Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Volkshuisevest...
Psychiatrie
Seeking CIPD a...
kan zakelijk h...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 21 jun 2025 17:58
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Gemeente blijft uitstellen
Moderators: Michèle, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 28 dec 2010 18:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

-Joske- schreef:
Een jurist die kost me teveel geld nu. Daarbij hoe zou die erachter komen dan?

Simpel, door in de wet en andere regelgeving te kijken.

Hoe denk je dat de gemeente bepaalt of je een vergunning nodig hebt? Antwoord: niet door met een muntje op te gooien, maar door de wet te kennen.

Leeftijd: 38
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: di 28 dec 2010 19:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mja dat is dan misschien wel zo. Maar dan ben ik er nog niet, want de gemeente moet uit eindelijk beslissen of het in het bestemmingsplan past of niet. Dus ik kan wel allemaal vergunningen gaan aanvragen, als de gemeente uit eindelijk nee zegt dan heb ik een hoop onnodige kosten.

Het gaat mij er nu om dat de gemeente dus vrij staat om hier nog jaren over te doen? Nogmaals ze stellen zelf een termijn die ze tot 2 keer toe niet halen. Als dat zomaar mag dan heb ik dus gewoon pech gehad, dan kan ik een klacht indienen en meer niet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nico1979

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: di 28 dec 2010 19:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heb je zelf al in het bestemmingsplan gekeken? Wellicht is het gebruik ter plaatse gewoon toegestaan.
-Joske-

BerichtGeplaatst: di 28 dec 2010 19:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee nooit in gekeken, maar ik hoor natuurlijk wel links en rechts wat de gemeente wil. En zo,n bootverhuur past perfect in het plaatje. Dus dat lijkt me allemaal geen probleem. Alleen tijd, tijd is mijn probleem.
Nico1979

BerichtGeplaatst: di 28 dec 2010 19:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In dat geval zou ik eens snel op ruimtelijkeplannen.nl gaan kijken of, mocht het bestemmingsplan niet digitaal beschikbaar zijn, snel op de fiets naar het gemeentehuis gaan om te kijken wat het bestemmingsplan toelaat.
Wellicht heb je in het geheel geen vergunning nodig. Het lijkt me overigens dat je dat als ondernemer checkt voordat je een onderneming start of een aanvraag of "principe-verzoek" indient.
-Joske-

BerichtGeplaatst: di 28 dec 2010 20:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het mooie van zo,n principe verzoek is dat ze dat voor je uitzoeken, en dat je dan ook 100 % zeker bent van je zaak. Dit zou zoals normaal gesproken maar 8 weken duren, dus dan had ik 2 maanden geleden al antwoord op al mijn vragen en dan had ik daarna nog alle tijd om alles verder te regelen. Maar door dat dit nu zolang duurt wordt het kort dag.

Dus daarom was mijn vraag ook mag de gemeente maar blijven uitstellen. Wink

Nogmaals, het is andermans terrein/water. Dus ik vraag mezelf ook af in hoeverre de gemeente iets te zeggen heeft. Maar je kan iedereen bij de gemeente opbellen, niemand weet daar iets.
Nico1979

BerichtGeplaatst: di 28 dec 2010 22:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In de meeste gemeenten wordt de vraag of en welke vergunningen nodig zijn gewoon beantwoord aan het loket.

Of datgene wat je wilt vergunbaar is, kan iets langer duren en sommige gemeenten bieden de mogelijkheid tot het indienen van een principe-verzoek.

Ik denk dus dat je niet helemaal goed bent voorgelicht of dat je het niet hebt begrepen. Ik zou dus gewoon een keer een afspraak maken op het gemeentehuis om te vragen welke vergunningen je nodig hebt. Bijna elke gemeente heeft hiervoor tegenwoordig een vergunningencoördinator. Waarschijlijk kan deze persoon ook wel inschatten of datgene wat je wil vergunbaar is. Is dat het geval dan kun je gewoon een aanvraag voor de benodigde vergunningen indienen.

Doe je dit niet, dan rest je slechts de mogelijkheid om een klacht in te dienen over de wijze waarop je bent bejegend. Daar schiet je niets mee op.
-Joske-

BerichtGeplaatst: di 28 dec 2010 23:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nico1979 schreef:
In de meeste gemeenten wordt de vraag of en welke vergunningen nodig zijn gewoon beantwoord aan het loket.

Of datgene wat je wilt vergunbaar is, kan iets langer duren en sommige gemeenten bieden de mogelijkheid tot het indienen van een principe-verzoek.

Ik denk dus dat je niet helemaal goed bent voorgelicht of dat je het niet hebt begrepen.

De ambtenaar die dit ontvangen heeft zal toch wel zien of het wel ofniet voor hun bedoeld is. Nogmaals ik heb gebeld voor een afspraak maar daar gingen ze niet op in.

Nico1979 schreef:

Ik zou dus gewoon een keer een afspraak maken op het gemeentehuis om te vragen welke vergunningen je nodig hebt. Bijna elke gemeente heeft hiervoor tegenwoordig een vergunningencoördinator. Waarschijlijk kan deze persoon ook wel inschatten of datgene wat je wil vergunbaar is. Is dat het geval dan kun je gewoon een aanvraag voor de benodigde vergunningen indienen.

Ik zal dit gaan proberen, en ik zal hier laten weten hoe ze hier op gereageerd hebben. De gemeente kennende is de juiste persoon niet aanwezig zoals altijd.. En moet ik een afspraak maken voor over een veel te lange tijd. Deze persoon gaat me dan vertellen dat k bij hem niet juist ben en bij iemand anders moet zijn.

Sorry, maar dat is mijn mening over de gemeente tegenwoordig. Ik zal laten weten hoe dit afloopt, en hopelijk hebben andere mensen er dan ook nog wat aan.
Nico1979

BerichtGeplaatst: di 28 dec 2010 23:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Welke gemeente betreft het?
-Joske-

BerichtGeplaatst: di 28 dec 2010 23:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gemeente Maasgouw (dat is ergens in midden limburg)
Nico1979

BerichtGeplaatst: di 28 dec 2010 23:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Van de website:

Heeft u bijvoorbeeld hulp nodig bij het bepalen of uw plan zonder vergunning kan worden uitgevoerd dan kunt u van maandag tot en met vrijdag van 9 tot 12:30 uur bij het Vergunningenloket terecht. Het Vergunningenloket is gelegen in het Publiekscentrum van de gemeente Maasgouw aan Markt 36 in Maasbracht. Gedurende de openingstijden van het Vergunningenloket kunt u ook telefonisch contact opnemen via telefoonnummer 0475 852500. Ook kunt u uw vraag stellen via het email-adres vergunningen@gemeentemaasgouw.nl.
-Joske-

BerichtGeplaatst: di 28 dec 2010 23:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hmm okey, ik kan dat verder nergens vinden op die website. Rolling Eyes

Ik heb rechtsboven op "bedrijven" en dan "startende ondernemers" geklikt. Daar staat letterlijk:
Quote:

Als u een onderneming wilt starten zijn vaak een aantal vergunningen of meldingen vereist. Uw eerste aanspreekpunt bij de gemeente is de bedrijfscontactfunctionaris. Die kan u op weg helpen met basisinformatie en u in contact brengen met afdelingen of instanties waar u met specifieke vragen terecht kunt.

En dat advies heb ik opgevolgd.

Quote:
Meer weten?
Heeft u nog vragen of wilt u deze zaken eens persoonlijk bespreken dan u kunt u een afspraak maken met de bedrijfscontactfunctionaris

Hier werd toen niet op in gegaan... Lekker weer. Ik ga hier naderhand wel een klacht over maken als deze persoon mij verkeerde informatie verschaft heeft, evenals naar die gene wat er nu heel laks mee om gaat.

Morgen vroeg gelijk maar eens even bellen.
BartL

Leeftijd: 49
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: wo 29 dec 2010 9:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

-Joske- schreef:

Nogmaals, het is andermans terrein/water. Dus ik vraag mezelf ook af in hoeverre de gemeente iets te zeggen heeft. Maar je kan iedereen bij de gemeente opbellen, niemand weet daar iets.

Ik geloof dat ik me bij de tip van bona fides aansluit. Een jurist raadplegen zou geen overbodige luxe zijn..

Uiteraard mag de overheid zich bemoeien met andermans eigendommen. Dat is zelfs het bestaansrecht van de overheid.

Mocht de gemeente je geen (of onvoldoende) duidelijkheid verschaffen dan post de relevante bepalingen van het bestemmingsplan maar en geef aan welke activiteiten je van plan bent uit te voeren.
theod

Leeftijd: 67

BerichtGeplaatst: wo 29 dec 2010 11:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

-Joske- schreef:
Ik weet het niet, daarom heb ik dit verzoek ingediend. Bij de gemeente zelf kom je geen steek verder want die sturen je alleen door naar andere personen of je moet maar een brief sturen etc. Daarom ook dat verzoek, maar het schijnt dus dat ze daar nog een jaar over mogen doen? Oftewel gewoon onbepaalde tijd. Lekker is dat.

Een jurist die kost me teveel geld nu. Daarbij hoe zou die erachter komen dan? Want dan kan ik die procedure zelf ook volgen lijkt me..

Informeer is bij de Kamer van Koophandel, die (behoren) te weten welke vergunningen je nodig hebt en nog vaak gratis ook.
Ronald78

Leeftijd: 46
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: wo 29 dec 2010 16:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Of bij www.antwoordvoorbedrijven.nl

Daar kun je ook vragen stellen, als je de juiste informatie niet kunt vinden. Maar het bestemmingsplan zul je zelf na moeten gaan (met "ik hoor natuurlijk wel links en rechts wat de gemeente wil" kom je niet zover).
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds