|
Auteur |
Bericht |
dAAb
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN
|
Geplaatst: di 30 nov 2004 0:25 Onderwerp: Bestraft door NS.. |
|
|
LS,
owkee, als jullie beloven niet te lachen heb ik hier een vraag:
ik zat vorige week in de trein (traject Den Bosch - Nijmegen) en daar kwam de conducteur langs met zijn kniptang-schaar-dinges. Maar ik lag met mijn voeten op de bank tegen over mij.
Nadat de conducteur mijn coupé binnenstapt, en mijn OV gezien heeft, zegt hij al wijzend naar mijn voeten op de bank: Quote: | doet u dat thuis ook? |
Waarop ik antwoordt: Quote: | Doet u DAT thuis ook?? (al wijzend naar zijn kaartjes-knip-tang) |
Het was er echt uit voordat ik het in de gaten had. Nadat de hele coupé uitgelachen was, begint de man in kwestie te schrijven..
En je voelt hem al aan komen.. hij schrijft een "bon" uit.. ja héél geinig en voor sommige is de grap erg cliché maar ik zit er wel mooi mee! Kosten : €45,-
Mag dit zo maar?? Hij heeft het uitgeschreven op het bonnenboekje voor de zwartrijders zeg maar...
Ik kan het nog steeds niet geloven... *zucht*
Wat kan ik hier tegen doen?? Kan ik hier überhaupt iets tegen doen??
groet dAAb. _________________ ..:: Fris Fruitig & Gezond ::..
- [Jus Talionis] - |
|
|
|
 |
Edith
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 720
|
Geplaatst: di 30 nov 2004 0:33 Onderwerp: |
|
|
hahahahahahaha
maareh, hij mag je een boete geven als je met je schoenen op de bank zit ja. Normaal waarschuwen ze eerst, maarja als je grote mond opzet  |
|
|
|
 |
ergo sum Redacteur
Leeftijd: 120
Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 30 nov 2004 1:56 Onderwerp: |
|
|
Ja, bonnetjes schrijven hoort bij zijn taak.
(Valt me eigenlijk van je tegen dat je zijn tang niet heb afgepakt en hem daarmee geslagen hebt.) _________________ Vivere est cogitare.
 |
|
|
|
 |
mr. crowley
|
Geplaatst: di 30 nov 2004 9:47 Onderwerp: |
|
|
De conducteur had zeker een hele grote dikke snor? |
|
|
|
 |
ergo sum Redacteur
Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 30 nov 2004 16:22 Onderwerp: |
|
|
“Wat is er gebeurt” Ik zeg; “Dat zal ik jou eens vertellen wat er gebeurt is. Ik zit gewoon lekker een soepie te eten, en in een keer is er een hoop geluidsoverlast, in een keer zit er bloed in mijn soep, en-en-en en ze flikkeren het bier er nog bij, die ober wil niet komen en DAT is er aan de hand met de horeca, in Amsterdam, en daar moet jij wat aan doen, SNOR!!!!”
Hans Teeuwen. _________________ Vivere est cogitare.
 |
|
|
|
 |
mr. crowley
|
Geplaatst: di 30 nov 2004 17:26 Onderwerp: |
|
|
Bijna weer Sinterklaas, dus ga ik maar weer eens naar een heerlijk avondje kijken van debiteuren...crediteuren. Met een glansrol voor Hans Teeuwen als Sinterklaas. Ik begrijp niet dat hij Bram van der Vlugt niet als Sint vervangt. Schande! |
|
|
|
 |
ergo sum Redacteur
Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 30 nov 2004 21:40 Onderwerp: |
|
|
Hans Teeuwen als Sinterklaas.  _________________ Vivere est cogitare.
 |
|
|
|
 |
dAAb
|
Geplaatst: di 30 nov 2004 21:43 Onderwerp: |
|
|
hey! What about mijn bon? Gaan we daar nog een oplossing voor verzinnen?  _________________ ..:: Fris Fruitig & Gezond ::..
- [Jus Talionis] - |
|
|
|
 |
Ingeborg
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 1877
|
Geplaatst: di 30 nov 2004 21:45 Onderwerp: |
|
|
ja what about it....
wat kan je er tegen doen? je mag niet met je schoenen die oh zo mooie banken van de NS vervuilen..
ik word meestal eerst gewaarschuwd maar ja  |
|
|
|
 |
Edith
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 720
|
Geplaatst: di 30 nov 2004 22:01 Onderwerp: |
|
|
dAAb schreef: | hey! What about mijn bon? Gaan we daar nog een oplossing voor verzinnen?  |
Wat dacht je van betalen
eigen bult  |
|
|
|
 |
Ingeborg
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 1877
|
Geplaatst: di 30 nov 2004 22:04 Onderwerp: |
|
|
hahaha
nee sorry.. wel lullig voor je.. maar moet je maar niet zo'n grote mond geven aan meneer de conducteur  |
|
|
|
 |
Okidoki
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN
|
Geplaatst: di 30 nov 2004 22:20 Onderwerp: |
|
|
Edith schreef: | dAAb schreef: | hey! What about mijn bon? Gaan we daar nog een oplossing voor verzinnen?  |
Wat dacht je van betalen
eigen bult  |  |
|
|
|
 |
dAAb
|
Geplaatst: di 30 nov 2004 22:47 Onderwerp: |
|
|
Edith schreef: | dAAb schreef: | hey! What about mijn bon? Gaan we daar nog een oplossing voor verzinnen?  |
Wat dacht je van betalen
eigen bult  |
Touché.. _________________ ..:: Fris Fruitig & Gezond ::..
- [Jus Talionis] - |
|
|
|
 |
Lotte
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: wo 01 dec 2004 14:07 Onderwerp: |
|
|
Ik vind het wel een leuke opmerking. Jammer dat je een humeurloze conducteur bent getroffen...
Een duur geintje dus... |
|
|
|
 |
Martijn
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: wo 01 dec 2004 14:37 Onderwerp: |
|
|
Ok, maar ook al vind ik dat het idd eigen bult etc etc is ben ik toch wel benieuwd ... hoe zit dit .. hoezo kan die conducteur zomaar een boete uitschrijven en waar staat vastgesteld wat hij kan uitschrijven voor welke overtreden en waar zou ik eventueel in beroep kunnen gaan mocht het mij overkomen?
De gemiddelde NS (hoofd)conducteur is BOA maar naja waar zou ik moeten zoeken als ik de regelgeving achter dit verhaal zou willen weten? NS Voorwaarden? Of een bepaalde wettelijke regeling? |
|
|
|
 |
|