|
Auteur |
Bericht |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 25 jun 2007 19:07 Onderwerp: |
|
|
joephermans1 schreef: Quote: | Als ze langs zouden rijden en er is niet gebeld voor klachten. Dan kunnen ze mij dus weinig maken? |
De politie kan, helaas, ook zonder klacht optreden. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
joephermans1
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Ava
|
Geplaatst: di 21 aug 2007 13:12 Onderwerp: |
|
|
Tijdje stil geweest, vakantie werk, vakantie enzovoorts.. Toch nog een keer gaan crossen. Kwam die boer eraan rennen van de omliggende akkers. Hij was helemaal over de rooie, schold mij wat uit enzo en ik moest 'oprotten', wat een geluk voor die man want ik had toch net een lekke band gereden en was al bezig te vertrekken.
Nu heeft ie zijn gras op de omliggende akkers gemaaid, ingepakt en vee op de akker gezet. De 2 pindraden die ik doormoest om op het crossbaantje te komen heeft ie weer helemaal dichtgeknoopt en hij heeft er stroom op gezet. Ook loopt er nog een draad dwars door. om het vee tussen die draden weg te houden.
Nu kan ik bij de gemeente wel een klacht in gaan dienen dat die man mij geen overpad geeft tot mijn crossbaan maar daar gaan ze natuurlijk niet op in. Als ik een brief schrijf uit naam van de eigenaar van de grond en hij zet er zijn handtekening onder met een mooi verhaal van. 'Ik wil mijn grond gaan bewerken en kan mijn eigen land niet op omdat dit afgesloten is door de heer X' Lijkt mij wel een mooi begin?
Moderatie: naam verwijderd. Gelieve geen persoonlijke gegevens van anderen te plaatsen! |
|
|
|
 |
arizona
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 721
|
Geplaatst: di 21 aug 2007 17:56 Onderwerp: |
|
|
Als je (c.q. de grondeigenaar) een recht van overpad hebt dan hoef je volgens mij niet te beargumenteren waarom je daar gebruik van wilt maken.
Edit: alleen heeft de gemeente hier niks mee te maken denk ik. Een inbreuk op een recht van overpad zul je moeten aankaarten bij degene die die inbreuk maakt en als hij je er niet doorlaat, moet je naar de (burgerlijke) rechter. Je kunt ook gewoon de draad verwijderen (zonder schade aan te richten aan eigendom van die ander natuurlijk). |
|
|
|
 |
joephermans1
|
Geplaatst: do 23 aug 2007 17:23 Onderwerp: |
|
|
Dat verwijderen is niet zo makkelijk. Hij hangt een haak in zijn houder en knoopt hier een boel flexibel schrikdraad doorheen en zet er vervolgens stroom op.. Als hij wijgert dit te verwijderen, is het beste dan om de politie er direct bij te halen? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 24 aug 2007 22:32 Onderwerp: |
|
|
joephermans1 schreef: | Als hij wijgert dit te verwijderen, is het beste dan om de politie er direct bij te halen? |
De politie kan (net als de gemeente) je niet helpen bij het afdwingen van een recht van overpad. Je zult de eigenaar van de grond moeten vragen zijn buurman hierop aan te spreken. Als de buurman niet luistert, kan de eigenaar naar de rechter.
Ben jij de enige die last heeft van de blokkade? Ik neem aan dat zo'n recht van overpad er niet voor niets is, en dat de eigenaar van de grond er dus ook wel eens gebruik van maakt? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
joephermans1
|
Geplaatst: ma 27 aug 2007 13:16 Onderwerp: |
|
|
Kijk, ik wil er langs omdat ik daar wil gaan crossen. Maar om die reden hoeft hij mij denk ik geen overpad te verlenen. Ik ben immers ook geen eigenaar van de grond. Want die boer wil gewoon dat daar niet gecrosst wordt. Je kent het wel eenzame man(40-50jaar), woont nog bij moeder in huis, heeft eigen boerderij. Kan natuurlijk niet op zijn vrouw mauwen, ook niet op zijn moeder want anders heeft ie geen huis meer, dus doet ie het ergens anders.
Volgend jaar, of komend jaar gaat er echter het 1 en ander veranderen. Want door ruilverkaveling krijgt eenzame boer X de grond waar ik nu op cross. En de heer R krijgt een stuk van zijn grond, dat ligt dan pal aan zijn huis. In plaats van tussen de weilanden van boer X. Ruitmte genoeg dus voor een mooie baan  |
|
|
|
 |
|