|
Auteur |
Bericht |
Ikke
Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: ma 27 jun 2005 10:27 Onderwerp: UL: Juridische Ethiek hoe aanpakken? |
|
|
Hoe hebben jullie Jur. Ethiek geleerd?
Ik heb het boek 2 keer gelezen en de reader niet. Lijkt mij niet nodig.
Wat vinden jullie en hoe hebben jullie het geleerd? |
|
|
|
 |
Dirk
|
Geplaatst: ma 27 jun 2005 12:22 Onderwerp: |
|
|
Boek uiteraard gelezen, daarnaast een samenvatting gemaakt van de theoriën en nu zit ik me eigenlijk af te vragen wat ik nog meer hieraan kan gaan doen.
Dat oefententamen stelt niet echt veel voor. |
|
|
|
 |
MiriamvL
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 2826
|
Geplaatst: ma 27 jun 2005 12:54 Onderwerp: |
|
|
Samenvatting van de theorieen met voor- en nadelen en bezwaren e.d. Dan een tabelletje met de theorie in een regel
Misschien nog even de reader teksten inkijken
Vragen van het oefententamen beantwoorden
Het oefententamen stelt i.d.d. niet veel voor, als je dat ziet hoef je blijkbaar alleen te weten wat de theorieen inhouden... ben benieuwd of het echte tentamen dan ook zo is, of dat we daarmee op het verkeerde been gezet worden...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mega teleurgesteld ben over dit vak... er was niks juridisch aan, ze hadden het beter Inleiding Ethische Theorieen kunnen noemen... Ik had verwacht dat we toch wel een beetje zouden gaan discussieren over wat je in een bepaald geval zou doen en waarom enzo... maar helaas... _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral |
|
|
|
 |
Ikke
|
Geplaatst: ma 27 jun 2005 14:26 Onderwerp: antwoorden |
|
|
waar kan ik de antwoorden vinden van het oefententamen? |
|
|
|
 |
Ikke
|
Geplaatst: ma 27 jun 2005 14:28 Onderwerp: arrest |
|
|
Oh ja, en de arresten. Wat moet ik daarmee? We hebben het niet eens echt uitvoerig behandeld. Wel hebben we een samenvatting gehad van enkele arresten, maar verder hebben we er niet zoveel mee gedaan |
|
|
|
 |
MiriamvL
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 2826
|
Geplaatst: ma 27 jun 2005 14:37 Onderwerp: |
|
|
Ik zou die samenvatting doornemen, wellicht kan je iets van die arresten in een antwoord incorporeren = extra punten _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
|
|
|
 |
MiriamvL
|
Geplaatst: ma 27 jun 2005 14:42 Onderwerp: |
|
|
Er staat trouwens dat het oefententamen het tentamen van vorig jaar is, dus het zal iets soortgelijks zijn.... neem ik aan... _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
|
|
|
 |
Ikke
|
Geplaatst: ma 27 jun 2005 20:10 Onderwerp: antwoorden |
|
|
waar staan de antwoorden van het oefententamen. Op teletop reageren ze echt traag |
|
|
|
 |
MiriamvL
|
Geplaatst: ma 27 jun 2005 22:31 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij zijn er nergens antwoorden van het oefententamen... _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
|
|
|
 |
MiriamvL
|
Geplaatst: di 28 jun 2005 14:32 Onderwerp: |
|
|
En hoe issie gegaan bij iedereen? Wie wist wie Emil Brunner was? Enneh... een utilistische visie op religie?  _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
|
|
|
 |
Ikke
|
Geplaatst: di 28 jun 2005 15:27 Onderwerp: hoi |
|
|
Emil Brunner blz 48 las ik net op teletop. Heb het dus goed gegokt
Utilistische visie op religie had ik: Als iemand zijn religie volgt en daarmee gelukkig word en anderen daarmee ook gelukkig maakt of hun niet schaadt dan is religie volgens het utilisme nuttig en dus moreel goed.
Dat had ik ongeveer. Ik had nog wat dingen geschreven maar weet niet meer wat. |
|
|
|
 |
Nemine contradicente Moderator
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 2250
|
Geplaatst: di 28 jun 2005 17:16 Onderwerp: |
|
|
Uit het hoofd;
Utilisme is het wetenschappelijk denken waarin het nut het belangrijkste is.
Hiervan is, onder andere in de economie, Jeremy Bentham een voorvechter (geweest).
Het utilisme binnen religie zal dan het nutsmaximaliserend gedrag zijn wat zich voor (kan) doen binnen het beleven van de religie. _________________ Legere Iudicare Reparare |
|
|
|
 |
MiriamvL
|
Geplaatst: ma 18 jul 2005 16:20 Onderwerp: |
|
|
Jeej! Gehaald!  _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
|
|
|
 |
marcel
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HAN
|
Geplaatst: ma 18 jul 2005 18:18 Onderwerp: |
|
|
Pf dit is voor t eerst dat ik wil ruilen! Bij ons was theorie ''optioneel'' ( Je moest het dus wel lezen anders was het helemaal niet te volgen) en vervolgens moesten we vrolijk met casu ( en geen kleintjes) aan de slag, uiteindelijk een (onderdeel van een) verslag moeten inleveren. Maar alles werd door de docenten subjectief benaderd, geen ''goed'' of ''fout'', maar grijs gebied.... supervaag!
Wel gehaald, 79!  _________________ Er zijn twee soorten advocaten: Zij die de wet kennen en zij die de rechter kennen. (NN) |
|
|
|
 |
MiriamvL
|
Geplaatst: ma 18 jul 2005 19:58 Onderwerp: |
|
|
Da's juist super... grijs gebied kan je goed op scoren, omdat het toch niet fout kan zijn Welk vak was dat? Ik heb echt spijt van mijn keuze... wat een tegenvaller.. _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
|
|
|
 |
|