Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Boetes CJIB ni...
SEO
Force justice ...
incasso proced...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 29 jun 2025 10:01
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Onrechtmatig gebruik van draadloos internetverbinding
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
*Marly*

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: di 10 okt 2006 15:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

UPDATE!!!

Gister is de kpn-monteur langs geweest om de boel weer te herstellen. Ik ben er zelf niet bij geweest, helaas.

Er is idd. aangetoond dat mijn problemen veroorzaakt zijn door iemand die geruime tijd heeft meegelift. In het draadloze modem stond namelijk een ander MAC adres. Dus het meeliften op zich kan geen kwaad, maar diegene heeft, waarschijnlijk uit wraak omdat ik plots mijn modem af en toe ging uitzetten, de instellingen in mijn modem veranderd zodat ik er zelf ook niet meer mee kon internetten.

Het was een dure grap, maar gelukkig hebben we nu na 2 weken zonder internet te hebben gezeten, weer internet. En het modem is nu gegarandeerd op en top beveiligd, maar we zetten de modem nu toch voortaan uit wanneer we hem niet gebruiken: dat is immers ook een vorm van beveiliging neem ik aan. Want wie ziet het nut er nu in mee te liften op een verbinding die niet continu in de lucht is? En ik weet het: niet iedere beveiliging is 100% waterdicht.

Iig heel erg bedankt dat jullie hebben meegedacht en als je nog opmerkingen hebt zijn ze van harte welkom!

Groetjes Marly
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: di 10 okt 2006 15:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou, blij voor je dat het is opgelost!
Kan je via dat MAC-adres niet de kosten voor reparatie op de saboteur verhalen?
Nemine contradicente
Moderator
Nemine contradicente

Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: di 10 okt 2006 15:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

*Marly* schreef:
Want wie ziet het nut er nu in mee te liften op een verbinding die niet continu in de lucht is?

Zonder (te veel) in detail te treden kan ik me wel een paar gronden voorstellen waarom iemand ook je verbinding zou willen gebruiken terwijl deze niet continu online is. (Denk bijvoorbeeld aan computer criminaliteit)
Quote:
En ik weet het: niet iedere beveiliging is 100% waterdicht.

Dat klopt, maar van een modem fysiek de spanning verwijderen is wel 100% veilig.
Tenzij de "meelifter" in je huis kan komen om het modem (weer) aan te schakelen kan deze onmogelijk je modem ge- c.q. misbruiken.
Nemine contradicente
Moderator
Nemine contradicente

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: di 10 okt 2006 15:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Michèle schreef:
Nou, blij voor je dat het is opgelost!
Kan je via dat MAC-adres niet de kosten voor reparatie op de saboteur verhalen?

Een MAC adres is geen identificeerbaar gegeven.

Een MAC adres is een cijfercode die in de fabriek wordt toegekend aan netwerkapparatuur (bijvoorbeeld 45F6 00F3 A672 0E30).
Een dergelijk adres is echter (zeer) eenvoudig te wijzigen.
Ik heb het zelf ook gedaan omdat mijn universiteitsverbinding alleen werkt op één MAC adres.
Aangezien ik zowel mijn "normale" PC als mijn laptop wil (kunnen) gebruiken thuis heb ik het MAC adres van de netwerkkaart in mijn laptop gewijzigd in het adres van mijn "normale" PC.
Hierdoor denkt de universiteit dat er maar één computer aangesloten is.

Dus al zou TS het MAC adres opgeschreven hebben dan nog zou deze daar niets mee kunnen doen.

NB Het is mogelijk voor een computerexpert om door middel van een MAC adres de "meelifter" te achterhalen (door een filter en een virtuele "valstrik"). Maar ik betwijfel of een meelifter die een MAC adresseringsregel van een modem kan aanpassen door een dergelijke (vrij doorzichtige) truuk te achterhalen zal zijn.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 10 okt 2006 18:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Stond het modem zo ingesteld dat alleen dat specifieke MAC adres toegang had? Ik dacht dat je het modem had teruggezet op de fabrieksinstellingen, dan zou dat niet kunnen.

Ik ben in ieder geval lang niet overtuigd dat er kwade wil in het spel is. In alle eerlijkheid zou ik me daarvan slechts laten overtuigen door iemand die precies weet waar hij het over heeft Wink. De eerdere verklaring, fabrieksreset waardoor wireless is uitgeschakeld, ligt veel meer voor de hand.

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: di 10 okt 2006 18:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De meeste speedtouch modems zijn volgens mij standaard niet ingesteld op de beveiliging op MAC adres. Het zou dus kunnen dat dat niet ingeschakeld was.

Overigens, het is een goede optie om je modem iedere keer uit te zetten, maar als de speedtouch in ieder geval ergens slecht in is dan is het wel in wakker worden. Veel speedtouches hebben een erg lange opstarttijd, dat lijkt me niet echt praktisch.

groeten,

Jerry
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds