Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 04 aug 2025 23:14
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

kosten uitstapjes kind met de vader na een scheiding
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jewel

Leeftijd: 66
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: za 02 apr 2011 8:14    Onderwerp: kosten uitstapjes kind met de vader na een scheiding Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb een vraag over de kinderalimentatie.
Ik heb een ex, die beweerd dat hij zoveel kinderalimentatie betaald, dat alle uitstapjes die hij met zijn kind maakt, betaalt moet worden vanuit de kinderalimentie.
Klopt dat?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jet

Leeftijd: 62
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: za 02 apr 2011 11:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

HIJ betaald aan de moeder KA en daarbuiten gaat HIJ uitstapjes met het kind aan. Dan zijn de kosten van die uitstapjes die hij met het kind doet voor eigen rekening en kunnen niet ingekort worden op de KA die hij aan de moeder betaald.
theod

Leeftijd: 67
Geslacht: Man

BerichtGeplaatst: za 02 apr 2011 15:55    Onderwerp: Re: kosten uitstapjes kind met de vader na een scheiding Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jewel schreef:
Ik heb een ex, die beweerd dat hij zoveel kinderalimentatie betaald, dat alle uitstapjes die hij met zijn kind maakt, betaalt moet worden vanuit de kinderalimentie.
Klopt dat?

Goede smoes.

Had ik nog niet gehoord.
Jet

BerichtGeplaatst: za 02 apr 2011 16:17    Onderwerp: Re: kosten uitstapjes kind met de vader na een scheiding Reageer met quote Naar onder Naar boven

theod schreef:
Jewel schreef:
Klopt dat?

Goede smoes.

Had ik nog niet gehoord.

Hij kan het toch prubberuh... Rolling Eyes
Jewel

BerichtGeplaatst: za 02 apr 2011 16:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb echt een knettergekke ex. Ik heb alleen zo'n medelijden met mijn dochter.

Als hij nou geen ene rooie rotcent had, maar hij bulkt van het geld. Lekker potten en maar beweren dat hij al veel te veel betaald. Ok, mijn dochter van 15 heeft een dure sport, waar ik al maandelijks 300,00 euro voor kwijt ben, maar dat vergeet hij gemakshalve.

Hij kan wel uitstapjes maken met zijn vriendin en haar koters, maar zijn eigen dochter moet het zelf betalen als zij haar vader wilt zien (zij wilt nl. niet naar het ouderlijke huis, zij heeft een bloedhekel aan die vriendin en haar kinderen. Dus als zij elkaar willen zien, dan zullen ze moeten zwerven. Hij vergeet erbij dat er mogelijkheden genoeg zijn, die helemaal geen geld hoeft te kosten.
Wat een ongelooflijke looser is het toch.
Jet

BerichtGeplaatst: za 02 apr 2011 18:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jewel,

Ik raad je aan dit niet met je dochter op deze manier te bespreken. Hij is en blijft haar vader, hoe hij zich nu ook gedraagt. Voed haar niet met negatieve info omtrent haar vader. Je dochter is een product van de liefde die ooit tussen jou en je ex heeft gebloeid. Geef haar dat mee. Zij kan er niets aandoen dat jij en haar vader niet 'on speaking terms' zijn.

Als je je gram wil halen, schakel dan een advocaat in en regel het met een rechter. Ga niet zelf aan de slag. Dat verlies je en kost heel veel energie, die je beter in je dochter kan steken.

Praat met je dochter en vraag haar waarom ze zo'n hekel aan haar stiefmoeder en haar kinderen heeft. Is dat omdat ze echt uit Assepoester gestapt zijn, of is dat uit loyaliteit jegens jou? Denkt ze dat ze 'die anderen' niet aardig mag vinden?

In dit soort zaken is het voor je kind van belang dat je je eigen emoties parkeert en dit in een gesprek met haar vooral niet naar voren laat komen. Doe dat maar in gesprekken met je vriendinnen.

Dit is geen aanval op jou hoor, maar ik zie problemen die heel makkelijk op te lossen zijn. Daarbij spreek ik uit ervaring. Ik ben zo'n valse stiefmoeder ;-( die het een aantal keer per maand op mijn brood krijg hoe slecht ik wel niet ben.

Mijn eigen ex-man was qua financiën ook niet echt toegeeflijk, maar ik heb er uiteindelijk voor gekozen om dan maar droog brood te eten en de kinderen geen deelgenoot te maken van mijn problemen met hun vader.

Vergeet niet dat je tot je dood tot hem veroordeeld blijft. Het houdt niet op bij haar leeftijd van 21.

Een goede relatie is hard werken, maar een leven na een scheiding ook. Dit wou ik je toch even meegeven.
Jewel

BerichtGeplaatst: za 02 apr 2011 20:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jet, jij dacht toch niet dat ik DAT niet wist!!!!
Ik bespreek dit niet met mijn dochter. Dat doet haar vader zelf wel.

En die "stiefmoeder" heeft haar uitgescholden als KUTkind, dat is dan de reden waarom mijn dochter haar niet meer moet. Hoe dit gebeurt is, interesseert mij niet, maar dat dat gebeurt is is al een heel kwalijke zaak van deze wicked stepmom.
Mijn dochter moet haar niet, zij is 15 jaar en verstandig genoeg om haar eigen keuzes te maken m.b.t. deze vrouw.
Mijn dochter weet ook dat zij haar vader altijd mag zien als zij dat wilt. Ik heb haar ook nooit weerhouden, maar ik ga niet zijn uitstapjes betalen. Hij heeft geld genoeg.
Jet

BerichtGeplaatst: za 02 apr 2011 21:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sja... mijn stiefzoon heeft zijn moeder ook wel eens verteld dat ik hem geslagen had...

Maar goed, zoals ik al zei... zie het niet als aanval. Je uitroeptekens zien het wel zo. Jammer.
Neem me vooral niet kwalijk dat ik mij ermee 'bemoei'. Het is goed bedoeld.
Jewel

BerichtGeplaatst: za 02 apr 2011 21:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tja, uitschelden als KUTkind in een mail naar mijn dochter toe, lijkt mij geen leugen.
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: zo 03 apr 2011 14:20    Onderwerp: Re: kosten uitstapjes kind met de vader na een scheiding Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jewel schreef:
Klopt dat?

Nee. Met kinderalimentatie wordt helemaal niets verrekend.
Bekijk de homepage
cricketfan

Leeftijd: 55
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: di 05 apr 2011 11:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Niet altijd waar. Met instemming van de "hoofdouder" mag dat - zie bv. §12 van LJN: BP1195, Gerechtshof Leeuwarden , 200.064.501:

"Slechts met instemming van de vrouw kan een deel van de kinderalimentatie rechtstreeks als zakgeld aan [naam] worden gegeven."

Stel dat in casu de tabel maximum KA aan de moeder wordt betaald. Dat betekent dat de gehele budget voor de opvoeding en levensonderhoud van de kind(eren) voor het gehele jaar aan de moeder wordt gegeven. Volgens de Trema normen wordt op de zijde van de vader slechts een aftrek (nooit gewijzigd dan wel geïndexeerd) van €5 per kind per dag in rekening gebracht - volgens de Trema normen is dit bedrag voor niks meer dan voedsel en vervoer van de kinderen tijdens de omgang. Feitelijk wordt de gehele budget voor o.a. uitstapjes die vorheen de kinderen met beide ouders maakten aan de moeder overgemaakt, met gevolg dat volgens de wet zijn die voortaan alleen met de moeder mogelijk - dezelfde geldt voor vakanties.

Lijkt meer dan een beetje oneerlijk volgens mij.

Wat lijkt me ook oneerlijk is dat moeders zo vaak de KA niet aan de kinderen besteden, en het is normaal gesproken onmogelijk om eraan iets te doen. Deze uitspraak itoont een stap in een betere richting: LJN: BP5807, Gerechtshof 's-Hertogenbosch , HV 200.053.571.
Jewel

BerichtGeplaatst: di 05 apr 2011 19:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoe dan ook. Ex doet maar wat hij niet laten kan. Ex betaalt maandelijks 454,05 euro aan kinderalimentatie. Zijn deel van de alimentatie wordt helemaal besteed aan onze dochter, gezien zij ook aan wedstrijdsport (paardrijden) doet. Deed zij ook voordat wij uit elkaar gingen. Ex heeft een goede overheidsbaan, flink veel spaargeld (door erfenis ouder), koopwoning etc. Vorige maand nog een flinke zuipende hoerensloep (BMW Stationwagon) gekocht, maar 23,00 euro aan uitstapje naar Amsterdam en de Dungeons kan er niet af. Mijn dochter heeft inmiddels ook haar buik vol van het gedrag van haar vader.
Ik ga volgende week zelf wel met haar naar Amsterdam en de Dungeons. Kan hij van dat geld wat hij uit gespaard heeft, weer iets leuks doen met zijn nieuwe vriendin en haar koters.
ouwe sloeber

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: di 05 apr 2011 21:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

454 is een behoorlijk bedrag voor 1 kind. Maar het is uiteraard niet toegestaan dit te verekenen met andere kosten. Dat deel besteed je aan je dochter, en het deel dat jij aan je dochter moet besteden? Dat zou je ook aan je dochter moeten besteden. Althans, niet af te dwingen, maar zo is het wel ooit bedoeld. Als je dat niet doet kan ik me voorstellen dat dit voor je ex een doorn in het oog is. Of veel betalende ouders (mijn vriend zat ooit ook in zo'n situatie dat hij een hoog bedrag betaalde en twijfelde of het gehele bedrag vastgesteld voor het kind, wel aan het kind werd besteed).
Welke hobby's hij verder heeft, daar is hij natuurlijk vrij in

Mijn vraag aan anderen is: Op basis waarvan mag je alimentatie niet verrekenen? Is dat een wetsartikel? De moeder van mijn stiefzoon doet dit nu ook, op aanraden van haar advocaat. De advocaat van mijn vriend heeft haar gesommeerd toch te betalen omdat het niet is toegestaan.
Jewel

BerichtGeplaatst: wo 06 apr 2011 7:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Natuurlijk is hij vrij in welke hobby's hij te besteden heeft. Maar wat hij nu doet is, ondanks het feit dat hij van mij, van de week vrijwillig, een specificatie heeft gekregen waarom staat waaraan ik dat geld voor onze dochter aan uitgeef, toch nog steeds niet gelooft en daardoor, zijn toch al fragiele verhouding met onze dochter kapot aan het maken is.
Stel dat ik dat bedrag niet maandelijks aan mij dochter uitgaf, dan kon zij haar sport, plus verzorging eigen paard, ook niet uitoefenen. Ik ben aan kosten van haar sport al 350,00 euro maandelijks kwijt. Dan komt haar verzorging etc. er ook nog bij. Ikzelf leg er meer geld bij, maar ik klaag toch ook niet.
En ja, het is een hoog bedrag dat weet ik ook. Maar ook volgens de rechter kan hij dat betalen, zijn inkomen etc. zijn er ook naar. Volgens de berekening van de rechter is mijn dochter's behoefte 575,00 per maand.

Ik ben bijna in staat om ex voor te stellen om mij geen kinderalimentatie te betalen maar dat hij ALLE onkosten van zijn dochter zelf gaat betalen. En reken maar dat hij meer geld aan haar uitgeeft dan die 454,05 euro.
Ronald78

Leeftijd: 46
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: wo 06 apr 2011 9:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dus je ex betaalt 454,05 per maand, en jij (575-454,05=) 120,95? Waarbij je ook nog eens 92,85 per maand aan kinderbijslag krijgt?

Of mis ik nou iets? Van je ex weet je exact hoeveel hij aan jullie dochter uit geeft, maar van jezelf zeg je alleen dat het "heel veel" is.

Of hij de kosten van uitstapjes, etc. mag aanmerken als betaalde KA, zal mede afhankelijk zijn van wat jullie hebben afgesproken, c.q. wat de rechter heeft vastgesteld. Wat staat daarvan op papier?
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds