Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 17 aug 2025 21:35
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Stemmen in november: op wie stem jij en waarom?
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Pagina 10 van 13 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

Op welke partij ga je stemmen in november?
CDA
9%
 9%  [ 6 ]
PvdA
9%
 9%  [ 6 ]
VVD
31%
 31%  [ 21 ]
SP
13%
 13%  [ 9 ]
GroenLinks
16%
 16%  [ 11 ]
D66
9%
 9%  [ 6 ]
LPF
1%
 1%  [ 1 ]
ChristenUnie/SGP
4%
 4%  [ 3 ]
PvdV/Groep Wilders
1%
 1%  [ 1 ]
Andere partij nl.
3%
 3%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 66

Auteur Bericht
Volento Deo

Volento Deo

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 15 sep 2006 22:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lekker rustig aan doen, je hebt nog tot november Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Eva

Eva

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

BerichtGeplaatst: vr 15 sep 2006 22:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volento Deo schreef:

Quote:
(sorry als je het al eerder verteld hebt, maar ik ben ook een tijdje geleden afgehaakt met het lezen van deze thread met oerlange teksten)

Hier ben jij anders wel debet aan...

De discussie was inderdaad iets te langdradig om helemaal te lezen , helemaal als je bedenkt dat je, tenminste dat is mijn mening, het vertrouwen van de bevolking in de politiek pas kan beoordelen ná de verkiezingen, en dus niet ervoor.
Verder ben ik het met bona fides eens dat het stemmen op een partij die je het minst slecht vindt, niet veel te maken heeft met het wel of niet vertrouwen hebben in de polititiek maar dat dit een bijna onontkoombaar gevolg is van dit systeem. Je bent het toch praktisch nooit met een partij helemaal eens?! Dus zul je altijd een keuze moeten maken en zal die bijna nooit perfect zijn. Dit zegt niets over mijn vertrouwen in de politiek.

Overigens vind ik het zeer flauw en kinderachtig om iemand af te maken op zijn of haar stemkeuze. Ik zou zelf op bepaalde partijen echt nooit stemmen maar iemand die dit wel doet zal ik iniedergeval niet met domme opmerkingen bestoken maar gewoon respecteren of met tegenargumenten komen. Vraag dan gewoon naar de redenen waarom iemand die keus maakt, misschien leer je er zelf nog wat van... Surprised
cia76

cia76

Leeftijd: 89
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: za 16 sep 2006 9:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eva schreef:
Dus zul je altijd een keuze moeten maken en zal die bijna nooit perfect zijn. Dit zegt niets over mijn vertrouwen in de politiek.

Je neemt nu (waarschijnlijk onbewust) wel de stellingname dat iets slecht is als het niet perfect is. Dat lijkt mij onjuist.

Hiernaast is er nu ook al sprake van een overheid en niet alleen pas na de verkiezingen. Op dit moment is er dus ook in meer of mindere mate sprake van een bepaald (on)vertrouwen.
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 45
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG

BerichtGeplaatst: za 16 sep 2006 14:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MiriamvL schreef:
Dat jullie al weten op wie jullie gaan stemmen... ik heb er nog niet eens over na gedacht...

Ik weet het nog niet echt hoor. Ik hen het door mij zo genaamde 'Wouter-Bopsdilemma.' Ik stem meestal PvdA, maar een kabinet Bos I met Verhagen als vice-premier zie ik echt niet zitten.

@ Eva: Waar lees je dat volento deo iemand afmaakt op zijn stemkeuze?
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Volento Deo

Volento Deo

BerichtGeplaatst: za 16 sep 2006 17:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Duch schreef:
@ Eva: Waar lees je dat volento deo iemand afmaakt op zijn stemkeuze?

Ik moest zelf ook al teruglezen, maar durfte het niet meer te vragen Embarassed
Eva

Eva

BerichtGeplaatst: za 16 sep 2006 20:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volonto Deo schreef:

Quote:
Echt heel goed van jou om de geestelijk achtergestelden in ons land ook een plaats te willen gunnen in de Tweede Kamer!

Nee hoor grapje...Verdonk is briljant ().

@cia76:

Quote:
Je neemt nu (waarschijnlijk onbewust) wel de stellingname dat iets slecht is als het niet perfect is. Dat lijkt mij onjuist.

Waar doe ik dat dan?? Ik leg volgens mij juist uit dat ik het hier niet mee eens ben.
cia76

cia76

BerichtGeplaatst: za 16 sep 2006 20:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eva schreef:

Quote:

Waar doe ik dat dan?? Ik leg volgens mij juist uit dat ik het hier niet mee eens ben.

Vandaar dat ik zeg "onbewust".

Het minst slecht is een andere benadering als de beste. Jij verklaard stemmen op "het minst slechte" met dat een partij niet perfect kan zijn. Dat het slecht is staat bij "het minst slechte" al vast anders is de benadering "de beste" logischer om te gebruiken.
Eva

Eva

BerichtGeplaatst: za 16 sep 2006 20:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja maar ik heb de woorden dat mensen 'stemmen op de minst slechtste' ook nooit als eerste gebruikt. Ik reageerde daar alleen maar op en gebruikte toen die woorden nogmaals om aan te geven dat ik het met het eerder gemaakte punt niet eens was.
cia76

cia76

BerichtGeplaatst: za 16 sep 2006 20:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eva schreef:
Ja maar ik heb de woorden dat mensen 'stemmen op de minst slechtste' ook nooit als eerste gebruikt. Ik reageerde daar alleen maar op en gebruikte toen die woorden nogmaals om aan te geven dat ik het met het eerder gemaakte punt niet eens was.

Ok dan... vandaar "onbewust" Wink
MiriamvL

MiriamvL

Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: vr 06 okt 2006 19:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik wil echt heel graag een hele dikke tegenstem tegen Wilders uitbrengen.. Wanneer gaan we deze mogelijkheid invoeren? Smile

Wilders wil 'tsunami van islamisering' stoppen

Uitgegeven: 6 oktober 2006 17:21
Laatst gewijzigd: 6 oktober 2006 17:22

DEN HAAG - De islam is een gewelddadige religie, vindt lijsttrekker Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid. Hij vreest met de aanwezigheid van steeds meer moslims een tsunami van islamisering in Nederland. "Die raakt ons in ons hart, in onze identiteit en in onze cultuur", zegt Wilders zaterdag in de Volkskrant.

Het liefst ziet hij dat de grenzen meteen dicht gaan voor alle niet-westerse allochtonen. Volgens Wilders tonen de statistieken aan dat er een rechtstreeks verband is tussen de islam en criminaliteit. "Een op de vijf Marokkaanse jongeren staat als verdachte bij de politie geregistreerd. Hun gedrag vloeit voort uit hun religie en cultuur."

De voorman van de Partij voor de Vrijheid heeft geen enkel geloof in een gematigde islam. Nieuwe moskeeën zijn wat hem betreft uit den boze. "We hebben er gewoon te veel. Ik word gek van al die moskeeën."

Islamisering ziet Wilders momenteel als het grootste probleem van ons land. Daarnaast pleit zijn partij voor een kleinere overheid, lastenverlichting en een harde aanpak van criminaliteit.
Pet Shop Boys - Integral
Verstuur e-mail MSN messenger
mr. NN

Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG

BerichtGeplaatst: zo 08 okt 2006 13:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het uitbrengen van tegenstemmen als vernieuwing en verpersoonlijking van het Nederlandse kiesstelsel, wat een interessant idee! Very Happy

Misschien is het iets voor de vernieuwers van D66? Kunnen ze na 40 jaar weinig zinvolle plannenmakerij over gekozen burgemeesters, directe democratie en districten/gemengde kiesstelsels weer eens iets gaan doen. Razz
MiriamvL

MiriamvL

BerichtGeplaatst: zo 08 okt 2006 14:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

mr. NN schreef:
Het uitbrengen van tegenstemmen als vernieuwing en verpersoonlijking van het Nederlandse kiesstelsel, wat een interessant idee! Very Happy

Zodra ik mijn plan volledig uitgedacht heb ga ik ook in de politiek.. Wink

Ben er nog niet helemaal uit bij hoeveel tegenstemmen je niet meer in de Tweede Kamer mag... en wat als iemand evenveel voor als tegenstemmen heeft? Wat weegt dan zwaarder?
Pet Shop Boys - Integral
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: zo 08 okt 2006 15:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoe veel tegenstemmen mag je uitbrengen?
Nemine contradicente
Moderator
Nemine contradicente

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: zo 08 okt 2006 15:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben op de korte termijn voor 3 stemmen;

- Minister President (onafhankelijk van de regering)
- Partij die je in de regering wilt
- Partij die je in de oppositie wilt.

En op de lange termijn een volledig gekozen regering.
Bijvoorbeeld Donner als Minister van Justitie, Nicolaï als Minister van Binnenlandse Zaken, Hirsch Ballin als Minister van Buitenlandse zaken, en van Velzen als Minister van sociale zaken.
MiriamvL

MiriamvL

BerichtGeplaatst: zo 08 okt 2006 15:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nemine contradicente schreef:

En op de lange termijn een volledig gekozen regering.
Bijvoorbeeld Donner als Minister van Justitie, Nicolaï als Minister van Binnenlandse Zaken, Hirsch Ballin als Minister van Buitenlandse zaken, en van Velzen als Minister van sociale zaken.

Dan mogen de verkiezingen wel een week duren... voordat iedereen dat allemaal ingevuld heeft... En als je kijkt hoe lang sommige mensen er al over doen om een stem op één persoon uit te brengen Rolling Eyes Laughing
Pet Shop Boys - Integral
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Pagina 10 van 13 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds