|
Auteur |
Bericht |
*Marly*
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 28 sep 2006 10:29 Onderwerp: |
|
|
@ StevenK:
Quote: | Er is nog een mogelijkheid, namelijk dat jij gebruik maakt van het netwerk van een ander...
Mijn advies is iig je wireless router / access point een factory-reset te geven en daarna zo veilig mogelijk in te richting (dus WPA / WEP encryptie, mac-filtering, 'hide SSID', de hele rimram) |
Ik heb zeker GEEN gebruik gemaakt van een andermans netwerk. Kijk, elke wireless modem heeft een eigen naam. Onze modem is een SpeedTouch. Die naam wordt gevolgd door een unieke code. Die code staat onder het apparaat. Als je op je pc bekijkt welke draadloze netwerken er allemaal zijn dan zie je normaal gesproken altijd je eigen wirelessmodem ertussen staan. Je ziet dan ook dat je met dit modem verbinding hebt. Dat is bij mij altijd het geval geweest. Dus ik weet ABSOLUUT ZEKER dat ik GEEN gebruik heb gemaakt van een ander draadloos netwerk buiten die van mijzelf.
We hebben de modem ook al gereset gehad en opnieuw proberen te installeren. Zonder resultaat. Want er kon niets geinstalleerd worden daar ons modem niet meer door onze pc gezien kon worden. (En ja, de modem stond bij de installatie aan en alle lichtjes werkten zoals ze zouden moeten werken)
Zou het niet kunnen zijn dat iemand geknoeid heeft met de beveiliging? Want volgens mij kun je als beveiligingsmethode instellen dat een netwerk niet meer te zien is, waardoor niemand je netwerk kan detecteren en er dus ook geen onbevoegd gebruik van kan gemaakt worden? Als dat gebeurd is in mijn geval, dan heb ik die beveiliging niet zelf ingesteld. Daar ben ik van overtuigd.
@ Jerry/JBA:
Quote: | is het wellicht handig om daar een discussie over de technische mogelijkheden en onmogelijkheden te voeren en hier het juridische (hoewel ik toch wel verbaasd ben om over de computerkennis van enkelen hier....in tegenstelling tot de juridische kennis op het computerforum.... ) |
Daar zou ik heel blij mee zijn!
Ik baal ervan dat ik niet weet wat er allemaal mogelijk is op pc-gebied. Want wat ik allemaal vermoed kan misschien ook heel logisch te verklaren zijn.
Kan er niet 1 persoon even uitleggen WAT een buitenstaander met iemands draadloze verbinding kan doen, ongeacht het doel van diegene (gegevens van een pc halen, iemand gewoon pesten of gewoon meeliften). EN dan graag in begrijpbare taal zodat een computerleek er ook wat van begrijpt. . Ook handig zou het zijn als er meteen bij verteld wordt HOE je kunt merken/zien dat er iemand gebruik maakt van je draadloze internetverbinding.
Iig komt er binnenkort een monteur langs die ook meteen naar de beveiliging kijkt en de boel weer in orde moet zien te krijgen. Het is geen goedkope zaak. Vandaar zou ik eventueel willen weten OF er iemand geknoeid heeft met mijn draadloze internetverbinding en HOE ik dan de schuldige kan (laten) achterhalen? Je moet wel weten dat ik wel wat van pc's weet, maar dat gaat eigenlijk niet verder dan het installeren van programma's. Eigenlijk vind ik dat, als er uberhaupt iemand achter mijn problemen zit, dat deze dan de geleden schade moet vergoeden. Een monteur kost al gauw zo'n 200 euro en dan nog niet meegeteld hoe lastig het is om thuis 2 weken lang geen internet te hebben. En gratis meeliften op een andermans verbinding vind ik echt niet kunnen. Als ik moet betalen voor een internetverbinding, moeten anderen die ook een internetverbinding willen daar zelf maar voor betalen!
Groetjes Marly |
|
|
|
 |
JBA
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 28 sep 2006 10:41 Onderwerp: |
|
|
Overleg met de monteur, mogelijk geeft hij namens het bedrijf een verklaring af dat dit moet zijn gebeurd door anders, bijvoorbeeld doordat het MAC adres van de pc is gelogd.
Als je zoiets in handen hebt kun je aangifte doen bij de politie. Zoals ik op het computerforum al schreef kan er sprake zijn van art. 181a WvSr. of anders art. 350a WvSr, aangezien er mogelijk gegevens zijn gewist danwel gewijzigd die nodig waren om een verbinding te maken.
Je kunt je dan voegen in het strafproces, en hopen dat de tegenpartij de veroordeeld wordt tot een vergoeding. Maar, ook al gezegd, ik ben bang dat gezien het ontbreken van de beveiliging deze zaak geen hoe prioriteit zal krijgen.
Groeten,
Jerry |
|
|
|
 |
*Marly*
|
Geplaatst: do 28 sep 2006 10:57 Onderwerp: |
|
|
@ Nemine contradicente:
Quote: | En al zou je niet de beveiliging verbetren, door deze actie zou je buurman (niet langer) mis- danwel gebruik kunnen maken van je internetverbinding.
Ik betwijfel dan ook of je buurman dit gedaan heeft als hij inderdaad je internetverbinding "leende". |
En wat denk je van pesten? Als iemand op een gegeven moment niet meer gegarandeerd is dat je draadloos modem altijd aanstaat, kan ie hem net zo goed maar meteen helemaal onklaar maken als ie daar de kans voor krijgt. Bij wijze van 'straf'. Snap je?
Ik zal het even uitleggen:
We hebben eigenlijk altijd het draadloze modem aan staan. Dat is handig namelijk. Toen we ons opeens zorgen maakten of er niemand in de buurt gebruik van onze verbinding maakte hebben we het modem af en toe uitgezet zodat iig diegene dan niet meer verzekerd is om 24/24 en 7/7 gratis kan internetten. (Andere netwerken in onze buurt zijn dermate ver weg dat ze maar weinig signaal geven, dus onze buurman zou het liefst ons netwerk nemen)
De combinatie van onze slechte beveiliging van het draadloze modem (want wij kunnen dat niet instellen) met onze nieuwe buurman die we kennen en eigenlijk wel zeker van zijn dat hij tot zoiets in staat is omdat hij eigenlijk uit een milieu komt waar dingen gebeuren die eigenlijk niet kunnen. Je mag natuurlijk iemand niet beschuldigen zolang het niet bewezen is, maar je mag wel vermoedens hebben.
Nu is het zo dat we onze buurman een klein jaar onbeperkt internet hebben kunnen geven, laat ik het zo maar zeggen. We hebben een abonnement zonder downloadlimiet en het draadloze modem stond dag en nacht aan. Tot voor kort dan.
Die dag dat het modem uitstond kregen de buurman en vrouw ruzie. Het was een mooi dag, iedereen had de achterdeur open en ik zat buiten. En toen hoorde ik de buurvrouw, die net thuis was gekomen tegen haar vriend roepen "Of 'Die' er dan uit ligt?" Tja, wel toeval, want ons internet lag er die dag bewust uit. De dag erna komen we de buurman toevallig tegen bij de poort en toen hij ons zag vluchtte hij meteen de achtertuin in en dat terwijl hij net de poort op slot had gedaan om te vertekken. Je zag gewoon aan alles dat hij niet wist hoe snel hij weg moest om ons te ontlopen. Je moet begrijpen dat de man van verre nog familie van me is en normaal gesproken altijd netjes wacht totdat we uit de auto komen om een gezellig praatje met ons te maken.
Toen we later dus het modem weer aan hadden gezet omdat we zelf weer eens wilden internetten begonnen de problemen: je eigen netwerk niet meer kunnen zien om er verbinding mee te kunnen maken en later het netwerk WEL kunnen zien maar zelf geen bevoegdheid meer hebben om ermee te internetten. Sindsdien hebben we hem maar uitgezet.
Misschien dat jullie met dit verhaal beter kunnen begrijpen waarom ik vermoedens heb dat er iemand geknoeid heeft met onze inetrnetverbinding.
Groetjes Marly |
|
|
|
 |
*Marly*
|
Geplaatst: do 28 sep 2006 11:03 Onderwerp: |
|
|
Ah ja, misschien nog nuttig om te weten. Toen we problemen hadden en het wilden oplossen dmv resetten en opnieuw installeren, heb ik de fire wall uitgezet. Het is maar dat je weet dat het niet hier aan ligt dat het opnieuw installeren niet wilde lukken.
En echt SUPER dat jullie meedenken en me willen helpen!!!
Groetjes Marly |
|
|
|
 |
*Marly*
|
Geplaatst: do 28 sep 2006 11:07 Onderwerp: |
|
|
@ TikSimone:
Quote: | Iets anders is dat een compute vaak na een tijdje gewoon "volloopt", helemaal als je daar geen onderhoud aan pleegt (bijv. door de cache/temp leeg te halen). Mocht je niet technisch zijn: er zijn kleine programmaatjes te downloaden die dar met 1 druk op de knop voor je doen. |
Ik heb een dergelijk programmaatje op de pc staan en gebruik het regelmatig. Verder check ik geregeld op updates van mijn antivirus en ik geloof dat er zo rond juni nog een scan is geweest.
Groetjes Marly |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: do 28 sep 2006 11:08 Onderwerp: |
|
|
*Marly* schreef: | @ StevenK:
Quote: | Er is nog een mogelijkheid, namelijk dat jij gebruik maakt van het netwerk van een ander...
Mijn advies is iig je wireless router / access point een factory-reset te geven en daarna zo veilig mogelijk in te richting (dus WPA / WEP encryptie, mac-filtering, 'hide SSID', de hele rimram) |
Ik heb zeker GEEN gebruik gemaakt van een andermans netwerk. Kijk, elke wireless modem heeft een eigen naam. Onze modem is een SpeedTouch. Die naam wordt gevolgd door een unieke code. Die code staat onder het apparaat. Als je op je pc bekijkt welke draadloze netwerken er allemaal zijn dan zie je normaal gesproken altijd je eigen wirelessmodem ertussen staan. Je ziet dan ook dat je met dit modem verbinding hebt. Dat is bij mij altijd het geval geweest. Dus ik weet ABSOLUUT ZEKER dat ik GEEN gebruik heb gemaakt van een ander draadloos netwerk buiten die van mijzelf.
|
nofi, maar de 'naam van het modem' speelt in het opzetten van een wifi verbinding geen rol. Alleen het SSID en dat is zeker *niet* uniek.
Quote: |
We hebben de modem ook al gereset gehad en opnieuw proberen te installeren.
|
Dat opnieuw installeren kun je het beste doen door je pc via een kabel op 't modem aan te sluiten. Tegenwoordig zijn er (gelukkig) steeds meer wifi modems/routers die default het draadloze netwerk uit hebben staan.
Zelfs is het mogelijk dat door bijvoorbeeld een stroomstoring of -piek de configuratie van het modem gewist is. Zoiets heb ik laatst ook nog bij de hand gehad.
Het beste kun je in de handleiding van het modem kijken hoe je 'm terug zet naar de fabrieksinstellingen (dan zijn ook alle beveiligingen eruit en kun je er gegarandeerd bij) en dan het ding opnieuw configureren.
Zonder resultaat. Want er kon niets geinstalleerd worden daar ons modem niet meer door onze pc gezien kon worden. (En ja, de modem stond bij de installatie aan en alle lichtjes werkten zoals ze zouden moeten werken)
|
Zie boven: het configureren doe je het beste via een netwerkkabel, want het goed configureren van de wifi beveiliging lukt je niet als je via wifi verbonden bent.
Zou het niet kunnen zijn dat iemand geknoeid heeft met de beveiliging? Want volgens mij kun je als beveiligingsmethode instellen dat een netwerk niet meer te zien is, waardoor niemand je netwerk kan detecteren en er dus ook geen onbevoegd gebruik van kan gemaakt worden? Als dat gebeurd is in mijn geval, dan heb ik die beveiliging niet zelf ingesteld. Daar ben ik van overtuigd.
|
Het verbergen van het SSID is 'security by obscurity'. Dat is niet echt een beveiliging, maar het zorgt wel voor een extra stap, omdat je voor het maken van de verbinding ook moet weten wat het SSID is.
@ Jerry/JBA:
Quote: | is het wellicht handig om daar een discussie over de technische mogelijkheden en onmogelijkheden te voeren en hier het juridische (hoewel ik toch wel verbaasd ben om over de computerkennis van enkelen hier....in tegenstelling tot de juridische kennis op het computerforum.... ) |
Daar zou ik heel blij mee zijn!
Ik baal ervan dat ik niet weet wat er allemaal mogelijk is op pc-gebied. Want wat ik allemaal vermoed kan misschien ook heel logisch te verklaren zijn.
Kan er niet 1 persoon even uitleggen WAT een buitenstaander met iemands draadloze verbinding kan doen, ongeacht het doel van diegene (gegevens van een pc halen, iemand gewoon pesten of gewoon meeliften). EN dan graag in begrijpbare taal zodat een computerleek er ook wat van begrijpt. .
|
Uiteraard kun je, als je op een netwerk kunt, gebruik maken van de faciliteiten van dat netwerk, zoals toegang tot het internet.
In de praktijk zie je vaak dat mensen hun router/modem niet beveiligen met een wachtwoord en dan betekent het dat iemand ook redelijk makkelijk de configuratie van het netwerk kan wijzigen, door er een beveiliging in te zetten, of bijvoorbeeld het SSID te wijzigen.
Ook handig zou het zijn als er meteen bij verteld wordt HOE je kunt merken/zien dat er iemand gebruik maakt van je draadloze internetverbinding.
|
In het modem zit over het algemeen een optie om te zien welke verbindingen er zijn. Daar moet je kunnen zien of er één of meer pc's tussen staan die niet van jou zijn.
Iig komt er binnenkort een monteur langs die ook meteen naar de beveiliging kijkt en de boel weer in orde moet zien te krijgen. Het is geen goedkope zaak. Vandaar zou ik eventueel willen weten OF er iemand geknoeid heeft met mijn draadloze internetverbinding en HOE ik dan de schuldige kan (laten) achterhalen?
|
Zo'n speedtouch gooit bij een powercycle z'n geheugen leeg en dat betekent dat je *niets* kunt achterhalen, behalve de configuratie. Alleen wanneer de 'hacker' zo stom is geweest om het apparaat niet met een admin-wachtwoord te beveiligen, maar er wel 'mac address filtering' of een 'DHCP reservation' in heeft gezet kun je *misschien* achterhalen of iemand anders erin heeft gezeten.
Maar ik ga er vanuit dat een monteur zal beginnen met een factory reset van het modem en dan kun je die informatie zeker niet meer vinden.
Je moet wel weten dat ik wel wat van pc's weet, maar dat gaat eigenlijk niet verder dan het installeren van programma's. Eigenlijk vind ik dat, als er uberhaupt iemand achter mijn problemen zit, dat deze dan de geleden schade moet vergoeden. Een monteur kost al gauw zo'n 200 euro en dan nog niet meegeteld hoe lastig het is om thuis 2 weken lang geen internet te hebben. En gratis meeliften op een andermans verbinding vind ik echt niet kunnen. Als ik moet betalen voor een internetverbinding, moeten anderen die ook een internetverbinding willen daar zelf maar voor betalen!
Groetjes Marly |
200 euro voor zo'n klein probleempje ? Dan wordt je goed genaaid. het opnieuw instellen van een speedtouch modem/router met een pc via wireless kost niet meer dan een half uurtje. En waarschijnlijk maar 10 minuten. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: do 28 sep 2006 11:10 Onderwerp: |
|
|
Nemine contradicente schreef: | Vergeet niet dat de afstudeer richting Recht & ICT / Law & Technology / Informatierecht dergelijke aspecten óók behandeld (o.a. CC II die per 1 september jongstleden in werking is getreden). |
Er schijnen hier ook nog wel een paar echte nerds rond te lopen, die meer van IT dan van recht weten  |
|
|
|
 |
*Marly*
|
Geplaatst: do 28 sep 2006 11:15 Onderwerp: |
|
|
@ Bona Fides:
Quote: | Het lijkt me dat je dus gewoon nog "op je modem" komt. Dat zou betekenen dat het fout gaat tussen je modem en het internet. Dat zou je echter aan de lampjes moeten kunnen zien. Misschien moet je opnieuw inloggen op je adsl-connectie. Dit kan normaal gesproken via de "homepage" van het modem. |
De lampjes doen het allemaal goed. Maar ik heb mijn draadloos modem vaker uigezet gehad en ik heb daarbij nog nooit problemen gehad. Ik hoefde ook niet opnieuw in te loggen met de provider ofzo. het hoort toch gewoon te kunnen dat je je modem uitzet: er zit immers niet voor niets een aan/uit-knop aan het modem.
De diverse foutmelidingen die ik heb gehad, heb ik allemaal netjes op papier geschreven. Maar ik studeer en zit op kamers en aangezien de mensen thuis geen internet hebben, kunnen ze het niet mailen. maar ik zal eraan denken dat ik de gegevens op mijn usb-stick zet, dan kan ik het maandag doorgeven.
Groetjes Marly |
|
|
|
 |
*Marly*
|
Geplaatst: do 28 sep 2006 11:19 Onderwerp: |
|
|
@ StevenK:
Hoe kan dat dan? De modem is naar mijn idee nooit met netwerkkabel geconfigureerd geweest. Trouwens, ik heb de handleiding er uitgebreid op nageslagen en daar niets over gelezen.
Groetjes Marly |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
|
Geplaatst: do 28 sep 2006 11:23 Onderwerp: |
|
|
*Marly* schreef: | @ StevenK:
Hoe kan dat dan?
|
Hoe kan wat ?
De modem is naar mijn idee nooit met netwerkkabel geconfigureerd geweest. Trouwens, ik heb de handleiding er uitgebreid op nageslagen en daar niets over gelezen.
|
De normale gang van zaken is dat bij een draadloos netwerk eerst een pc met een kabel in het netwerk koppelt (ik doe dat altijd met m'n eigen laptop) en dat je dan het hele draadloze gedeelte configureert en beveiligt. Daarna ga je naar de pc en koppel je die aan het draadloze netwerk. |
|
|
|
 |
*Marly*
|
Geplaatst: do 28 sep 2006 20:15 Onderwerp: |
|
|
@ StevenK;
Ik heb het nog nergens in de handleiding gelezen hoor.
Groetjes Marly |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 28 sep 2006 22:13 Onderwerp: |
|
|
*Marly* schreef: | Onze modem is een SpeedTouch. |
Dat verbaast me een beetje, want toen ik een SpeedTouch had kreeg mijn pc het adres 10.0.0.150. Kun je met je pc op http://10.0.0.138/ ? Dat is de "homepage" van een SpeedTouch modem.
Dat je een IP-adres beginnend met 192. hebt, geeft mij toch het vermoeden dat je op een ander netwerk zit, of dat je DHCP ("Automatisch een IP adres laten toewijzen") niet aan hebt staan.
Quote: | Die naam wordt gevolgd door een unieke code. Die code staat onder het apparaat. Als je op je pc bekijkt welke draadloze netwerken er allemaal zijn dan zie je normaal gesproken altijd je eigen wirelessmodem ertussen staan. Je ziet dan ook dat je met dit modem verbinding hebt. Dat is bij mij altijd het geval geweest. Dus ik weet ABSOLUUT ZEKER dat ik GEEN gebruik heb gemaakt van een ander draadloos netwerk buiten die van mijzelf. |
Maar staat je eigen modem er nu nog tussen of niet? En zo ja, met beveiliging aan of uit? En hoe was dat toen alles nog werkte?
Quote: | Zou het niet kunnen zijn dat iemand geknoeid heeft met de beveiliging? Want volgens mij kun je als beveiligingsmethode instellen dat een netwerk niet meer te zien is, waardoor niemand je netwerk kan detecteren en er dus ook geen onbevoegd gebruik van kan gemaakt worden? Als dat gebeurd is in mijn geval, dan heb ik die beveiliging niet zelf ingesteld. Daar ben ik van overtuigd. |
Dat is mogelijk. In dat geval kun je proberen een fabrieksreset uit te voeren. Dit is wat anders dan een normale reset (=uit en aan). Na een fabrieksreset staat de beveiliging weer uit, of anders juist aan met de WEP-key aan de onderzijde van de modem.
Hoe je een fabrieksreset uitvoert kun je vinden in de handleiding. De handleiding kun je hier vinden. Zoek naar "factory defaults".
Quote: | Ook handig zou het zijn als er meteen bij verteld wordt HOE je kunt merken/zien dat er iemand gebruik maakt van je draadloze internetverbinding. |
Via de "homepage" van je modem kun je vermoedelijk wel zien welke adressen zijn uitgedeeld. Als alleen jouw pc eraan hangt zal dit alleen "10.0.0.150" zijn. Als er andere zijn kun je een adres als "10.0.0.151" in het lijstje verwachten.
Als je netwerk niet beveiligd is, kan je buurman (of een ander in de omgeving) precies zien welke data je verstuurt en ontvangt, inclusief passwords en eventuele creditcardgegevens. Stel dus altijd de beveiliging in. Toegang tot je computer zelf zal alleen kunnen als je computer dit zelf toelaat. Alleen als je je modem gebruikt als firewall (en dat is meestal automatisch als je NAT aan hebt staan) zal iemand op jouw lokale draadloze netwerk eenvoudiger op jouw computer kunnen komen dan de rest van de wereld. Die persoon op je lokale netwerk zit dan immers aan jouw kant van de firewall. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
*Marly*
|
Geplaatst: vr 29 sep 2006 11:00 Onderwerp: |
|
|
@ Bona fides:
Quote: | Dat verbaast me een beetje, want toen ik een SpeedTouch had kreeg mijn pc het adres 10.0.0.150. Kun je met je pc op http://10.0.0.138/ ? Dat is de "homepage" van een SpeedTouch modem. |
Nee, heb ik niet geprobeerd. Maar aangezien ik mijn netwerk op de pc niet meer, tussen alle andere netwerken uit de buurt, kon zien staan, lijkt me dat ook niet echt dat dat zal lukken. Ik kan het netwerk niet zien, ook al werkt de modem zoals het hoort (staat aan, lichtjes zijn ok). En als ik het modem niet kan zien kan ik er uiteraard ook geen verbinding mee maken.
Quote: | Dat je een IP-adres beginnend met 192. hebt, geeft mij toch het vermoeden dat je op een ander netwerk zit, of dat je DHCP ("Automatisch een IP adres laten toewijzen") niet aan hebt staan. |
Ik weet zeker dat ik GEEN verbinding met een ander netwerk heb gehad. En ik heb, zelf althans, niets veranderd in mijn pc. Ik heb het modem in het verleden vaker gewoon uitgezet en toen traden er geen problemen op. Je moet weten dat ik al een jaar internet met dit modem en nooit problemen heb gehad.
Quote: | Maar staat je eigen modem er nu nog tussen of niet? En zo ja, met beveiliging aan of uit? En hoe was dat toen alles nog werkte?
Dat is mogelijk. In dat geval kun je proberen een fabrieksreset uit te voeren. Dit is wat anders dan een normale reset (=uit en aan). Na een fabrieksreset staat de beveiliging weer uit, of anders juist aan met de WEP-key aan de onderzijde van de modem. |
Het netwerk was dus idd niet meer tussen de andere netwerken te zien. Fabrieksreset heb ik ook al gedaan, maar dat hielp ook niet.
Echt heel erg bedankt voor het meedenken!
Groetjes marly |
|
|
|
 |
The AlMighty
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: vr 29 sep 2006 11:55 Onderwerp: |
|
|
Ik heb pas nog 2 speedtouch modems/ draadloze routers ingesteld en die moesten beide eerst via een vaste verbinding, netwerkkabel dus, ingesteld worden. Als je een reset hebt uitgevoerd o.i.d. kan dat dus gewoon simpelweg de oplossing zijn. Sowieso is het gewoon het verstandigste om een fabrieksreset uit te voeren en gewoon volgens de gebruiksaanwijzing de procedure nog eens na te lopen. Mocht dat niet lukken dan kun je altijd nog een monteur voor 200 euro laten komen :s.
Is het modem destijds wellicht ook geinstalleerd door een monteur van jullie internetprovider? Die doen dat zoals StevenK al zei ook via hun laptop en dus een vast kabeltje...
Trouwens, als je echt al een fabrieksreset hebt gedaan verklaart dat waarom je pc het netwerk niet meer ziet... |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 29 sep 2006 14:37 Onderwerp: |
|
|
*Marly* schreef: | Quote: | Dat je een IP-adres beginnend met 192. hebt, geeft mij toch het vermoeden dat je op een ander netwerk zit, of dat je DHCP ("Automatisch een IP adres laten toewijzen") niet aan hebt staan. |
Ik weet zeker dat ik GEEN verbinding met een ander netwerk heb gehad. En ik heb, zelf althans, niets veranderd in mijn pc. |
Maar alleen het feit dát de pc een IP-adres heeft gekregen geeft al aan dat je met een netwerk contact hebt gehad. Tenzij "automatisch een IP adres laten toewijzen" uit staat. Zet het in dat geval aan en je probleem is wellicht opgelost.
Het is overigens mogelijk dat andere SpeechTouch-modems dan die ik had, adressen in de 192. range uitdelen. Dat weet ik niet precies.
Quote: | Het netwerk was dus idd niet meer tussen de andere netwerken te zien. Fabrieksreset heb ik ook al gedaan, maar dat hielp ook niet. |
Dan staat de wireless verbinding van je modem uit. Gebruik een ethernetkabeltje om het modem te installeren en wireless aan te zetten. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|