|
Auteur |
Bericht |
JBA
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 29 dec 2006 0:56 Onderwerp: |
|
|
JetKroket schreef: | Bona Fides,
Je schreef:
Je reacties wekken hier en daar op mij de indruk dat je meer dan gemiddeld op de hoogte bent van wat een politieagent weet en doet.
Klopt.
Daarom loopt het in die andere topic, rechten burger/plichten politie, een beetje uit de hand. Vergeef me. Het is lastig genoeg voor mezelf. |
Eerst even hierop reageren, en daarna zal ik weer ontopic gaan. Ik begrijp dat zowieso niet. Als ik onheus behandeld wordt door een politieman dan heb ik nog steeds geen hekel aan de politie. Dus al heb je de indruk dat iemand bij de politie werkt, dan is het helemaal niet verkeerd om daarover op normale wijze met elkaar van gedachte te wisselen. Mijn mening is niet heilig, en de jouwe ook niet, maar duidelijk moge zijn dat we beide vanuit andere invalshoeken bepaalde zaken bekijken. Daarvoor zijn nu juist discussiefora. En als iemand je mening niet deelt dan is dat nu eenmaal zo. Dat kan zijn óf omdat je niet voldoende overtuigend bent geweest óf omdat die persoon gewoon zo eigenwijs is. Even goede vrienden. Maar ik begrijp niet dat er dan zo uit emotie wordt gereageerd, maar wellicht is dat een beperking van mijn zijde.
Groeten,
Jerry |
|
|
|
 |
JBA
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 29 dec 2006 1:34 Onderwerp: |
|
|
Om nog even te reageren op je vorige bericht, want ik had je beloofd om dat nog even te doen.
Ik had ooit de bespreking van dit artikel gelezen en had hem er weer even bijgepakt om deze casus te bespreken. Er worden in de bespreking enkele uitspraken gedaan die ik in mijn eerdere bericht al heb toegelicht.
Er wordt ook jurisprudentie genoemd, maar nu juist niet over de punten waar wij het over hebben. In het artikel wordt dus gesteld dat er sprake moet zijn van nachtrust in een buurt, die zichtbaar aanwezig is (gordijnen dicht, gedoofde lichten). Ook wordt er leterlijk in het artikel gezegd dat de politie op basis van dit artikel niet kan optreden bij geluidsoverlast van harde muziek 's nachts. Ik ga proberen achter de motivatie van dit artikel te komen, weet alleen niet of het lukt.
Groeten,
Jerry |
|
|
|
 |
rockchild
|
Geplaatst: ma 01 jan 2007 4:35 Onderwerp: |
|
|
Jongens, jongens. APV is de Algemene Plaatselijke Verordening. Politieverordening is het al lang niet meer. En in die verordening staan weliswaar regels voor diverse zaken, w.o. geluidsoverlast, maar dit is een PUBLIEKRECHTELIJKE verordening.
Meestal is het na 22:00 uur en voor 7:00 uur niet geoorloofd om hard te timmeren, boren etc.
Maar als het een keer gebeurt, tja...
Laatst aangepast door rockchild op za 13 jan 2007 0:58, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 01 jan 2007 12:49 Onderwerp: |
|
|
Pluim! Welkom op het forum. Fijn dat we je jou erbij hebben!!
 |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 01 jan 2007 12:49 Onderwerp: |
|
|
Die van Den Haag wordt nog wel zo aangeduid, hoor. Klik maar op de link die ik plaatste. Maar in het algemeen heet hij inderdaad plaatselijke verordening, dat klopt.
En we hebben het helemaal niet over huurrecht. Waar leid je dat uit af? Eigenaren van woningen kunnen immers ook (geluids)overlast voor elkaar veroorzaken. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
blackdiamond
Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: za 13 jan 2007 0:54 Onderwerp: |
|
|
jullie maken het allemaal moeilijker dan het is denk ik hoor. Het heeft niets met een APV, Milieurecht, Wegenverkeerswet of wat dan ook maar te maken. Dit is allemaal publiekrecht.
Kijk gewoon lekker in je huurcontract en daar staat in hoe je je wel en niet moet gedragen...... |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 13 jan 2007 1:53 Onderwerp: |
|
|
Waarom zou het publiekrecht buiten toepassing blijven? Alsof je huurcontract zou kunnen bepalen dat je je buren wakker mag houden. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 23 jan 2007 9:29 Onderwerp: |
|
|
Inderdaad. |
|