|
Auteur |
Bericht |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 18 apr 2008 0:07 Onderwerp: |
|
|
Waar is de boete nu eigenlijk voor gegeven? Voor het niet verlenen van voorrang, of voor het niet kunnen tonen van het rijbewijs? Of allebei? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Lucas
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: vr 18 apr 2008 0:30 Onderwerp: |
|
|
Ik ben het met Bona's standpunten en onderbouwing eens.
En graag gedaan. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: vr 18 apr 2008 1:25 Onderwerp: |
|
|
Lucas schreef: | Ik ben het met Bona's standpunten en onderbouwing eens. |
Geen wonder, want je had in dit bericht onder 3 vrijwel hetzelfde al gezegd zie ik  _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
MaxForce
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM Studieomgeving (MA): UM Berichten: 96
|
Geplaatst: vr 18 apr 2008 12:35 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij alleen voor het niet verlenen van voorrang. Betrokkene woonde niet ver van de kruising vandaan. Volgens mij heeft hij dat dus thuis kunnen halen. Ik weet het niet zeker. Dat zou ik moeten vragen. Maar ik geloof dat ik op de mini-PV ook alleen maar geen voorrang verlenen zag staan. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: vr 18 apr 2008 14:14 Onderwerp: |
|
|
MaxForce schreef: | Betrokkene woonde niet ver van de kruising vandaan. Volgens mij heeft hij dat dus thuis kunnen halen. |
Mocht je daarmee bedoelen dat hij geen boete zou mogen krijgen voor het rijden zonder rijbewijs, zie de discussie hierboven.
Maar ik begrijp dat je het niet precies weet en dat het je vooral ging om het niet voorrang verlenen. Aan de bijlage bij de WAHV te zien komt 150 euro inderdaad overeen met de boete voor het niet verlenen van voorrang op een kruising. Het niet op eerste vordering inzage verlenen in het rijbewijs zou een extra boete van 90 euro hebben opgeleverd. De politie was blijkbaar in een buitengewoon coulante bui.
Als die persoon aan de boete kan ontsnappen door te wijzen op tekortkomingen in de door justitie gevolgde procedure dan heeft hij mijn zegen. Materieel zit hij echter op twee punten gewoon fout. Daar helpt geen redeneren aan. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
MaxForce
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM Studieomgeving (MA): UM Berichten: 96
|
Geplaatst: vr 18 apr 2008 14:43 Onderwerp: |
|
|
Het ging hier ook vooral om het niet verlenen van voorrang. Betrokkene is ook van mening dat hij fout zat door het rijbewijs niet bij zich te hebben. Wat dat betreft realiseert hij zich ook dat hij in overtreding was. Het ging hem echter met name om het niet verlenen van voorrang, omdat hij van mening is dat hij daar niet werkelijk fout zat. Echter gebleken is dat verweren op dit punt weinig tot geen kans maken. Ik weet verder nog niet wat betrokkene daarmee wil doen. |
|
|
|
 |
Lucas
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: vr 18 apr 2008 22:02 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Lucas schreef: | Ik ben het met Bona's standpunten en onderbouwing eens. |
Geen wonder, want je had in dit bericht onder 3 vrijwel hetzelfde al gezegd zie ik  |
Hmm...dacht al, komt me bekend voor!  |
|
|
|
 |
|