Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
incasso proced...
Volkshuisevest...
Psychiatrie
Seeking CIPD a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 23 jun 2025 15:09
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

[UL] Tussententamen 2 Straf- strafprocesrecht Leiden
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 5 van 8 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: vr 18 mrt 2005 22:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben benieuwd... Very Happy
Deze toets was wel een stuk moeilijker dan de eerste, dus het is op zich niet gek als mensen meer samengewerkt hebben...
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
anonieme getuige

BerichtGeplaatst: za 19 mrt 2005 0:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MiriamvL schreef:
De Hert: ‘Het verbaasde ook ons dat de computer het feilloos ziet als studenten de tekst van een ander gebruiken als basis. Tekst is net als DNA: iedereen heeft een unieke stijl. Je kunt een antwoord op honderden manieren opschrijven.‘

Het Mare artikel is mijns inziens geschreven in de unieke 'reclame'-stijl. Maar ok, een computer gebruiken om mogelijke fraudegevallen te detecteren om die vervolgens zorgvuldig en met de hand te controleren lijkt me in ieder geval een acceptabele vorm van computergebruik. Hoe dan ook heb ik het niet erg op deze vorm van tentamens afnemen. Het argument dat via het internetgepruts wordt getest op de aanwezigheid van internetvaardigheden kan wel kloppen, maar zo'n test hoort niet thuis in een tentamen strafrecht. Het zou dan nuttiger zijn om theorievragen van het CBR in het tentamen te stoppen: een rijbewijs is ook nuttig voor een jurist, en bovendien is er dan tenminste nog een link met strafrecht!
anonieme getuige

BerichtGeplaatst: za 19 mrt 2005 0:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dirk schreef:
Wel raar dat er bij dit tentamen opeens veel fraudegevallen zijn geconstateerd terwijl daarover bij het eerste niets is gezegd waardoor ik aanneem dat er bij het eerste tentamen dus een stuk minder is gefraudeerd.

Lijkt me juist dat mensen eerder bij het eerste dan bij het tweede tentamen frauderen. Confused

Ik denk eigenlijk dat het nu ook wel zal meevallen met het aantal fraudegevallen, of dat ze het de eerste keer hebben laten schieten. Gewoon onwaarschijnlijk dat het gedrag van veel studenten plots "massaal" is omgedraaid.
Jasper

Jasper

BerichtGeplaatst: za 19 mrt 2005 1:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik hoop het...
Verstuur e-mail
anonieme getuige

BerichtGeplaatst: za 19 mrt 2005 2:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jasper schreef:
ik hoop het...

Als je zelf eerlijk bent geweest heb je sowieso niets te vrezen lijkt me? Wat de computer van je werk ook zou mogen zeggen, men moet eerst maar eens bewijzen dat je echt gefraudeerd hebt.
MiriamvL

MiriamvL

BerichtGeplaatst: za 19 mrt 2005 10:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

anonieme getuige schreef:
Jasper schreef:
ik hoop het...

Als je zelf eerlijk bent geweest heb je sowieso niets te vrezen lijkt me? Wat de computer van je werk ook zou mogen zeggen, men moet eerst maar eens bewijzen dat je echt gefraudeerd hebt.

Ja, precies... als je weet dat je alleen gewerkt hebt hoef je je echt geen zorgen te maken...
Pet Shop Boys - Integral
Lotte

Lotte

Leeftijd: 43

BerichtGeplaatst: za 19 mrt 2005 13:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Toch vind ik het opvallend dat de computer aangeeft dat er massaal gefraudeerd is. Ik neem aan dat ze toch een soort standaard hebben (er zijn al vaker zo tentamens nagekeken) van hoeveel studenten er fraude plegen tijdens dit soort tentamens. Aangezien er massaal staat, lijkt mij dat het aantal dit keer sterk afwijkt van de standaard.

En het zou idd best kunnen dat iedereen (behalve ik) samengewerkt heeft.... (nodigen jullie mij de volgende keer ook uit?!?!? voel me zo wel erg eenzaam (als het echt zo is))

Het kan goed door de vraagstelling van het tentamen komen dat er door de computer veel dezelfde antwoorden zijn geconstateerd. Prima dat de staf deze tentamens nu met de hand gaat nakijken. Ben benieuwd of daar ook uitkomt dat er massale fraude gepleegd is.
Bekijk de homepage
Dirk

BerichtGeplaatst: za 19 mrt 2005 14:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lotte schreef:

En het zou idd best kunnen dat iedereen (behalve ik) samengewerkt heeft.... (nodigen jullie mij de volgende keer ook uit?!?!? voel me zo wel erg eenzaam (als het echt zo is))
.

ahhhhh Razz
Verstuur e-mail
anonieme getuige

BerichtGeplaatst: za 19 mrt 2005 17:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lotte schreef:
Het kan goed door de vraagstelling van het tentamen komen dat er door de computer veel dezelfde antwoorden zijn geconstateerd. Prima dat de staf deze tentamens nu met de hand gaat nakijken. Ben benieuwd of daar ook uitkomt dat er massale fraude gepleegd is.

Ja, misschien zijn er door deze vraagstelling door de computer veel valse fraudemeldingen gegeven.

Of de computer heeft juist door de vraagstelling van vorige tentamens veel fraudegevallen over het hoofd gezien.

Beide gevallen zeggen iets over de 'deskundigheid' van de computer. Als nu inderdaad blijkt dat grote groepen van studenten het samen hebben gemaakt zou ik de staf willen aanraden nog eens naar het eerste tentamen te kijken om te zien of de computer daar misschien niet heel veel over het hoofd heeft gezien (niet om achteraf fraude nog eens aan te pakken, maar om de ogen meer te openen voor de beperkingen van zo'n computer en zo'n tentamensysteem).

Ik ga trouwens wel heel boos worden als blijkt dat de dure stafrechtadvocaat die ik heb ingehuurd om mijn tentamen te maken, gefraudeerd heeft!!!!
Jasper

Jasper

BerichtGeplaatst: za 19 mrt 2005 17:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Ik ga trouwens wel heel boos worden als blijkt dat de dure stafrechtadvocaat die ik heb ingehuurd om mijn tentamen te maken, gefraudeerd heeft!!!!

idd, dat zou balen zijn... heb je voor niks betaald... zou ik mooi mn geld terug eisen...
Verstuur e-mail
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: za 19 mrt 2005 19:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jammer... die werken niet op no cure no pay Mr. Green
Zou de "fraude" niet gewoon "geconstateerd" zijn omdat veel mensen dezelfde zinsnedes gebruiken??
Bekijk de homepage
Chang, Steven

Leeftijd: 41
Geslacht: Man

BerichtGeplaatst: zo 20 mrt 2005 20:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jouw strafrechtadvocaat fraudeert voor jou zodat hij straks nog een zaak heeft tegenover jouw school (uni).

Waarom wordt iedereen bang? Niets te vrezen joh Cool Is het omdat iedereen gefraudeerd heeft? Volgens mij hebben er maar weinig niet gefraudeerd, nu iedereen wel via MSN antwoorden kon doorspreken.
Chang, Steven

Leeftijd: 41
Geslacht: Man

BerichtGeplaatst: zo 20 mrt 2005 20:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MiriamvL schreef:
Jasper schreef:
ik hoop het...

Ja, precies... als je weet dat je alleen gewerkt hebt hoef je je echt geen zorgen te maken...

Zolang je geen copy and paste gebruikt hebt om antwoorden van anderen te kopieren heb je niets te vrezen. Op het moment dat je namelijk zelf de woorden heb geformuleerd, ookal is het op basis van antwoorden van andere mensen, is de antwoord uniek en heeft het een unieke woordkeus en is de combinatie van woorden uniek.
MiriamvL

MiriamvL

BerichtGeplaatst: ma 21 mrt 2005 11:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb in ieder geval geen fraude gepleegd want ik heb een 6 Smile
Pet Shop Boys - Integral
Jasper

Jasper

BerichtGeplaatst: ma 21 mrt 2005 11:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb ook een 6!!!
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 5 van 8 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds