|
Auteur |
Bericht |
essie
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: za 14 feb 2004 11:55 Onderwerp: |
|
|
soms wordt er getoetst op basis van theorie dmv tentamen maar daarnaast moet je ook genoeg werkstukken maken op basis van je stage,interview, excursie .......
heb zelf ook 2 jaar HBO gedaan, weet er alles van _________________ huiswerk??? ik neem de afwas toch ook niet mee naar school! |
|
|
|
 |
Jerry
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: za 14 feb 2004 23:02 Onderwerp: |
|
|
Bleh, stomme tentamens. Ben van 10 maart (inleiding privaatrecht) tot 29 maart ermee bezig. (bedrijfseconomie: organisatie)
Iemand nog goede tips ter voorbereiding/uitvoering van een tentamen? |
|
|
|
 |
Kafka
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: zo 15 feb 2004 18:18 Onderwerp: |
|
|
Heel vroeg beginnen met studeren, veel héél veel lezen en voldoende afwisseling brengen in de studie.
Als je een bepaalde geur ruikt bij het leren (bijv. parfum of zo) eenzelfde geur bij je dragen op je tentamen, dit zorgt er voor dat je je beter dingen kunt herinneren die je leerde toen je die geur rook. _________________ Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden... |
|
|
|
 |
Warda
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: do 11 mrt 2004 14:10 Onderwerp: |
|
|
Kafka schreef: |
Als je een bepaalde geur ruikt bij het leren (bijv. parfum of zo) eenzelfde geur bij je dragen op je tentamen, dit zorgt er voor dat je je beter dingen kunt herinneren die je leerde toen je die geur rook. |
Serieus??
xxx Warda _________________ Love is all, hate is nothin' |
|
|
|
 |
Kafka
|
Geplaatst: do 11 mrt 2004 15:10 Onderwerp: |
|
|
Serieus.
Daarom is het ook zo dat als je een geur ruikt uit je jeugd dat je je nog precies kunt herinneren wat er toen gebeurde of in welke situatie je die geur eerder rook. _________________ Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden... |
|
|
|
 |
Warda
|
Geplaatst: do 11 mrt 2004 16:51 Onderwerp: |
|
|
kee soo leer je nog eens wat!
|
|
|
 |
Denise
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: vr 12 mrt 2004 0:51 Onderwerp: |
|
|
Das net als met muziek. Als ik met bep. muziek leer en ik denk aan die muziek dan weet ik weer wat ik bijv. vergeten was. Das echt heel handig hoor!
Liefs,
Denise
Ow en veel suc6 met de tentamens!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! _________________ Always look on the bright side of life...
Liefs, Miss Flash  |
|
|
|
 |
Warda
|
Geplaatst: vr 12 mrt 2004 19:40 Onderwerp: |
|
|
Kee misschien moet ik dat dan maar eens gaan proberen, want ik heb wel eens dat ik pcies weet waar ik t antwoord op de vraag kan vinden in een boek of iets, dan zie ik t aecht helemaal voor me, maar dan weet ik niet meer WAT er stond .
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: za 13 mrt 2004 14:35 Onderwerp: |
|
|
KLAAAAAAR!!!
Tentamenweek weer overleefd!  _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
Kafka
|
Geplaatst: za 13 mrt 2004 20:29 Onderwerp: |
|
|
Gefeliciteerd _________________ Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden... |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: zo 14 mrt 2004 0:57 Onderwerp: |
|
|
Nou, hou die felicitaties nog maar even achter de hand...
Eerst maar eens afwachten wat de resultaten zijn...  _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
Warda
|
Geplaatst: di 16 mrt 2004 23:13 Onderwerp: |
|
|
Ik moet nog ....... volgende week. _________________ Love is all, hate is nothin' |
|
|
|
 |
Denise
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: wo 17 mrt 2004 10:16 Onderwerp: |
|
|
Ik vandaag de eerste... bestuursrecht. En volgende week heerlijk zo'n takehome voor privaat en dan die week daarop nog staatsrecht. Ow en de opdracht voor straf niet te vergeten... Ik ben helemaal overstrest doordat ik de tentamens nu voor de 3e keer doe en er een grote druk op me ligt om ze te halen. Ok, zo erg ist ook weer niet... maar toch wel een beetje hahaha.
Ik wens alle overstreste studenten die tentamens hebben (en ook de rest) veel succes!!
Liefs,
Denise _________________ Always look on the bright side of life...
Liefs, Miss Flash  |
|
|
|
 |
Mariek
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 17 mrt 2004 11:53 Onderwerp: |
|
|
Nou, veel succes allemaal!! Ik ben er tot half april even vanaf, dan heb ik er nog 3, waarvan 2 mondeling en 1 in het Engels..daarna begint mijn stage (waar ik veel meer tegenop zien ) _________________ An apple a day keeps the doctor away, but if the doctor is cute, screw the fruit!! |
|
|
|
 |
tinkerbel
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: wo 17 mrt 2004 12:15 Onderwerp: |
|
|
Veel sterkte en succes allemaal en laat maar weten hoe het ging. Ik hoef gelukkig pas in mei en juni en afhankelijk hoe die gaan misschien in augustus Het 1e semester heb ik alles gehaald gelukkig.
Wat me wel opviel is dat de slagingspercentages niet echt heel hoog zijn en so wie so niet echt hoge cijfers: bij publiek organisatierecht maar 60%, bij rechtsbescherming ook maar 60% en bij strafrechterlijke aansprakelijkheid maar 40% (dacht ik). Ik begreep trouwens dat elementair strafrecht helemaal de kroon spande: 20%
Zou dat door het nieuwe stelsel komen? Ik weet dat toen ik strafrecht in de propedeuse deed (bestond uit 2 deeltoetsen) de slagingspercentages veel hoger waren.
Wat trouwens ook irritant is, is dat je een tentamenbundel koopt waarbij staat dat er antwoorden in staan en er dan maar voor 1 vak antwoorden bij gegeven worden!
Anyway good luck! |
|
|
|
 |
|