|
Auteur |
Bericht |
MiriamvL
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 2826
|
Geplaatst: vr 18 mrt 2005 22:13 Onderwerp: |
|
|
Ik ben benieuwd...
Deze toets was wel een stuk moeilijker dan de eerste, dus het is op zich niet gek als mensen meer samengewerkt hebben... _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral |
|
|
|
 |
anonieme getuige
Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: za 19 mrt 2005 0:06 Onderwerp: |
|
|
MiriamvL schreef: | De Hert: ‘Het verbaasde ook ons dat de computer het feilloos ziet als studenten de tekst van een ander gebruiken als basis. Tekst is net als DNA: iedereen heeft een unieke stijl. Je kunt een antwoord op honderden manieren opschrijven.‘
|
Het Mare artikel is mijns inziens geschreven in de unieke 'reclame'-stijl. Maar ok, een computer gebruiken om mogelijke fraudegevallen te detecteren om die vervolgens zorgvuldig en met de hand te controleren lijkt me in ieder geval een acceptabele vorm van computergebruik. Hoe dan ook heb ik het niet erg op deze vorm van tentamens afnemen. Het argument dat via het internetgepruts wordt getest op de aanwezigheid van internetvaardigheden kan wel kloppen, maar zo'n test hoort niet thuis in een tentamen strafrecht. Het zou dan nuttiger zijn om theorievragen van het CBR in het tentamen te stoppen: een rijbewijs is ook nuttig voor een jurist, en bovendien is er dan tenminste nog een link met strafrecht! |
|
|
|
 |
anonieme getuige
|
Geplaatst: za 19 mrt 2005 0:14 Onderwerp: |
|
|
Dirk schreef: | Wel raar dat er bij dit tentamen opeens veel fraudegevallen zijn geconstateerd terwijl daarover bij het eerste niets is gezegd waardoor ik aanneem dat er bij het eerste tentamen dus een stuk minder is gefraudeerd.
Lijkt me juist dat mensen eerder bij het eerste dan bij het tweede tentamen frauderen.  |
Ik denk eigenlijk dat het nu ook wel zal meevallen met het aantal fraudegevallen, of dat ze het de eerste keer hebben laten schieten. Gewoon onwaarschijnlijk dat het gedrag van veel studenten plots "massaal" is omgedraaid. |
|
|
|
 |
Jasper
|
Geplaatst: za 19 mrt 2005 1:54 Onderwerp: |
|
|
ik hoop het... |
|
|
|
 |
anonieme getuige
|
Geplaatst: za 19 mrt 2005 2:46 Onderwerp: |
|
|
Jasper schreef: | ik hoop het... |
Als je zelf eerlijk bent geweest heb je sowieso niets te vrezen lijkt me? Wat de computer van je werk ook zou mogen zeggen, men moet eerst maar eens bewijzen dat je echt gefraudeerd hebt. |
|
|
|
 |
MiriamvL
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 2826
|
Geplaatst: za 19 mrt 2005 10:51 Onderwerp: |
|
|
anonieme getuige schreef: | Jasper schreef: | ik hoop het... |
Als je zelf eerlijk bent geweest heb je sowieso niets te vrezen lijkt me? Wat de computer van je werk ook zou mogen zeggen, men moet eerst maar eens bewijzen dat je echt gefraudeerd hebt. |
Ja, precies... als je weet dat je alleen gewerkt hebt hoef je je echt geen zorgen te maken... _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
|
|
|
 |
Lotte
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: za 19 mrt 2005 13:07 Onderwerp: |
|
|
Toch vind ik het opvallend dat de computer aangeeft dat er massaal gefraudeerd is. Ik neem aan dat ze toch een soort standaard hebben (er zijn al vaker zo tentamens nagekeken) van hoeveel studenten er fraude plegen tijdens dit soort tentamens. Aangezien er massaal staat, lijkt mij dat het aantal dit keer sterk afwijkt van de standaard.
En het zou idd best kunnen dat iedereen (behalve ik) samengewerkt heeft.... (nodigen jullie mij de volgende keer ook uit?!?!? voel me zo wel erg eenzaam (als het echt zo is))
Het kan goed door de vraagstelling van het tentamen komen dat er door de computer veel dezelfde antwoorden zijn geconstateerd. Prima dat de staf deze tentamens nu met de hand gaat nakijken. Ben benieuwd of daar ook uitkomt dat er massale fraude gepleegd is. |
|
|
|
 |
Dirk
|
Geplaatst: za 19 mrt 2005 14:08 Onderwerp: |
|
|
Lotte schreef: |
En het zou idd best kunnen dat iedereen (behalve ik) samengewerkt heeft.... (nodigen jullie mij de volgende keer ook uit?!?!? voel me zo wel erg eenzaam (als het echt zo is))
. |
ahhhhh  |
|
|
|
 |
anonieme getuige
|
Geplaatst: za 19 mrt 2005 17:26 Onderwerp: |
|
|
Lotte schreef: | Het kan goed door de vraagstelling van het tentamen komen dat er door de computer veel dezelfde antwoorden zijn geconstateerd. Prima dat de staf deze tentamens nu met de hand gaat nakijken. Ben benieuwd of daar ook uitkomt dat er massale fraude gepleegd is. |
Ja, misschien zijn er door deze vraagstelling door de computer veel valse fraudemeldingen gegeven.
Of de computer heeft juist door de vraagstelling van vorige tentamens veel fraudegevallen over het hoofd gezien.
Beide gevallen zeggen iets over de 'deskundigheid' van de computer. Als nu inderdaad blijkt dat grote groepen van studenten het samen hebben gemaakt zou ik de staf willen aanraden nog eens naar het eerste tentamen te kijken om te zien of de computer daar misschien niet heel veel over het hoofd heeft gezien (niet om achteraf fraude nog eens aan te pakken, maar om de ogen meer te openen voor de beperkingen van zo'n computer en zo'n tentamensysteem).
Ik ga trouwens wel heel boos worden als blijkt dat de dure stafrechtadvocaat die ik heb ingehuurd om mijn tentamen te maken, gefraudeerd heeft!!!! |
|
|
|
 |
Jasper
|
Geplaatst: za 19 mrt 2005 17:54 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Ik ga trouwens wel heel boos worden als blijkt dat de dure stafrechtadvocaat die ik heb ingehuurd om mijn tentamen te maken, gefraudeerd heeft!!!! |
idd, dat zou balen zijn... heb je voor niks betaald... zou ik mooi mn geld terug eisen... |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 19 mrt 2005 19:06 Onderwerp: |
|
|
Jammer... die werken niet op no cure no pay
Zou de "fraude" niet gewoon "geconstateerd" zijn omdat veel mensen dezelfde zinsnedes gebruiken?? |
|
|
|
 |
Chang, Steven
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: zo 20 mrt 2005 20:23 Onderwerp: |
|
|
anonieme getuige schreef: |
Ik ga trouwens wel heel boos worden als blijkt dat de dure stafrechtadvocaat die ik heb ingehuurd om mijn tentamen te maken, gefraudeerd heeft!!!! |
Jouw strafrechtadvocaat fraudeert voor jou zodat hij straks nog een zaak heeft tegenover jouw school (uni).
Waarom wordt iedereen bang? Niets te vrezen joh Is het omdat iedereen gefraudeerd heeft? Volgens mij hebben er maar weinig niet gefraudeerd, nu iedereen wel via MSN antwoorden kon doorspreken. |
|
|
|
 |
Chang, Steven
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: zo 20 mrt 2005 20:38 Onderwerp: |
|
|
MiriamvL schreef: | anonieme getuige schreef: | Jasper schreef: | ik hoop het... |
Ja, precies... als je weet dat je alleen gewerkt hebt hoef je je echt geen zorgen te maken... |
Zolang je geen copy and paste gebruikt hebt om antwoorden van anderen te kopieren heb je niets te vrezen. Op het moment dat je namelijk zelf de woorden heb geformuleerd, ookal is het op basis van antwoorden van andere mensen, is de antwoord uniek en heeft het een unieke woordkeus en is de combinatie van woorden uniek. |
|
|
|
 |
MiriamvL
|
Geplaatst: ma 21 mrt 2005 11:29 Onderwerp: |
|
|
Ik heb in ieder geval geen fraude gepleegd want ik heb een 6  _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
|
|
|
 |
Jasper
|
Geplaatst: ma 21 mrt 2005 11:31 Onderwerp: |
|
|
Ik heb ook een 6!!! |