|
Op welke partij ga je stemmen in november? |
CDA |
|
9% |
[ 6 ] |
PvdA |
|
9% |
[ 6 ] |
VVD |
|
31% |
[ 21 ] |
SP |
|
13% |
[ 9 ] |
GroenLinks |
|
16% |
[ 11 ] |
D66 |
|
9% |
[ 6 ] |
LPF |
|
1% |
[ 1 ] |
ChristenUnie/SGP |
|
4% |
[ 3 ] |
PvdV/Groep Wilders |
|
1% |
[ 1 ] |
Andere partij nl. |
|
3% |
[ 2 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 66 |
|
Auteur |
Bericht |
Volento Deo
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: vr 15 sep 2006 22:01 Onderwerp: |
|
|
Lekker rustig aan doen, je hebt nog tot november  |
|
|
|
 |
Eva
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: vr 15 sep 2006 22:27 Onderwerp: |
|
|
Volento Deo schreef:
Quote: | (sorry als je het al eerder verteld hebt, maar ik ben ook een tijdje geleden afgehaakt met het lezen van deze thread met oerlange teksten)
|
Hier ben jij anders wel debet aan...
De discussie was inderdaad iets te langdradig om helemaal te lezen , helemaal als je bedenkt dat je, tenminste dat is mijn mening, het vertrouwen van de bevolking in de politiek pas kan beoordelen ná de verkiezingen, en dus niet ervoor.
Verder ben ik het met bona fides eens dat het stemmen op een partij die je het minst slecht vindt, niet veel te maken heeft met het wel of niet vertrouwen hebben in de polititiek maar dat dit een bijna onontkoombaar gevolg is van dit systeem. Je bent het toch praktisch nooit met een partij helemaal eens?! Dus zul je altijd een keuze moeten maken en zal die bijna nooit perfect zijn. Dit zegt niets over mijn vertrouwen in de politiek.
Overigens vind ik het zeer flauw en kinderachtig om iemand af te maken op zijn of haar stemkeuze. Ik zou zelf op bepaalde partijen echt nooit stemmen maar iemand die dit wel doet zal ik iniedergeval niet met domme opmerkingen bestoken maar gewoon respecteren of met tegenargumenten komen. Vraag dan gewoon naar de redenen waarom iemand die keus maakt, misschien leer je er zelf nog wat van...  |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: za 16 sep 2006 9:17 Onderwerp: |
|
|
Eva schreef: | Dus zul je altijd een keuze moeten maken en zal die bijna nooit perfect zijn. Dit zegt niets over mijn vertrouwen in de politiek.
|
Je neemt nu (waarschijnlijk onbewust) wel de stellingname dat iets slecht is als het niet perfect is. Dat lijkt mij onjuist.
Hiernaast is er nu ook al sprake van een overheid en niet alleen pas na de verkiezingen. Op dit moment is er dus ook in meer of mindere mate sprake van een bepaald (on)vertrouwen. |
|
|
|
 |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: za 16 sep 2006 14:41 Onderwerp: |
|
|
MiriamvL schreef: | Dat jullie al weten op wie jullie gaan stemmen... ik heb er nog niet eens over na gedacht... |
Ik weet het nog niet echt hoor. Ik hen het door mij zo genaamde 'Wouter-Bopsdilemma.' Ik stem meestal PvdA, maar een kabinet Bos I met Verhagen als vice-premier zie ik echt niet zitten.
@ Eva: Waar lees je dat volento deo iemand afmaakt op zijn stemkeuze? _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes - |
|
|
|
 |
Volento Deo
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: za 16 sep 2006 17:02 Onderwerp: |
|
|
Duch schreef: | @ Eva: Waar lees je dat volento deo iemand afmaakt op zijn stemkeuze? |
Ik moest zelf ook al teruglezen, maar durfte het niet meer te vragen  |
|
|
|
 |
Eva
|
Geplaatst: za 16 sep 2006 20:03 Onderwerp: |
|
|
Volonto Deo schreef:
Quote: | Echt heel goed van jou om de geestelijk achtergestelden in ons land ook een plaats te willen gunnen in de Tweede Kamer!
Nee hoor grapje...Verdonk is briljant (). |
@cia76:
Quote: | Je neemt nu (waarschijnlijk onbewust) wel de stellingname dat iets slecht is als het niet perfect is. Dat lijkt mij onjuist.
|
Waar doe ik dat dan?? Ik leg volgens mij juist uit dat ik het hier niet mee eens ben. |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: za 16 sep 2006 20:07 Onderwerp: |
|
|
Eva schreef: |
Quote: | Je neemt nu (waarschijnlijk onbewust) wel de stellingname dat iets slecht is als het niet perfect is. Dat lijkt mij onjuist.
|
Waar doe ik dat dan?? Ik leg volgens mij juist uit dat ik het hier niet mee eens ben. |
Vandaar dat ik zeg "onbewust".
Het minst slecht is een andere benadering als de beste. Jij verklaard stemmen op "het minst slechte" met dat een partij niet perfect kan zijn. Dat het slecht is staat bij "het minst slechte" al vast anders is de benadering "de beste" logischer om te gebruiken. |
|
|
|
 |
Eva
|
Geplaatst: za 16 sep 2006 20:13 Onderwerp: |
|
|
Ja maar ik heb de woorden dat mensen 'stemmen op de minst slechtste' ook nooit als eerste gebruikt. Ik reageerde daar alleen maar op en gebruikte toen die woorden nogmaals om aan te geven dat ik het met het eerder gemaakte punt niet eens was. |
|
|
|
 |
cia76
|
Geplaatst: za 16 sep 2006 20:22 Onderwerp: |
|
|
Eva schreef: | Ja maar ik heb de woorden dat mensen 'stemmen op de minst slechtste' ook nooit als eerste gebruikt. Ik reageerde daar alleen maar op en gebruikte toen die woorden nogmaals om aan te geven dat ik het met het eerder gemaakte punt niet eens was. |
Ok dan... vandaar "onbewust"  |
|
|
|
 |
MiriamvL
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 2826
|
Geplaatst: vr 06 okt 2006 19:52 Onderwerp: |
|
|
Ik wil echt heel graag een hele dikke tegenstem tegen Wilders uitbrengen.. Wanneer gaan we deze mogelijkheid invoeren?
Wilders wil 'tsunami van islamisering' stoppen
Uitgegeven: 6 oktober 2006 17:21
Laatst gewijzigd: 6 oktober 2006 17:22
DEN HAAG - De islam is een gewelddadige religie, vindt lijsttrekker Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid. Hij vreest met de aanwezigheid van steeds meer moslims een tsunami van islamisering in Nederland. "Die raakt ons in ons hart, in onze identiteit en in onze cultuur", zegt Wilders zaterdag in de Volkskrant.
Het liefst ziet hij dat de grenzen meteen dicht gaan voor alle niet-westerse allochtonen. Volgens Wilders tonen de statistieken aan dat er een rechtstreeks verband is tussen de islam en criminaliteit. "Een op de vijf Marokkaanse jongeren staat als verdachte bij de politie geregistreerd. Hun gedrag vloeit voort uit hun religie en cultuur."
De voorman van de Partij voor de Vrijheid heeft geen enkel geloof in een gematigde islam. Nieuwe moskeeën zijn wat hem betreft uit den boze. "We hebben er gewoon te veel. Ik word gek van al die moskeeën."
Islamisering ziet Wilders momenteel als het grootste probleem van ons land. Daarnaast pleit zijn partij voor een kleinere overheid, lastenverlichting en een harde aanpak van criminaliteit. _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral |
|
|
|
 |
mr. NN
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 87
|
Geplaatst: zo 08 okt 2006 13:24 Onderwerp: |
|
|
Het uitbrengen van tegenstemmen als vernieuwing en verpersoonlijking van het Nederlandse kiesstelsel, wat een interessant idee!
Misschien is het iets voor de vernieuwers van D66? Kunnen ze na 40 jaar weinig zinvolle plannenmakerij over gekozen burgemeesters, directe democratie en districten/gemengde kiesstelsels weer eens iets gaan doen.  |
|
|
|
 |
MiriamvL
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 2826
|
Geplaatst: zo 08 okt 2006 14:53 Onderwerp: |
|
|
mr. NN schreef: | Het uitbrengen van tegenstemmen als vernieuwing en verpersoonlijking van het Nederlandse kiesstelsel, wat een interessant idee!
|
Zodra ik mijn plan volledig uitgedacht heb ga ik ook in de politiek..
Ben er nog niet helemaal uit bij hoeveel tegenstemmen je niet meer in de Tweede Kamer mag... en wat als iemand evenveel voor als tegenstemmen heeft? Wat weegt dan zwaarder? _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 08 okt 2006 15:02 Onderwerp: |
|
|
Hoe veel tegenstemmen mag je uitbrengen? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Nemine contradicente Moderator
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 2250
|
Geplaatst: zo 08 okt 2006 15:25 Onderwerp: |
|
|
Ik ben op de korte termijn voor 3 stemmen;
- Minister President (onafhankelijk van de regering)
- Partij die je in de regering wilt
- Partij die je in de oppositie wilt.
En op de lange termijn een volledig gekozen regering.
Bijvoorbeeld Donner als Minister van Justitie, Nicolaï als Minister van Binnenlandse Zaken, Hirsch Ballin als Minister van Buitenlandse zaken, en van Velzen als Minister van sociale zaken. _________________ Legere Iudicare Reparare |
|
|
|
 |
MiriamvL
|
Geplaatst: zo 08 okt 2006 15:57 Onderwerp: |
|
|
Nemine contradicente schreef: |
En op de lange termijn een volledig gekozen regering.
Bijvoorbeeld Donner als Minister van Justitie, Nicolaï als Minister van Binnenlandse Zaken, Hirsch Ballin als Minister van Buitenlandse zaken, en van Velzen als Minister van sociale zaken. |
Dan mogen de verkiezingen wel een week duren... voordat iedereen dat allemaal ingevuld heeft... En als je kijkt hoe lang sommige mensen er al over doen om een stem op één persoon uit te brengen  _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
|
|
|
 |
|