Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Force justice ...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 03 aug 2025 1:19
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

16 jaar en een relatie!
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
alfred

BerichtGeplaatst: za 07 jan 2006 14:32    Onderwerp: 16 jaar en een relatie! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo ben ik weer !!
maar nu hebben we dringende hulp nodig.

Maar nu met iets, belangrijks waar we verder mee MOETEN komen.
Ik had hier eerder geschreven van de relatie die ik heb met die meid van 16 nu 17. tot grote afkeur van de meeste mensen hier, maar dat terzijde

Thuis zijn ze nu op de hoogte van onze relatie (onder politie begeleiding hebben we dat vertelt) MOEST KON NIET ANDERS uit veiligheids over weging hebben we dat maar zo gedaan, en zij werken tegen (dat kan iedereen zig voorstellen) maar daar gaat het nu niet om ;-(

Haar thuis situatie is ernstig wat niets te doen heeft met de leifde die wel hebben.
Het gaat hier om mishandeling erstige bedrijgingen en eenzame opsluiting.
Ze mag voldende week niet naar school!
Jeugtzorg is ook al bezig, beurt onderzoeken zijn gaande.

Wij willen een omgangsregeling door de rechter uitgesproken hebben, zodat wij het recht hebben elkaar te zien en zij het recht op haar ouders nog heeft voor zover zij dat wil.

De vraag die ik hier erg dringend stel is hoe doen wij dit als haar vader *niet* meewerkt.

Graag goede adviezen over hoe wij dit voor elkaar kunnen en
MOETEN en zullen krijgen ik ben een leek op dit gebied en zij op dat gebied natuurlijk helemaal.

Graag hulp A.U.B

Vriendelijke groet zeer emotionele Alfred Crying or Very sad
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: za 07 jan 2006 15:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een pasklaar antwoord op je vragen is lastig, dat heb je ook al gemerkt in nl.juridisch.

Drie tips kan ik je wel meegeven:

1. probeer niet teveel instanties in te schakelen, maar schakel pas een volgende instantie in als de vorige niets meer uit kan richten.

2. Wil je het definitief regelen, dan is een huwelijk de makkelijkste oplossing.

3. Probeer in je communicatie om je taalgebruik te denken. 'meid' getuigt nu niet direct van een volledig, subtiel en eigentijds inzicht in de situatie. Het lijkt misschien mierenneuken, maar wanneer iets als dit voor de rechter komt en hij ziet dat iemand het heeft over een meid, dan zal 'ie een stuk minder begrip tonen dan wanneer er een term gebruikt wordt die wat meer respect uitstraalt.
Bekijk de homepage
alfred

BerichtGeplaatst: za 07 jan 2006 15:17    Onderwerp: ok Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo

Misschien heeft u wel gelijk. Eigelijk heeft u gelijk!
In eerste instantie is jeugtzorg die hier mee bezig is.
Mijn liefdevolle vriendin;-) dat is ze ook hoor.. wil graag en dat is wat ik ook wil zo snel mogelijk iets geregelt hebben, menselijkgezien ook wel begrijpelijk.

De doelstelling die wij hebben is een omgangsregeling door de rechter vastgelegt. (de weekenden - één dag in de week haar *vrije dag* en 3 avonden in de week) zo willen wij dat geregelt hebben, hier hebben we het uitvoerig over gehad met elkaar.

Maar hoe te handelen?
Kan dit via de jeugtzorg?
Moet ik zelf hierin een advocaat in de handen nemen?

Alfred en Wendy
Verstuur e-mail
StevenK
Moderator

BerichtGeplaatst: za 07 jan 2006 15:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat je een omgangsregeling wil en niet direct een mogelijkheid tot samenleven, siert je.

Maar juridisch is dat volgens mij niet te bereiken. Omgangsregelingen zijn alleen af te dwingen in de familiale sfeer.

Misschien dat één van de andere forummers er anders over denkt, maar ik denk dat zolang je vriendin minderjarig is je rekening moet houden met het ouderlijk gezag.

Nu kun je wel proberen een uithuisplaatsing te regelen of iets in die richting, maar ook daarmee creëer je geen omgangsrecht en ik denk dat je ook wel begrijpt dat jeugdhulpverleners evenmin als vaders zullen staan te springen om mee te werken aan een relatie waarin zich zo'n groot leeftijdsverschil voor doet.

Overigens is een huwelijk met een minderjarige ook niet makkelijk, want daarvoor heb je zowel toestemming van de minister als toestemming van de ouder(s) nodig. De laatste toestemming kan bij weigering ook vervangen worden door toestemming van de rechter.
Bekijk de homepage
alfred

BerichtGeplaatst: za 07 jan 2006 16:08    Onderwerp: hallo Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kan ik me voor stellen, heeel erg goed.

Maar kinderen van die leeftijd hebben toch *ook* rechten vrij te zijn in hun eigen wil een relatie te hebben die zij zelf willen?
Vaders en moeders kunnen hier toch niet zo veel aan doen?
Ja 2 maand huisarrest geven als ze de afwas niet doet als ze mij wil zien.
*Zij* kunnen dit toch niet verbieden?

Wie heeft de uitkomst hier voor ons op rechenforum.nl?

Alfred en Wendy
Verstuur e-mail
StevenK
Moderator

BerichtGeplaatst: za 07 jan 2006 17:01    Onderwerp: Re: hallo Reageer met quote Naar onder Naar boven

alfred schreef:
Kan ik me voor stellen, heeel erg goed.

Maar kinderen van die leeftijd hebben toch *ook* rechten vrij te zijn in hun eigen wil een relatie te hebben die zij zelf willen?

Ja, kinderen hebben weliswaar die rechten, maar de mogelijkheden om het gebruik van die rechten af te dwingen zijn uiterst beperkt.
Bekijk de homepage
Eva

Eva

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

BerichtGeplaatst: za 07 jan 2006 18:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:

Quote:
2. Wil je het definitief regelen, dan is een huwelijk de makkelijkste oplossing.

Ik denk dat de ouders van die meid met dit advies erg blij zijn...! Very Happy Laughing Wink
StevenK
Moderator

BerichtGeplaatst: za 07 jan 2006 18:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eva schreef:
StevenK schreef:

Quote:

Ik denk dat de ouders van die meid met dit advies erg blij zijn...! Very Happy Laughing Wink

Een jurist is per definitie partijdig Very Happy
Bekijk de homepage
MrWhite

Leeftijd: 41
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: ma 09 jan 2006 12:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Shhht... "onpartijdig".

-- Daniel J Boorstin
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
peetjepeet

BerichtGeplaatst: ma 09 jan 2006 16:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik kan me een soortgelijk verhaal als het jouwe herinneren, maar dit is nu zo'n 13 jaar geleden. Die vader was er ook niet zo blij mee!(en terecht!)
Die mensen hebben toen toestemming gevraagd aan de koningin, om samen te wonen. Ik weet niet of dit nog steeds moet, je kunt het allicht proberen.

overigens is dat setje uit elkaar (na 3 kinderen)de jonge moeder is er vandoor gegaan met een ander en liet de kindjes achter!

succes!
Verstuur e-mail
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: ma 09 jan 2006 21:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Is er niet een soort blijf-van-mijn-lijf-huis voor minderjarigen? Lijkt mij dan de oplossing, als ze thuis zo slecht behandeld wordt dat zij zelf de hulp zoekt, komt ook een stuk overtuigender over... Dat een hulpverlener dan waarschijnlijk ook niet erg positief tegen de relatie staat maakt dan toch eigenlijk niet uit, het gaat er toch vooral om dat zij uit de slechte thuissituatie gehaald wordt...
Pet Shop Boys - Integral
Verstuur e-mail MSN messenger
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: ma 09 jan 2006 23:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Thuis zijn ze nu op de hoogte van onze relatie (onder politie begeleiding hebben we dat vertelt) MOEST KON NIET ANDERS uit veiligheids over weging hebben we dat maar zo gedaan, en zij werken tegen (dat kan iedereen zig voorstellen) maar daar gaat het nu niet om ;-(

Hm, ik ben wel benieuwd naar de reden voor het "openbaar maken" van de relatie. Is er iets speciaals aan de hand?

Het is nu wel erg uit de hand gelopen, als je onder politiebegeleiding met elkaar moet praten. Zou Jeugdzorg misschien kunnen bemiddelen in het aangaan van wat gesprekken? Pa en ma zullen toch aan je moeten wennen, want jij lijkt niet van zins de dame op te geven Very Happy

De een of andere formele procedure starten lijkt me niet alleen lastig (zo niet onmogelijk, maar wellicht schep je een precedent), maar ook niet echt doelmatig. Het verslechtert de verhoudingen alleen nog maar meer en dat is toch juist wat je niet wilde?
alfred

BerichtGeplaatst: di 10 jan 2006 1:18    Onderwerp: hmm Reageer met quote Naar onder Naar boven

Klopt.

Er was geen andere keuze dan dit op die mannier te doen!
Anders waren er rake klappen gevallen bij haar thuis, dit is wat wij wilden voorkomen.
Nog een jaar met haar zweven tussen hemel en aarde (buiten ouders weten om) zagen we niet meer zitten en we hebben open kaart gespeelt op 2 de kerstdag!, zij heeft een brief achter gelaten hoe de zaken er voor staan, relatie accepteren of aangifte van mishandeling en ernstige bedrijging. (lief en oprecht, recht door zee en eerlijk geschreven)
En we zijn hem even gepeert, toen wou zij aangifte doen, hebben we gadaan (maar kon niet op dat tijdstip) en het zelfde momend belde de politie mij (we hadden mijn nummer op de brief gezet) met het verzoek haar terug te brengen, (ouderlijk gezag)hebben we gedaan.
Ouders zeiden ok is goed als jij gelukkig met hem bent is dat van ons goed.Ik zij als jullie dat goed vinden trekken wij onze aanklacht van mishandeling in!
Nu is de aanklacht van mishandeling dus wel over gekomen;-)serieus genomen, en haar vader weet dat hij hiermee in de problemen komt en heeft ook aagifte gedaan van misbruik van haar dochter, voor zover hij dat aannemelijk kan maken.
Dit was dus oudejaarsavond, ik zou oud en nieuw vieren bij haar thuis!!! Bosje bloemen en een presentje om het een beetje goed te maken had ik al gegeven, gesprekjes waren er ook al.
Oud en nieuw ging niet door voor ons! (we zaten bij mijn ouders tot half 11 zoals afgesproken met haar ouders) en ze werd opgehaalt door vader en vraag niet hoe!!
Tien over 12 ben ik bij haar geweeest haar nieuw jaar gewenst en dit wou vader niet IK BEN DE BAAS ZIJ HIJ. en heb haar toch nieuwjaar gewenst!

Vanaf 1 januari zit ze thuis opgesloten, de ramen dichtgeschroeft en de deur van haar slaapkamer gaat op slot!
Als ze er even uit wil gaat ze aan de hand met haar vader naar de hoek van de straat en terug.
Geen telefoon / geen msn / geen mail / ze mocht zelfs niet een naar school!! heb ik ff stokje voor gestoken vanmorgen toen ze niet op school was.
Zels aangifte van dit alles was haast niet mogelijk voor haar, heb ik doorgegeven voor haar.

Nu ligt de zaak bij kinderbescherming en gaat naar offisier van justitie en wij mogen 2 maand geen contact hebben.
Buurt onderzoeken en school onderzoeken zij in volle gang op dit moment.

Vanmorgen een gesprek gehad bij zedenpolitie en kinderbescherming over deze zaak. (heb me zelf maar eens even uitgenodicht toen ik wist dat ze niet op school was)

Nou meer weet ik niet te vertellen.

Alleen wat *wij* weten is dat we verder willen met elkaar en dat zij bij haar ouders weg wil..leuk he allemaal Sad(
Verstuur e-mail
abraxes

abraxes

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: di 10 jan 2006 7:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Ik had hier eerder geschreven van de relatie die ik heb met die meid van 16 nu 17. tot grote afkeur van de meeste mensen hier, maar dat terzijde

Neen.

Als toekomstig jurist zijnde zou ik een dergelijke kwestie vanuit dat perspectief moeten benaderen, daarbij ben ik niet van mening dat dit vraagstuk niet kritisch bekeken moet worden. Ik acht het derhalve van belang, mede gefundeerd op juridische grondslag, de zaak in zijn totaliteit te beoordelen, om zo een rechtens juist oordeel te kunnen vellen omtrent de situatie, zoals deze thans wordt voorgesteld.

Van essentieel belang te deze is de aanvang van de relatie en of er op dat moment sprake was van een wederrechtelijke toestand. Men denke aan seks met minderjarigen. Verder acht ik het vooralsnog, op grond van de gegeven informatie (daarbij mede rekenschap gegeven aan eerder schrijven) verwerpelijk dat je op een dergelijke wijze een gezin beïnvloed. Oorzaak van het probleem is kennelijk de relatie en goed ouderschap impliceert mijn inziens, kinderen weg houden van relaties met personen die een negatieve invloed hebben op de vorming van het kind. Dat de dame in kwestie hier anders over denkt is karakteristiek voor de leeftijd en juist daarom is het goed dat haar ouders waakzaam zijn. Hiermee geef ik aan dat de waarde die je toekent aan de wederzijdse wenselijkheid, bij een normaal denkend persoon van jouw leeftijd geen objectief middel zou vormen ter rechtvaardiging van de situatie. Een argument van dien aard kwalificeert eerder de persoon in kwestie, in negatieve zin welteverstaan.

Dit gezegd hebbende hoop ik dat de uitwerking van voorgaande op jouw denkwijze een gunstige is. Ik vind het merkwaardig dat je totnogtoe op meerdere fora de voorstelling van zaken op een dergelijke wijze verkondigt, terwijl de grenzen van de zeden en het recht in het geding zijn en misschien wel worden overschreden. Het lijkt erop dat je dit alles zonder gewetenswroeging doet, iets wat mijn inziens des te gevaarlijker is, nu je zelf niet het vermogen hebt de toestand op waarde te schatten.Wel is ze inmiddels 17 wat het een en ander verandert. Dit neemt niet weg dat de voorliggende periode bij de zaak moet worden betrokken, een en ander beperkt tot mijn denken.

Deuren op slot enzovoort gaat natuurlijk te ver. Indien de dame in kwestie derhalve thuis in een onhoudbare positie verkeert, zijn er absoluut mogelijkheden. De rol die jij hier in speelt in constructieve zin interesseert me eerlijk gezegd het minst.
Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: di 10 jan 2006 9:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@ abraxes: age is but a number....
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds