Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 26 aug 2025 4:31
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

breezerprostitutie
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Tom84

Tom84

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): HInh

BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2007 8:48    Onderwerp: breezerprostitutie Reageer met quote Naar onder Naar boven

hey mensen,

Quote:
Seksen voor een baco, een hamburger bij de Mac of voor een ritje naar huis. 'Breezerseks' of officieel consumptieprostitutie blijkt vaker voor te komen dan gedacht. Niet alleen in de Randstad is er sprake van, jongerenwerkers in Noord-Nederland stellen nu ook dat er alarm geslagen moet worden.

In Groningen en Leeuwarden krijgen jongerenwerkers signalen dat deze illegale vorm van prostitutie vaker voorkomt. De meisjes zijn tussen twaalf en zestien jaar en doen het vooral voor sigaretten, beltegoed, alcohol, een ritje naar huis en toegang tot een club. Bovendien zijn de meisjes vaak onzeker en gevoelig voor aandacht.

Het fenomeen wordt door jongerenwerkers in verband gebracht met loverboys, aangezien die zich richten op dezelfde groep personen. "Ze weten precies hoe ze een meisje in moeten pakken", aldus Ineke Wijnsma van vrouwenopvang Fier Fryslân. De omvang van het probleem is lastig in te schatten, omdat de meisjes zichzelf niet als slachtoffer zien. "In de tienercultuur lijkt dit tegenwoordig normaal te zijn".

Bron

wat vinden jullie hier nou van..?

aan de ene kant lach ik de ballen uit mn broek.. maar aan de andere kant is het diep triest..

mensen wijzen met een beschuldigende vinger naar muziekzenders als TMF en MTV die clips uitzenden van 50 cent, snoop dogg en andere rappers..

zijn de meisjes die dit doen nou verkeerd opgevoed? beïnvloed door de media?

mannen maken er misbruik van, en enigszins kan ik het nog begrijpen ook.. niet dat ik het goedkeur, maar ik kan er wel inkomen..

hoe denken jullie erover?

ps, laat duidelijk zijn dat ik me distancieer van bovenstaande praktijken..
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2007 9:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volgens mij is d'r niks nieuws onder de zon, maar wordt het alleen maar als zodanig betiteld. D'r lijkt me een mooie taak voor opvoeders liggen Wink
Maar

Leeftijd: 40
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): 

BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2007 9:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jezus Christus, door wie zijn die meisjes opgevoed?!
Aan de ketting met die breezahs Wink
Verstuur e-mail
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG

BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2007 10:12    Onderwerp: Re: breezerprostitutie Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tom84 schreef:
aan de ene kant lach ik de ballen uit mn broek..

Ik niet. Evil or Very Mad

Tom84 schreef:
mannen maken er misbruik van, en enigszins kan ik het nog begrijpen ook.. niet dat ik het goedkeur, maar ik kan er wel inkomen..

Kan je het me uitleggen? M.i. is dit gewoon misbruik van minderjarige meisjes, en eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat ik daar aan mee zou kunnen of willen doen.

Tom84 schreef:

Ik vind dit een zeer verwerpelijke ontwikkeling/praktijk. Die meiden weten zelf niet wat ze waard zijn, wat op zich tijdens de puberteit begrijpelijk is, maar wat vooral ook potentieel dramatische gevolgen kan hebben. Ik weet niet welke mannen dat doen, maar voor zover die inderdaad heel goed weten waar ze mee bezig zijn, plegen ze wat mij betreft een afgezwakte variant van verkrachting.
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Tom84

Tom84

BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2007 10:28    Onderwerp: Re: breezerprostitutie Reageer met quote Naar onder Naar boven

Duch schreef:
Tom84 schreef:
aan de ene kant lach ik de ballen uit mn broek..

Ik niet. Evil or Very Mad

Tom84 schreef:

Kan je het me uitleggen? M.i. is dit gewoon misbruik van minderjarige meisjes, en eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat ik daar aan mee zou kunnen of willen doen.

Tom84 schreef:

Ik vind dit een zeer verwerpelijke ontwikkeling/praktijk. Die meiden weten zelf niet wat ze waard zijn, wat op zich tijdens de puberteit begrijpelijk is, maar wat vooral ook potentieel dramatische gevolgen kan hebben. Ik weet niet welke mannen dat doen, maar voor zover die inderdaad heel goed weten waar ze mee bezig zijn, plegen ze wat mij betreft een afgezwakte variant van verkrachting.

uhm, het gedeelte dat ik erin kan komen is dat ik dan de leeftijd zou hebben van 16-18 jaar en dat ik dan een meid zou kunnen "scoren" van diezelfde leeftijd.. een kind van 12-15 is dan redelijk verwerpelijk. pedo is not done natuurlijk..

Als man zijnde, gieren de hormonen op die leeftijd door je aders..

als je dan op zo een makkelijke manier met een meid het bed zou kunnen delen... je bouwt dan je eigen reputatie bij je vrienden dat je vrouwen makkelijk kan scoren.

nogmaals, het is niet echt goed te praten, maarja. als man wil je ook weleens wat.

dat die vrouwen geen eigenwaarde krijgen.. klopt.. alleen als je ziet hoeveel "hoeren" er in mijn "stamkroeg" komen.. dat is echt niet normaal. de Havana in DH is zo een voorbeeld ervan. allemaal meiden zonder eigenwaarde en die naar huis gaan met de eerste de beste die dr wat te drinken ofzo aanbied, en de week erna een ander vind.. en dit zijn vrouwen van 18+ jaar (!!!)

het is een beetje als de wijsheid; "gelegenheid creeert de dief"..

het is niet goed te praten, maar als jij de mogelijkheid krijgt tot iets moois.. tja
Duch
Moderator
Duch

BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2007 10:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik geloof dat ik een beetje te 'goody two-shoes' ben voor zoiets, maar ik begrijp wel wat je bedoelt.
Tom84

Tom84

BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2007 11:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ja duch, begrijp je volledig..

het is keihard misbruik maken van de situatie..

tis een klein beetje te vergelijken met loverboys.. maar dat is helemaal verachtelijk..

beide meiden zijn gewoon kwetsbaar dan..
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2007 11:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ter aanvulling en om misverstanden te vermijden: ik ga er van uit dat dit tot "tienergedoe" beperkt is en niet dat kerels van 35 ineens even op hamburgers gaan trakteren.....

@Duch: als ik een dochter had mocht jij d'r zó mee op stap!! Wink

Maar goed, wat moet er gebeuren om dit ongewenste verschijnsel de kop in te drukken? Weer eens wat extra aandacht voor de zedenartikelen?
Duch
Moderator
Duch

BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2007 11:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik weet eigenlijk niet wat het grotere probleem is: De mate waarin sex gewoon wordt gevonden, of het lage eigendunk van tieners dat hen zo beïvloedbaar maakt dat ze allerlei gekken dingen gaan doen. Daarbij besef ik met overigens wel dat het tweede probleem weleens onoplosbaar kon blijken zijn Confused

@ tikSimone: Dank voor het vertrouwen. Wink
Michaelm

Michaelm

Leeftijd: 54
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2007 12:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bij jongeren gaat het 99 van de 100 keer over seks. Dat is mijn ervaring uit mijn jeugd. De hele wereld draait om seks is wat je als jongere voor een beeld krijg. En of daar nu videoclips medeverantwoordelijk voor zijn of niet doet er niet zoveel toe. Toen ik nog zo jong was bestond dat niet eens. Dus het is gewoon het meest favoriet gespreksonderwerp van jongeren.
Dat was vroeger zo en dat is ook nu nog zo.

Zelf denk ik eerder dat de zogenaamde 'soaps' hier voor een groot deel verantwoordelijk voor zijn want dat is een favoriet bezigheid voor tiener meisjes.
En als je dan eens nagaat wie het met wie allemaal doet in zo'n soap dan is het ineens heel normaal dat dit nu ook zo in de maatschappij gebeurd.
En aangezien voor niks de zon opgaat en jongeren over het algemeen niet snel 100 euro of meer neerleggen krijgen we deze ontwikkeling waar naar andere betaalmiddelen gezocht wordt.

Ook denk ik wel dat het fenomeen 'loverboys' hier voor een groot deel verantwoordelijk is.
Het is nu wachten totdat alle moslimlanden Nederland bij de naam gaan noemen als de grootste hoerentent van de wereld.
Het is in ieder geval een beeld wat al vaker naar voren is gebracht door bepaalde aanhangers van de islam als het gaat om westerse vrouwen.

Een lage eigendunk bij tieners ligt volgens mij voor 80% bij de ouders die hun kind niet het gevoel geven dat ze een nuttig levend wezen is.
Ook de cultuur van tweeverdieners die we tegenwoordig hebben speelt dit natuurlijk in de hand. Als er aan de ene kant stress heerst voor de toekomstige boterham en aan de andere kant moet een kind opgevoed worden, tja, dan krijg je allerlei ongewenste effecten.

Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN

BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2007 13:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb 2 dochters van 12 en 16 en, hoewel ze me vervelend en overdreven vinden, bespreken we dit soort dingen uitgebreid.

Mocht het een van mijn meiden overkomen, dan zou ik best wel eens gevaarlijk kunnen worden Evil or Very Mad.
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2007 13:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nu ja, die meiden zijn er natuurlijk zelf bij .... het is niet echt "overkomen"
Tom84

Tom84

BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2007 13:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Nu ja, die meiden zijn er natuurlijk zelf bij .... het is niet echt "overkomen"

dat is dus een beetje het punt simone..

ís dat zo..? en zijn soapies en TMF/MTV er verantwoordelijk voor of schieten ouders gruwelijk tekort?
Michaelm

Michaelm

Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2007 13:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tom84 schreef:
en zijn soapies en TMF/MTV er verantwoordelijk voor of schieten ouders gruwelijk tekort?

Volgens mij zijn het de tekort schietende ouders die TMF/MTV als de schuldige aanwijzen.
Net zoals het de tekort schietende ouders zijn die het geweld wat hun zoontje gebruikt graag toeschrijven aan gewelddadige computer spelletjes.

Ok, misschien gebruikt dat jochie wel voorbeelden uit spelletjes maar het is zeker niet de oorzaak. De oorzaak ligt meestal een stuk dieper.

Maar als je TMF/MTV wel wilt beschuldigen maar soaps niet dan wordt er mijns inziens duidelijk met meerdere maten gemeten.

En de reality shows moeten ook niet vergeten worden want die hebben volgens mij ook een slechte invloed op onze jeugd aangezien men de deelnemers aan zo'n show al snel als role model zou kunnen gaan beschouwen. En al zeker bij tekort schietende ouders.

Tom84

BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2007 15:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

volledig eens michaelm.

ik ben zelf ook een gamer van spelletjes als Counter-strike, Enemy Territory, World of Warcraft, Call of Duty 2 etc...

ik ben de rust zelve.. (ok heb ook weleens een off-day, maar dan word ik niet aggressief)

BB of de gouden kooi geeft ook het verkeerde beeld aan de buitenwereld.

blijft allemaal een bekrompen zooitje en iedereen heeft een beschuldigende vinger.

uhm, wat tiksimone zei betreft 35 jaar.. ben ik het dus ook mee eens, maar ik doel vooral op de generatie 11-18jaar..

dat het strafbaar is om als 13 jarige sex te hebben met een 11jarige strafbaar is oid is natuurlijk begrijpelijk, maar leg dat maar eens uit aan een kind die strak van de hormonen staat.. een andere leeftijd van 14-16 of 16-18 kan natuurlijk ook.. (ik doel verder niet op strafbaar, maar op de afbakening van leeftijd.. bedoel geen pedo's die misbruik ervan maken)

btw, sommige vrouwen van 17 vinden het ONWIJS stoer om een vriendje van 21 te hebben met een auto enzo... beetje reputatie bouwen..
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds