|
Auteur |
Bericht |
leon25
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): NTI
|
Geplaatst: di 20 mrt 2007 18:51 Onderwerp: |
|
|
Als ik nu toch een rechtzaak wil gaan starten weet iemand wat de globale kosten zijn?
dus niet de kosten wat een advocaat kost maar de griffie kosten enzo. |
|
|
|
 |
LeChat
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 797
|
Geplaatst: di 20 mrt 2007 18:58 Onderwerp: |
|
|
Vooropgesteld dat 't veel meer in de rede ligt dat de wederpartij een rechtszaak begint.
De griffierechtbedragen (variëren afhankelijk van soort zaak en financieel belang) vind je hier op Rechtspraak.nl. _________________ Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen. |
|
|
|
 |
leon25
|
Geplaatst: zo 25 mrt 2007 22:23 Onderwerp: |
|
|
LeChat schreef: | Vooropgesteld dat 't veel meer in de rede ligt dat de wederpartij een rechtszaak begint.
De griffierechtbedragen (variëren afhankelijk van soort zaak en financieel belang) vind je hier op Rechtspraak.nl. | Als je nu zoeen zaak verliest krijg je meestal dan ook de kosten van de tegenparty op je dak? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 26 mrt 2007 0:17 Onderwerp: |
|
|
leon25 schreef: | Als je nu zoeen zaak verliest krijg je meestal dan ook de kosten van de tegenparty op je dak? |
Ja, maar dat is toch al zo. Gelukkig voor jou worden als kosten van de tegenpartij niet de werkelijke kosten genomen, doch slechts een forfaitair bedrag (een standaardbedrag al naar gelang het aantal ondernomen proceshandelingen, als ik het zo goed zeg).
Voor zover ik kan zien zou het vrij onzinnig zijn als jij een in deze situatie een zaak begint. Je wederpartij kan je niet tot betalen dwingen zonder naar de rechter te stappen. Wel kunnen ze hun diensten stoppen natuurlijk, misschien ben je daarvoor bevreesd? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
leon25
|
Geplaatst: ma 26 mrt 2007 8:27 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | leon25 schreef: | Als je nu zoeen zaak verliest krijg je meestal dan ook de kosten van de tegenparty op je dak? |
Ja, maar dat is toch al zo. Gelukkig voor jou worden als kosten van de tegenpartij niet de werkelijke kosten genomen, doch slechts een forfaitair bedrag (een standaardbedrag al naar gelang het aantal ondernomen proceshandelingen, als ik het zo goed zeg).
Voor zover ik kan zien zou het vrij onzinnig zijn als jij een in deze situatie een zaak begint. Je wederpartij kan je niet tot betalen dwingen zonder naar de rechter te stappen. Wel kunnen ze hun diensten stoppen natuurlijk, misschien ben je daarvoor bevreesd? | Nee dat maakt niet uit.
Ik heb al een andere.
Als je gewoon afwacht krijg je dan geen last met deurwaarders en lopen de kosten dan niet helemaal op. |
|
|
|
 |
|