|
Auteur |
Bericht |
Jewel
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 06 apr 2011 10:31 Onderwerp: |
|
|
Ronald78 schreef: | Dus je ex betaalt 454,05 per maand, en jij (575-454,05=) 120,95? Waarbij je ook nog eens 92,85 per maand aan kinderbijslag krijgt?
Of mis ik nou iets? Van je ex weet je exact hoeveel hij aan jullie dochter uit geeft, maar van jezelf zeg je alleen dat het "heel veel" is.
Of hij de kosten van uitstapjes, etc. mag aanmerken als betaalde KA, zal mede afhankelijk zijn van wat jullie hebben afgesproken, c.q. wat de rechter heeft vastgesteld. Wat staat daarvan op papier? |
Zakgeld, uitjes met mijn dochter en de schoolreisjes van school, sparen voor haar latere studie (zij wilt een hippische opleiding doen in Deurne) etc. betaal ik. De gehele kinderbijslag krijgt mijn dochter als kleedgeld in handen.
Plus hij kan via de belasting een deel van de kinderalimentatie terugvorderen, ik niet. Dus ieigenlijk betaalt hij maandelijks minder.
Op papier is over die uitstapjes niets afgesproken bij de rechter. Als ik dit van te voren wist, dan had ik dit zeker bij de rechter op papier laten zetten. |
|
|
|
 |
Jewel
|
Geplaatst: wo 06 apr 2011 10:44 Onderwerp: |
|
|
[quote="Jewel"] Ronald78 schreef: | Dus je ex betaalt 454,05 per maand, en jij (575-454,05=) 120,95? Waarbij je ook nog eens 92,85 per maand aan kinderbijslag krijgt?
Of mis ik nou iets? Van je ex weet je exact hoeveel hij aan jullie dochter uit geeft, maar van jezelf zeg je alleen dat het "heel veel" is.
Of hij de kosten van uitstapjes, etc. mag aanmerken als betaalde KA, zal mede afhankelijk zijn van wat jullie hebben afgesproken, c.q. wat de rechter heeft vastgesteld. Wat staat daarvan op papier? |
Zakgeld, uitjes met mijn dochter en de schoolreisjes van school, sparen voor haar latere studie (zij wilt een hippische opleiding doen in Deurne) etc. betaal ik. De gehele kinderbijslag krijgt mijn dochter als kleedgeld in handen.
Plus hij kan via de belasting een deel van de kinderalimentatie terugvorderen, ik niet. Dus eigenlijk betaalt hij maandelijks minder.
Op papier is over die uitstapjes niets afgesproken bij de rechter. Als ik dit van te voren wist, dan had ik dit zeker bij de rechter op papier laten zetten. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 06 apr 2011 10:47 Onderwerp: |
|
|
Jewel schreef: | en daardoor, zijn toch al fragiele verhouding met onze dochter kapot aan het maken is. |
Ik neem toch aan dat hij zelf zijn dochter hier niet mee lastig valt. Je wilt toch niet zeggen dat jij je dochter inzet om je gelijk te halen? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Jewel
|
Geplaatst: wo 06 apr 2011 10:50 Onderwerp: |
|
|
Ik wou dat ik kon zeggen dat hij dat niet doet.
Maar helaas wel. Hij stuurt zijn dochter sms'jes hoeveel zo'n uitstapje kost en hoeveel geld zij moet meenemen. Het ergste is dat hij erbij vermeld, dat, nadat mijn dochter hem terugantwoordde dat het zo voor haar niet meer hoeft, als zij hier niet mee akkoord gaat voor hem een teken is dat zij niet meer van haar vader houdt en hem gebruikt. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 06 apr 2011 12:24 Onderwerp: |
|
|
Ah, dat is wel heel merkwaardig gedrag inderdaad. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
ouwe sloeber
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 06 apr 2011 12:41 Onderwerp: |
|
|
Zoals al eerder gezegd, hij mag andere kosten niet verrekenen met de kinderalimentatie.
Ik weet niet waarom niet of op basis waarvan niet. Ik hoop dat iemand hier dat wel weet.
Jij bent hem niet verplicht een specificatie te geven. Je zegt dat je dat vrijwillig doet. Jammer dat hij je niet gelooft. In je eerdere posts las ik ook al zo iets. Het lijkt me dat wat je ook doet, hij je niet zal geloven dus waarom moeite doen? (geen advies, je moet doen wat jou het beste lijkt).
Jammer dat hij je dochter lastig valt en hij haar chanteert. Het lijkt me in deze situatie de ouder die het verstandigst moet zijn.
Is hier nog iets mogelijk met een onafhankelijk persoon, een mediator ofzo? Om helemaal opnieuw te beginnen en de pijnpunten er uit te halen? |
|
|
|
 |
Jewel
|
Geplaatst: wo 06 apr 2011 12:52 Onderwerp: |
|
|
Ik had al eerder, in het belang van onze dochter, voorgesteld een onafhankelijke persoon er bij te halen. Helaas, hij vond dat weggegooid geld.
Ik heb zelf het vermoeden dat hij hele slechte raadgevers (vriendin, vrienden en familie, zelfs zijn advocaat) heeft. Want hij kraamt soms dingen uit, waarvan ik en met mij meer, wel eens denken "waar haalt hij dat vandaan??" |
|
|
|
 |
Jewel
|
Geplaatst: wo 06 apr 2011 13:04 Onderwerp: |
|
|
Persoonlijk denk ik dat hij onze omstandigheden vergelijkt met die van zijn nieuwe vriendin en haar kinderen. Die hebben een co-ouderschap, de kinderen gaan ieder weekend naar hun vader, haar kinderen waren toen peuters toen zij uit elkaar gingen,vader betaalt het minimum aan kinderalimentatie (geen partneralimentatie, krijg ik ook niet) en alles is pais en vree.
Helaas bij ons is alles anders gegaan, onze dochter wilde geen co-ouderschap (dat verwijt hij mij), ik wilde geen één advocaat, daardoor schijn ik hem om kosten gejaagd te hebben. Ik vroeg een hoog alimentatie bedrag, terwijl de rechter dit heel redelijk vond. Mijn dochter wilt niet naar zijn huis (was vroeger mijn ouderlijk huis en later ons huis) omdat die vriendin van hem daar ook ronddwarrelt. Mijn dochter mag haar niet en wilt haar en haar kinderen niet. (wat natuurlijk ook mijn invloed is!!!!!) Ga zo maar door.
Zijn grote fout is, maar dat ziet hij niet, als hij in het begin van onze breuk, die hij zelf veroorzaakt had, eerst rustig het vertrouwen tussen hem en zijn dochter opgebouwd had i.p.v. alleen maar achter zijn vriendin aan te gaan en zijn dochter daardoor verwaarloosd had, dan was zijn verhouding tussen zijn dochter en hem lang niet zo broos.
Maar ja, dat is achteraf gesproken.
Ikzelf heb nooit zijn dochter weggehouden bij hem. Hij mocht haar geregeld zien. Maar ja! |
|
|
|
 |
|