|
Auteur |
Bericht |
tallie
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 19 mei 2007 23:50 Onderwerp: Welkomstpakketje ontvangen van Naturpost |
|
|
Weet niet of ik dit bij de juiste topic plaatst.
Maar hier mijn vraag.
Mijn vader 70 jaren oud,heeft afgelopen week ongevraagd een welkomstpakketje van het bedrijf NATURPOST ontvangen.
Dit pakketje bevatte 30 Solburn tabletten en 30 stuks Silicaat tabletten en een bewaardoosje.
Met een acceptgiro van 4,95 en dit moet even betaald worden voor 22Mei as.
Ten eerste mijn vader heeft niks besteld en zich nergens lid van gemaakt en dus ook nergens een handtekening geplaatst.
Hij kent het bedrijf niet eens.
Nu stond er bij de voorwaarden dit:Bestelt u als klant voor het eerst bij Naturpost ,dan ontvangt u binnen 14 dagen een Welkomstpakket voor een speciale introductieprijs..
Nu moeten wij hier wel even om lachen aangezien mijn ouders dus vanochtend weer zijn gekomen van hun 4 weekse reis uit Oostenrijk.
Dus wanneer moet hij dit dan besteld hebben,vanuit Oostenrijk ???
Hij is dus niet van plan om dit te betalen.
Ik heb er een mail achteraan gestuurd vanmiddag,omdat als je belt dit even 0,50eurocent per minuut kost.
Zijn dit dus ook niet van plan,aangezien hij iets ongevraagd heeft ontvangen.
Ben even verder wezen neuzen,en wat schept mijn groete verbazing,bij RADAR,KASSA en Consumentbond waren tientallen mensen hier dus gedupeerd.
Er schrijven daar dus ook veel mensen als je niet betaald heb je incasso's op je dak.
Sommige mensen moeten dus fikse bedragen betalen voor iets wat ze niet hebben besteld,en ze krijgen dus telkens ook weer nieuwe zendengen.
Ik heb dus daar niet duidelijk een antwoord gekregen wat mijn vader dus precies kan doen?
Hij wil dus het pakketje retour afzender terug sturen?
Doet hij hier goed aan?
Zou u mij misschien kunnen zeggen wat hij het beste kan doen?
Alvast mijn hartelijke dank hiervoor |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 19 mei 2007 23:53 Onderwerp: |
|
|
Hij mag het gewoon houden. Leuk he?
Kijk maar hier
En wijs een eventueel incassobureau even vriendelijk op die bepaling.  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
tallie
|
Geplaatst: zo 20 mei 2007 0:00 Onderwerp: |
|
|
Hoi,
Als ik het goed lees dus,hoeft hij het niet terug te sturen?
Maar als ik dan bij die andere forums dus kijk en lees,krijg je dus wel weer aanmaningskosten,en daarna gaan ze dus dreigen met incasso's.
Ja om heel eerlijk te zijn,is mijn vader daar dus een beetje bang voor,aangezien hij dus nog nooit met zoiets in aanraking is geweest.
Dus gewoon niet betalen?
Ja wordt er eerlijk gezegd ook een beetje bang van hoor. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 20 mei 2007 0:04 Onderwerp: |
|
|
Dat dreigen werkt, want veel mensen weten dit niet en dan betalen ze toch maar. En ik snap best dat het beangstigend is.
Maar goed, gooi ze gewoon dat wetsartikel om de oren als het te dreigend wordt.
En blijf vooral even kijken of andere forumleden mijn mening gaan onderschrijven  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 20 mei 2007 0:07 Onderwerp: |
|
|
Ik zou een volgende zending weigeren en brieven ongeopend retour sturen (eigen adres doorkrassen, retouradres omcirkelen en een regel "wij hebben nooit iets besteld"). _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: zo 20 mei 2007 0:08 Onderwerp: |
|
|
Maar dan wel eerst een kopietje maken van die enveloppe met opschrift? Want dat bedrijf heeft zoiets natuurlijk nooit ontvangen....... _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
tallie
|
Geplaatst: zo 20 mei 2007 0:09 Onderwerp: |
|
|
Oké harstikke bedankt.
Dus echt niet terug sturen hé?
Ik ga dit stukje van jou even kopieeren en zet het daar ook even op het forum neer.
Hoop dat dan heel wat mensen dan rustiger zijn.
Want echt joh,heel veel mensen bestalen wel gewoon en krijgen dan dus een tweede zending toegestuurd.
Dus nog één keer,hoef het echt niet terug te sturen?
Sorry hoor maar ben in dit soort dingen heel onzeker,en vind het gewoon te erg voor woorden,en zeer zeker voor mijn vader,die dus nog nooit met zulke dingen te maken heeft gehad. |
|
|
|
 |
tallie
|
Geplaatst: zo 20 mei 2007 0:11 Onderwerp: |
|
|
Ooohhh lees nu dat ik dus wel het beter retour kan sturen? |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: zo 20 mei 2007 0:14 Onderwerp: |
|
|
Dat zou ik niet doen. Je vader voldoet immers aan wat in artikel 7 lid 2 van boek 7 BW is vermeld.
Mijn opmerking over het kopietje was een grapje richting Bona Fides. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
tallie
|
Geplaatst: zo 20 mei 2007 0:17 Onderwerp: |
|
|
Dus nogmaals,dus nu niet retour terug zenden,en als ze dan moeilijk gaan doen met een tweede aanmaning of tweede zending,dan hun gewoon even een mail sturen met dat stukje wat in artikel 7 lid 2 van boek 7 BW is vermeld opsturen naar hun? |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: zo 20 mei 2007 0:19 Onderwerp: |
|
|
Ja.
En niet gaan bellen, want daar verdient Naturpost ook maar weer goed geld aan. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 20 mei 2007 0:20 Onderwerp: |
|
|
Ongevraagd toegezonden zaken mag je inderdaad zonder te betalen houden. Maar op het forum van Radar leken veel mensen wel een proefpakket te hebben aangevraagd. Dan wordt het allemaal wat minder duidelijk.
Zolang het bedrijf niet kan bewijzen dat je om toezending hebt gevraagd is er niets aan de hand. (Maar waarom zou je dat spul willen houden?)
In plaats van bellen lijkt retour zenden van aanmaningen mij niet zo'n slecht plan. Kopietje maken zoals tikSimone voorstelt is misschien wel handig, ja. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tallie
|
Geplaatst: zo 20 mei 2007 0:23 Onderwerp: |
|
|
Oké harstikke bedankt.
En nee ga zeker niet bellen,want ben niet gek dat ik even 0,50 eurocent per minuut ga betalen,laten ze je zeker eerst een half uur in de wacht staan ...ja kassa nee want heb ook gelzen bij die andere forums van radar en kassa enz dat mensen dat dus wel deden en ze werden daar dus onbeschoft behandeld.
Ook las ik dus,dat mensen zeiden dat die meneer of mevrouw van Naturpost zei dat je het niet terug mocht sturen omdat het dus medicijnen zijn en dit niet mag,maarrrrrrrr ze moesten wel betalen
Vind het gewoon erg dat hier dus niets aangedaan kan worden. |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: zo 20 mei 2007 0:24 Onderwerp: |
|
|
Ik vermoed dat het truukje er een beetje in zit dat mensen denken: ach, die 4,95.... Ze gaan die dan toch maar betalen en dat beschouwt Naturpost dan als eerste bestelling, waarop natuurlijk in no time dat introductiepakket voor de speciale prijs volgt.
En aan de mensen die duidelijk willen maken dat ze niets besteld hebben verdient Naturpost door dat telefoontarief dan ook nog even.
Gouwe handel!  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
tallie
|
Geplaatst: zo 20 mei 2007 0:27 Onderwerp: |
|
|
In plaats van bellen lijkt retour zenden van aanmaningen mij niet zo'n slecht plan. Kopietje maken zoals tikSimone voorstelt is misschien wel handig, ja.
Dus als mijn vader aanmaningen krijgt dan kan hij het dus beter wel retour terug zenden??
Want trouwens nu kan ik ook geen kopieetje maken,want het is verstuurd in een doosje.
Maar mijn vader heeft nog nooit met iets in toe gestemd,dus snap niet waar dit vandaan komt.
Hij heeft ook nergens een handtekening voor gezet ofzo,dus ze kunnen volgens mij hem dan toch niets gaan maken. |
|
|
|
 |
|