerechtshof terecht kunnen? Was hij soms zelfs van plan zich te beroepen op de Nederlandse wetgeving, als ware die wetgeving op zijn persoon, oeps, op zijn menselijkheid, van toepassing? Wat een ketterij!!! _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Aservire
|
Geplaatst: vr 24 apr 2009 22:52 Onderwerp: |
|
|
Bf je lijkt wel boos te worden en dat schaadt je objectieviteit.
Het was niet een bezwaar or what ever, het was een bezwaar punt
Ik schrijf juist dat de mens zich beriep op de EVRM 6.
Er werd niet "niet ontvankelijk" verklaard, het gerechtshof heeft gewoon geweigerd zich uit te spreken.
De bewoner adres had bezwaar ingesteld tegen nota bene een beslag van een persoon op hetzelfde adres.
Er was ook een interessant verweer ingediend, maar dat kan je natuurlijk alleen maar nog bozer maken, dus bespaar ik je dit. (Het is tenslotte weekend)
Affin het wordt interessante materie zo.
Heb je trouwens al eens gekeken bij de spellingswetgeving ?
Daar staat dat een persoonsnaam begint met een Hoofdletter gevolgd door kleine letters.
Gaan we hier eens aan de slag bij de belastingdienst en het CJIB die schrijven al hen brieven geadresseerd aan een VOORNAAM ACHTERNAAM.
De spellingswetgeving is deze schrijfwijze onbekend. En we moeten ons wel aan de wet houden  |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: vr 24 apr 2009 23:00 Onderwerp: |
|
|
Hoezo boos? Ik ben slechts verontwaardigd dat een mens, niet zijnde een persoon, zich beroept op wetgeving die slechts voor personen is geschreven. Dat slaat toch alles?
Aservire schreef: | Heb je trouwens al eens gekeken bij de spellingswetgeving ? |
Heeft die wet ook een naam, al dan niet in hoofdletters geschreven? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Aservire
|
Geplaatst: vr 24 apr 2009 23:27 Onderwerp: |
|
|
Verontwaardiging is ook een emotie.
En je blijft selectief lezen, er werd een beroepen gedaan op de EVRM. Deze geldt voor mensen.
Het was een besluit, geen wet (sorry): http://wetten.overheid.nl/BWBR0019422/Opschrift/geldigheidsdatum_02-04-2009
Zie artikel 16.1 e.v. over de schrijfwijze van de eigen naam. (met dank aan Japie)
BTW, weet jij toevallig de straf/boette op het hebben van geen naam als volwassenen ?
En in welke wet of verdrag staat dat een volwassene een naam moet hebben ?
Inderdaad. Dus we zijn het eens over het wezenlijke verschil tussen een mens en persoon.
Dat de Nederlandse wetgeving uitsluitend van toepassing is op personen (deja vu's....)
Ik als volwassen mens niet verplicht ben een naam te hebben, dus een persoon te hebben.(Volgens de EVRM, kinderen hebben er wel recht op, echter recht hebben op is geen moeten en ik ben volwassen. (ja echt hoor
Ieder mens op het grondgebied van Nederland boven de wet staat, zolang hij maar geen persoon heeft.
Ieder mens zich wel heeft te houden aan de EVRM, echter zodra deze verwijst naar Nationale wetgeving deze automatisch alleen op toepassing is op mensen die een persoon hebben. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: za 25 apr 2009 1:42 Onderwerp: |
|
|
Aservire schreef: | BTW, weet jij toevallig de straf/boette op het hebben van geen naam als volwassenen ? |
Een mens, niet zijnde een persoon, kan natuurlijk nooit gestraft worden. Dus ik begrijp je vraag niet. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Aservire
|
Geplaatst: za 25 apr 2009 10:58 Onderwerp: |
|
|
Bf je eerdere stellingen dat het slechts woordspelletjes zouden zijn en iedereen op het grondgebied kan naar Nederlands recht getoetst worden lijk je nu verlaten te hebben ?
Dus we zijn het er overeens dat ieder mens op het grondgebied van Nederland niet gehouden kan zijn aan Nederlandse wetgeving ?
Slechts als een overheid op het grondgebied van Nederland (die die taak zich met geweld heeft toegeeigend) kan aantonen dat het met een persoon te maken heeft kan die mens door zijn persoon aan een wet gehouden worden.
Eerder hebben we in de Name Game gediscussierd over de gefrabriceerde en zelf verzonnen entiteit door een overheid: VOORNAAM ACHTERNAAM.
Deze overheid gebruikt deze door hen zelf geschepte entiteit bij de Rb, bij de Belastingdienst (Bd) en het CJIB gebruikt deze ook.
Hierboven heb ik je het besluit voor spelling overlegd.
Wat vind je nu van het feit dat de overheid in tegenstrijd met zijn eigen besluit een nieuwe entiteit heeft gecreerd ?
En hoe kan de mens nu aansprakelijk zijn voor die nieuwe gecreerde entiteit ? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: za 25 apr 2009 12:13 Onderwerp: |
|
|
Aservire schreef: | Slechts als een overheid op het grondgebied van Nederland (die die taak zich met geweld heeft toegeeigend) kan aantonen dat het met een persoon te maken heeft kan die mens door zijn persoon aan een wet gehouden worden. |
Precies. Op een mens, niet zijnde een persoon, heeft het overheidsgeweld immers geen effect. De wetten van de natuurkunde verhinderen dat een mens, niet zijnde een persoon, fysiek kan worden aangepakt door de overheid. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: za 25 apr 2009 12:44 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | De wetten van de natuurkunde verhinderen dat een mens, niet zijnde een persoon, fysiek kan worden aangepakt door de overheid. |
LOL!  _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes - |
|
|
|
 |
Aservire
|
Geplaatst: za 25 apr 2009 12:56 Onderwerp: |
|
|
Duidelijk is Bf dat je jezelf verliest in woordspelletjes.
We zijn hier geen natuurwetten aan het bediscusieren echter wel wetten van een overheid op het grondgebied van Nederland.
Je weigert in te gaan op gestelde vragen.
Je argumentatie van weleer dat iedereen op het grondgebied op Nederland zich aan de wetten van een overheid te houden heeft, vind al geen onderbouwing meer.
Dat heb je feitelijk erkend en daar ging het om.
Begrijpelijk dat als je zoveel tijd hebt gestoken in de bestudering van boekjes van een overheid op het grondgebied van Nederland, dat je dat steunt. Waardeloos als blijkt dat die boekjes geen rechtsgrond voor mensen hebben op het grondgebied van Nederland. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: za 25 apr 2009 13:52 Onderwerp: |
|
|
Misschien ben je vergeten dat ik mij steeds op het standpunt heb gesteld dat de overheid zijn macht dankt aan het feit dat zij haar wetten met geweld kan afdwingen, en dat hier geen diepere juridische of filosofische rechtvaardiging voor nodig is?
Wie een diepere verklaring zoekt kan die vinden in allerlei boekjes, maar het zal altijd mogelijk zijn om de uitgangspunten van zo'n verklaring te verwerpen. Mij best, maar dat doet er niet aan af dat de overheid, dankzij de wetten der natuurkunde, jou gewoon kan dwingen haar eigen wetten te gehoorzamen.
Toevoeging: zie bijvoorbeeld hier. Het is een beetje teleurstellend dat je mijn standpunt zo compleet miskent. Lees je wel? Als nee, waarom blijf je hier posten als je reacties toch niet leest? Als ja, waarom vraag je niet om uitleg als er te moeilijke woorden worden gebruikt? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Basa
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 256
|
Geplaatst: za 25 apr 2009 14:26 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Misschien ben je vergeten dat ik mij steeds op het standpunt heb gesteld dat de overheid zijn macht dankt aan het feit dat zij haar wetten met geweld kan afdwingen, en dat hier geen diepere juridische of filosofische rechtvaardiging voor nodig is?
Wie een diepere verklaring zoekt kan die vinden in allerlei boekjes, maar het zal altijd mogelijk zijn om de uitgangspunten van zo'n verklaring te verwerpen. Mij best, maar dat doet er niet aan af dat de overheid, dankzij de wetten der natuurkunde, jou gewoon kan dwingen haar eigen wetten te gehoorzamen.
Toevoeging: zie bijvoorbeeld hier. Het is een beetje teleurstellend dat je mijn standpunt zo compleet miskent. Lees je wel? |
Ik heb het een beetje doorgelezen en zoals ik het begrijp is eigenlijk de vraag of een mens, niet zijnde een persoon; gehouden kan worden aan de Nederlandse wetgeving op het Nederlands grondgebied. Het gaat er geloof ik niet zozeer om of iemand een persoon is ja of nee om aan de wetgeving te kunnen worden gehouden. Het gaat om de bedoeling van de wetgeving om de algemene volkswil op te leggen aan de mensen die zich bevinden op Nederlands grondgebied. Persoon is slechts een middel die er toe strekt om mensen aan te duiden en daarom doet het niets af aan het doel van die wet. Het primaat van de wetgever geldt hier dus, de algemene volkswil die uitdrukking vind in de wetten die zijn opgesteld door de wetgever. Wat de meerderheid van de mensen willen op dit grondgebied heeft ieder ander mens zich aan te houden, binnen de kaders van al bestaande wetgeving, beginselen en internationale verdragen. hier wilde ik het bij laten.  |
|
|
|
 |
|