|
Auteur |
Bericht |
BG
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: wo 17 mrt 2004 12:19 Onderwerp: |
|
|
Elementair strafrecht maar door 88 kandidaten gehaald _________________ Mine! |
|
|
|
 |
tinkerbel
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: wo 17 mrt 2004 13:23 Onderwerp: |
|
|
Gewoon zeer triest! zou je toch eigenlijk een klacht over moeten indienen. |
|
|
|
 |
Kafka
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: wo 17 mrt 2004 13:36 Onderwerp: |
|
|
Laten we niet verzanden in een oude discussie.
We kunnen denk ik beter onze energie steken in meer productieve zaken zoals de studie of het bepleiten van je zienswijze in actuele zaken.
Maar ES was inderdaad maar door weinig mensen gehaald _________________ Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden... |
|
|
|
 |
Warda
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: wo 17 mrt 2004 18:08 Onderwerp: |
|
|
60 %????? Dat is veel toch?
xxx Warda _________________ Love is all, hate is nothin' |
|
|
|
 |
Diana
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: wo 17 mrt 2004 18:19 Onderwerp: |
|
|
tinkerbel schreef: | Wat me wel opviel is dat de slagingspercentages niet echt heel hoog zijn en so wie so niet echt hoge cijfers: bij publiek organisatierecht maar 60%, bij rechtsbescherming ook maar 60% en bij strafrechterlijke aansprakelijkheid maar 40% (dacht ik). Ik begreep trouwens dat elementair strafrecht helemaal de kroon spande: 20%
Zou dat door het nieuwe stelsel komen? Ik weet dat toen ik strafrecht in de propedeuse deed (bestond uit 2 deeltoetsen) de slagingspercentages veel hoger waren.
|
Publiek Organisatierecht was vroeger Bestuursrecht B of Staatsrecht B (als je een van die vakken niet had gehaald, moet je POR doen met nog een ander vak). Staats B is altijd al een pittig vak geweest. Rechtsbescherming vond ik eigenlijk wel makkelijk. Bijna alle colleges gevolgd, maar amper geleerd door omstandigheden en ik had toch een verlengd mondeling (en die gehaald ).
Strafrechterlijke aansprakelijkheid heb ik in december ook niet gemaakt (door omstandigheden), dus die mag ik in augustus braaf doen, maar die was ook behoorlijk pittig hoorde ik van anderen. En zoals ik om me heen hoor, is strafprocesrecht ook een pittig tentamen. Ik ben benieuwd. Mei/juni wordt een drukke studeermaand voor me om over juli (ivm hertentamens) maar te zwijgen  _________________ _______________________________________
If you always do what you always did,
you will always get, what you always got. |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: do 18 mrt 2004 0:48 Onderwerp: |
|
|
Net (van 18:00 tot officieel 21:00 weet niet hoelang sommigen over vragen kunnen doen die ze toch niet snappen) bestuursrecht gehad en daarna maar naar Grand Café geweest (is enige voordeel van tentamen 's avonds) ging heel stabiel. Ver voor tijd klaar en de vragen waren niet echt doortrapt cq gemeen ofzo... _________________ Mine! |
|
|
|
 |
Kafka
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: do 18 mrt 2004 1:39 Onderwerp: |
|
|
Had maar even een PB gestuurd, ik heb vanaf 8 uur tot 14.45 zitten werken in gebouw Y en daarna college gehad.
Maar ik was om 20.30 uur klaar met college en ik heb om 21.05 de trein gepakt.
Had je je kenbaar gemaakt dan had ik wel een trein later genomen. _________________ Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden... |
|
|
|
 |
tinkerbel
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: do 18 mrt 2004 10:58 Onderwerp: |
|
|
Hé Diaana,
Ik vond staatsrecht B toen wel meevallen: ik heb die gewoon een keer in augustus gedaan omdat ik geen hertentamens had. Nooit colleges gevolgd en het boek half gelezen en had toch een 6.
Strafrechterlijke aansprakelijkheid was als vak op zich niet moeilijk: ik snapte het goed maar het tentamen was pittig en ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat ik een 6 had. Ik moest inderdaad voor bestuursrecht B nu POR (6) en rechtsbescherming (7) doen en die vielen op zich ook wel mee. Ik heb gelukkig alles gehaald en moet nu alleen mei/juni.
Ik doen dan mee aan strafprocesrecht, insolventierecht voor IER (vervanging van handelsrech A), inleiding ondernemingsrecht en europese rechtsgeschiedenis B (strafrechtvariant). Als er meer mensen zijn die dan deze vakken doen kunnen we inderdaad na afloop even afspreken en wat gaan drinken |
|
|
|
 |
Magdalena
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Studieomgeving (MA): Berichten: 2313
|
Geplaatst: do 01 apr 2004 18:17 Onderwerp: Re: tentamens |
|
|
mtewes schreef: | Over een maand heb ik tentamens.
BLEEEEEEECH!  |
Ik heb maandag en dinsdag tentamen en de week erna heb ik er twee achter elkaar..  |
|
|
|
 |
Skiwi
|
Geplaatst: ma 28 jun 2004 17:18 Onderwerp: |
|
|
Ik vind 60% best hoog! Als ik kijk op de EUR naar sommige vakken... Vorig jaar was bij Staatsrecht als ik me niet vergis het slagingspercentage beneden de 40%.. Dit jaar was het percentage dan wel weer 70%! En ik heb een 8 by the way  |
|
|
|
 |
ergo sum Redacteur
Leeftijd: 120
Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 05 jul 2004 16:06 Onderwerp: |
|
|
Misschien dat ik voor de fun nog één of twee tentramens doe. _________________ Vivere est cogitare.
 |
|
|
|
 |
Magdalena
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Studieomgeving (MA): Berichten: 2313
|
Geplaatst: wo 07 jul 2004 16:42 Onderwerp: |
|
|
Ik heb eind augustus twee hertentamens! Blegh! |
|
|
|
 |
ergo sum Redacteur
Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 07 jul 2004 16:44 Onderwerp: |
|
|
Moetjes dus.... D'as nooit leuk. _________________ Vivere est cogitare.
 |
|
|
|
 |
Magdalena
|
Geplaatst: wo 07 jul 2004 16:47 Onderwerp: |
|
|
Nee, maar hopelijk wel mijn laatste!  |
|
|
|
 |
ergo sum Redacteur
Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 07 jul 2004 16:48 Onderwerp: |
|
|
En dat is dan toch weer positief! _________________ Vivere est cogitare.
 |
|
|
|
 |
|