Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 22:41
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

wat is nu precies een voor publiek vrijtoegankelijke plaats?
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
GAPPESTEIN

Leeftijd: 58
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: za 09 okt 2010 18:22    Onderwerp: wat is nu precies een voor publiek vrijtoegankelijke plaats? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo mensen.

Het is weer een tijd geleden dat ik hier met een vraag kwam met betrekking tot rechten/plichten waar ik zelf na lang speuren het antwoord niet op kon vinden.
Het heeft altijd te maken met de WWM.

Nu een nieuw vraagstuk met korte inleiding.

Ondertussen ben ik voorzitter geworden van een clubje luchtschutters welke al een aantal jaren (uit mijn hoofd 10) een stukje terrein afhuren bij een schietbaan, welke aan alle verplichtingen voldoen en daar ook de ontheffingen/vergunningen voor heeft.

Nu kregen wij van de week controle, nagenoeg was alles in orde, totdat gevraagd werd naar de (evenementen) vergunning.
Deze zou aangevraagd moeten worden omdat het terrein voor publiek vrij toegankelijk is; Er staat geen hek omheen.

LET WEL: Dit geld dus alleen voor ons, niet de verhuurder. Het terrein van de huurder is ook aan alle kanten open, kan men ook zo oplopen.
(Schietbaan Europoort op de Maasvlakte, kijk maar even op de google map. Wink )

Nu was ik van mening dat het privé terrein is, daarnaast geen evenement want er wordt geen intree geheven, het is een vereniging bijeenkomst, welke niet vrij toegankelijk is voor publiek.

Daarnaast meen ik dat met voor publiek vrij toegankelijke plaats altijd openbaar domein wordt bedoeld, zoals parkeerplaatsen/garages, pleinen, parken etc en plaatsen waar een evenement gehouden wordt (kermis, circus, dorpsfeest in de sporthal etc. en de openbare weg.

Privé terrein blijft mi privé terrein, al staat er geen hek omheen, privé terrein is niet zo maar vrij toegankelijk, zeker niet als dit met een gedeeltelijke lage afzetting en borden wordt aangegeven.
Bijzonder wetten meent omdat er geen omsluitend hek omheen staat dat het dus wel vrij toegankelijk is voor publiek en de wet dit ook zo bedoeld, maar aan die uitleg twijfel ik ernstig, lijkt mij dat dit juridisch totaal niet zo gezien moet worden.

Maar goed, ik ben geen jurist, ik telde mijn zegeningen al en ben het internet opgedoken om eens te zien wat de wettekst is inzake een voor publiek vrij toegankelijke plaats en daar kom ik niet uit.

In verschillende wetboeken kom ik het tegen (oa Wegen VerkeersWet), maar een eenduidige verklaring kan ik niet vinden.

Wie van jullie is zo vriendelijk mij een duwtje in de juiste richting te geven, zodat ik op het tweede gesprek (17 Oktober) wat beter beslagen ten ijs komt.

Resumé:

Heb ik het juist dat het op privé terrein is, derhalve niet aan artikel 28.1 lid b RWM hoeft te voldoen aangezien het niet plaats vind op een voor publiek vrij toegankelijke plaats.

Artikel 28 1. Van het verbod in artikel 27, eerste lid, van de wet wordt vrijstelling verleend voor het dragen van degens, lucht-, gas-, en veerdrukwapens van categorie IV, alsmede van kruisbogen op voor het publiek toegankelijke plaatsen, met uitzondering van de openbare weg. 2. De vrijstelling ingevolge het eerste lid geldt uitsluitend:

a. voor personen die bevoegd zijn de wapens voorhanden te hebben;

b. voor de beoefening van sporten in verenigingsverband ten behoeve waarvan voorafgaande schriftelijke toestemming door de korpschef is verleend, welke toestemming wordt onthouden of ingetrokken indien geen redelijke maatregelen ter voorkoming van letsel en schade zijn getroffen, dan wel indien misbruik is te vrezen;

c. gedurende de tijden waarop het sportevenement plaatsvindt;

d. op het terrein van het evenement in de onmiddellijke nabijheid van de plaats waar de sport daadwerkelijk wordt beoefend.

Wie het leuk vindt, schijn er een lichtje op, ik hou de topic in het vizier Very Happy

Met vriendelijke groet,

Richard
theod

Leeftijd: 67
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: za 09 okt 2010 19:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Inderdaad blijft privé-terrein privé-terrein maar ook dat kan vrij toegankelijk zijn voor het publiek.

Het mooiste voorbeeld hiervoor zijn de terreinen rondom ziekenhuizen, deze zijn vaak eigendom van de ziekenhuizen maar vrij toegankelijk voor publiek.

Het gehele terrein waar jullie gebruik van maken zal dus ook omheind moeten zijn en daar waar nodig voorzien van het bord verboden toegang (ingangen) anders kan het dus aangemerkt worden als een terrein dat vrij toegankelijk is voor publiek.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
HenkR

HenkR

Leeftijd: 56
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: za 09 okt 2010 21:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

theod schreef:
Het gehele terrein waar jullie gebruik van maken zal dus ook omheind moeten zijn en daar waar nodig voorzien van het bord verboden toegang (ingangen) anders kan het dus aangemerkt worden als een terrein dat vrij toegankelijk is voor publiek.

Als ik het goed onthouden heb, is enkel dat bordje 'verboden toegang artikel zoveel' niet voldoende als de ingang open is.
Ik weet het niet zeker meer maar ik meld het enkel ff.

BerichtGeplaatst: zo 10 okt 2010 0:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

HenkR schreef:
theod schreef:

Als ik het goed onthouden heb, is enkel dat bordje 'verboden toegang artikel zoveel' niet voldoende als de ingang open is.

Bedankt voor de snelle reactie.

Niet om iemand op de kast te krijgen, ik wil graag de stof zelf kunnen doorgronden;

Als bovenstaande waar is, dan zou mijn voortuin, welke wel een omheining heeft maar geen poort, ook voor publiek vrij toegankelijk zijn?
Zou mijn tuin aan een plein liggen waar een gemeentelijke verordening op rust welke aangeeft dat er in betreffende gemeente geen alcohol genuttigd mag worden op de voor publiek vrij toegankelijke plaatsen en de openbare weg, zou ik niet een pilsje in mijn tuin kunnen drinken zonder te overtreden..
Of redeneer ik nu als een broodje halfom... Idea

Er staan waarschuwingsborden, welke door heel Nederland op buitenbanen staan, de tekst luid in de zin van levensgevaarlijk terrein, schiet terrein als de rode vlag hangt, woorden van gelijke strekking.
Deze borden staan op de enige invalswegen van en naar het schietterrein.

Als dat toch inderdaad niet voldoende is, moet dan de verhuurder dit niet in orde maken, immers hij voldoet dan ook niet aan deze verplichting?

Erg benieuwd!

Groet, Richard
theod

BerichtGeplaatst: zo 10 okt 2010 8:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

HenkR schreef:
theod schreef:

De toegangsweg mag open zijn als er maar een afsluiting van de toegangsweg mogelijk is (poort), schrijf ook duidelijk dat het gehele terrein omheind moet zijn.

GAPPESTEIN schreef:

Als bovenstaande waar is, dan zou mijn voortuin, welke wel een omheining heeft maar geen poort, ook voor publiek vrij toegankelijk zijn?
Zou mijn tuin aan een plein liggen waar een gemeentelijke verordening op rust welke aangeeft dat er in betreffende gemeente geen alcohol genuttigd mag worden op de voor publiek vrij toegankelijke plaatsen en de openbare weg, zou ik niet een pilsje in mijn tuin kunnen drinken zonder te overtreden..
Of redeneer ik nu als een broodje halfom... Idea

Neen je mag dan geen pilsje drinken in je eigen voortuin, cafehouders mogen dan ook geen alcoholische drank verstrekken aan personen die zich buiten op het terras bevinden.

Quote:
Er staan waarschuwingsborden, welke door heel Nederland op buitenbanen staan, de tekst luid in de zin van levensgevaarlijk terrein, schiet terrein als de rode vlag hangt, woorden van gelijke strekking.
Deze borden staan op de enige invalswegen van en naar het schietterrein.

Als dat toch inderdaad niet voldoende is, moet dan de verhuurder dit niet in orde maken, immers hij voldoet dan ook niet aan deze verplichting?

Erg benieuwd!

Groet, Richard

Ben bang dat je nu twee dingen door elkaar haalt.

De vereisten waar je aan moet voldoen om te mogen schieten.

De vereisten die nodig zijn om een voor het publiek toegankelijk evenement te houden.

Aan de eerste voldoe je blijkbaar.

Aan het tweede zitten haken en ogen, op het moment dat je een schietwedstrijd of een training organiseert hou je een evenement en moet je voldoen aan de regels die gesteld zijn omtrent evenementen.

Wie verantwoordelijk is voor het plaatsen van de omheining laat ik in het midden, ken de afspraken tussen jullie en de eigenaar van het terrein niet.
GAPPESTEIN

BerichtGeplaatst: zo 10 okt 2010 14:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo Theo,

Bedankt voor je uitleg, ik zat met mijn voortuin redenatie dus aardig in de buurt, jammer genoeg. Very Happy

Aan de vereisten dat wij mogen schieten is inderdaad geheel voldaan, nu rijst mij de vraag of wij wel een evenement zijn, aangezien (mi) een evenement betrekking heeft op een (bedrijfs)feest of een ander verplaatsbare georganiseerde gebeurtenis, niet een voor een vereniging besloten bijeenkomst.

Let wel, dit is naar mijn mening en ben ik ook nog aan het uitzoeken; Is een besloten verenigingsdag (geen publiek, geen intree, louter en alleen aangesloten leden) ook een evenement, maar aan mijn water te voelen zal dat wel zo zijn. Rolling Eyes

Ik ben weer wat wijzer, prettige zondag allen.

Groet, Richard
GAPPESTEIN

BerichtGeplaatst: zo 10 okt 2010 17:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi,

Met wat hulp op een paar dingen gestuit, leek mij leuk dit met jullie te delen.

Als ik een beetje door wat vonnisen en andere info lees zit je aan 2 dingen:

-A) Het moet kenbaar zijn dat het niet voor het publiek toegankelijk is. Deze is ook vrij makkelijk nl het bordje "Verboden Toegang".

-B) Ten tweede moet voor het publiek kenbaar zijn WAAR je niet mag komen (het afbakening verhaal), zoals ik het lees moet het voor buitenstaanders 'kenbaar zijn' dat er een grens is maar hoeft (mag natuurlijk wel)het geen ondoordringbaar hekwerk te zijn. Ik denk dat je plan om om het zo af te bakenen voldoende zijn, mischien even twee draden spannen in plaats van een, maar dan heb je het wel gehad.

Even wat uit de rechtsspraak:

Door het plaatsen van hekken + bord verboden toegang ontrek je het aan het publiek.
LJN: BD1480, Raad van State , 200706178/1 "Nu [wederpartij A] een gedeelte van de Meerselsepeel aan de openbaarheid heeft onttrokken door het plaatsen van hekwerken en borden met "Eigen weg" en "Verboden toegang"..."

Een besloten erf (dus volgens mij voor het publiek niet toegangkelijk):
HR 23 november 1971, NJ 1972, 76 "Om van besloten te kunnen spreken, moet voor degene die zich daarop begeeft, kenbaar zijn dat het hier een besloten erf betreft. Het terrein moet kenbaar van de omgeving zijn afgescheiden.(3) Het erf hoeft niet geheel omheind te zijn, maar er moeten wel kenmerken zijn die het onderscheid tussen de publieke ruimte en particulier bezit afbakenen.(4)"

Iets hoeft niet geheel afgesloten te zijn, het moet kenbaar zijn dat het niet de bedoeling is om daar te komen:
"In de onderhavige zaak bevond de verdachte zich rond middernacht op het schoolplein van de [naam basisschool]school. Om dit schoolplein staat een hek, zodat reeds daarmee is aangegeven dat het plein aan iemand toebehoort en wel aan de [naam basisschool]school. De stelling van en namens de verdachte dat er een afsluitbare toegangspoort moet zijn, vindt geen steun in het recht. Voorts hangen op het schoolgebouw bordjes met de mededeling “verboden toegang voor onbevoegden”. De verdachte heeft ter terechtzitting in hoger beroep d.d. 8 september 2009 verklaard dat hij deze bordjes ook kent.
Het spreekt voor zich dat deze bordjes geen betrekking hebben op het afsluitbare schoolgebouw maar op de omgeving ervan, namelijk het bij de school behorende schoolplein. De stelling dat de bordjes op het hek rond het schoolplein hadden moeten hangen om duidelijk te maken dat de “verboden toegang” voor het schoolplein gold, stuit hierop af."

Groet, Richard
HenkR

HenkR

BerichtGeplaatst: zo 10 okt 2010 22:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Niet om het nodeloos ingewikkeld te maken met café-deskundigheid maar eh..: ik ken het geval van een jongen die veroordeeld is voor gevaarzettend rijgedrag (o.i.d.) op het afgesloten terrein van het bedrijf van z'n vader, en dat was toen er 's avonds verder niemand aanwezig was. De politie kwam op het terrein en bekeurde hem en dat leidde tot een veroordeling. Het kan natuurlijk zijn dat de rechter een fout heeft gemaakt maar de veroordeling staat.

Dit als aanvulling op m'n eerste post.

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: zo 10 okt 2010 22:09    Onderwerp: Re: wat is nu precies een voor publiek vrijtoegankelijke plaats? Reageer met quote Naar onder Naar boven

GAPPESTEIN schreef:
Heb ik het juist dat het op privé terrein is, derhalve niet aan artikel 28.1 lid b RWM hoeft te voldoen aangezien het niet plaats vind op een voor publiek vrij toegankelijke plaats.

Merk allereerst op dat als je niet voldoet aan de voorwaarden voor de vrijstelling neergelegd in art. 28 RWM, je op zoek moet naar een vrijstelling waar je wél aan voldoet. Het verbod van art. 27 lid 1 WWM geldt voor zover ik zie óók op niet voor het publiek toegankelijke plaatsen.

Waarschijnlijk wil je dus helemaal niet aantonen dat je niet onder art. 28 lid 1 RWM valt, maar dat je wél onder één van de andere vrijstelling valt en aan de voorwaarden voor die andere vrijstelling voldoet.

Wat betreft je vraag: een terrein is voor het publiek toegankelijk wanneer in principe iedereen het terrein kan betreden. Daarvoor is het zeer waarschijnlijk voldoende dat je niet wordt tegengehouden door bijv. een hekwerk of bewaking.

Laatst aangepast door bona fides op zo 10 okt 2010 22:14, in totaal 1 keer bewerkt
Arnoud Engelfriet

Leeftijd: 50
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: zo 10 okt 2010 22:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het hangt er vanaf wat ie precies heeft gedaan. Dronken een motorvoertuig besturen is bv. ook verboden op priveterrein, en gevaarlijk rijgedrag kan ook strafbaar zijn (poging tot mishandeling bijvoorbeeld). Maar 180 rijden op priveterrein is niet verboden bijvoorbeeld.
HenkR

HenkR

BerichtGeplaatst: zo 10 okt 2010 22:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Arnoud Engelfriet schreef:
Het hangt er vanaf wat ie precies heeft gedaan. Dronken een motorvoertuig besturen is bv. ook verboden op priveterrein, en gevaarlijk rijgedrag kan ook strafbaar zijn (poging tot mishandeling bijvoorbeeld). Maar 180 rijden op priveterrein is niet verboden bijvoorbeeld.

De jongen was 17 en slipte wat rondjes (en bandjes opburnen enzo) met een auto van een vriend van 'm. Niet dronken en geen andere aanwezigen op dat terrein.

Maargoed, het kardinale punt tijdens de rechtzaak was dat de jongen (en z'n ouders en kameraden en wie niet eigenlijk) dacht dat dat mocht op een eigen terrein met ook nog een hek er om heen en dat justitie en de rechter daar anders over dachten. Het punt was ongeveer: als de politie op het terrein kan komen dan kan een ander het ook. Het ging volgens mij om een deur in het hek dat wel dicht maar niet op slot. was. Helaas heb ik deze info alleen van de jongen zelf en heb ik geen uitspraak gezien. Het is wel lullig van me om dit verhaal hier te melden zonder bron maar wilde het gewoon toch gemeld hebben.
Voor wie er wat aan heeft.

Dronken een motorvoertuig besturen is bv. ook verboden op priveterrein

Is dat echt zo? Ook als er verder niemand is die daarbij gevaar kan lopen?

BerichtGeplaatst: ma 11 okt 2010 7:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

HenkR schreef:

Dronken een motorvoertuig besturen is bv. ook verboden op priveterrein

Is dat echt zo? Ook als er verder niemand is die daarbij gevaar kan lopen?

Ja ook het rijden zonder gordel is daar strafbaar.

Jeugdige motorcrossers hebben een ontheffing om op bepaalde tijden te mogen trainen op een vooraf bepaald terrein en te mogen deelnemen aan wedstrijden die zijn georganiseerd onder de vlag van de nationale motorsportvereniging.

Elke deelnemer van een autosportwedstrijd, ook op Zandvoort of wel ander racecircuit, moet in bezit zijn van een geldig rijbewijs.

Met andere woorden, regels uit het WVW hebben niets van doen met privaatrecht.
iggy

Leeftijd: 51
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: ma 11 okt 2010 11:22    Onderwerp: Re: wat is nu precies een voor publiek vrijtoegankelijke plaats? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:

Het verbod van art. 27 lid 1 WWM geldt voor zover ik zie óók op niet voor het publiek toegankelijke plaatsen.

De term "dragen" is in de WWM altijd verboden met een voor publiek toegankelijke plaats, er is wel wat (hele oude) jurisprudentie over maar dat heb ik even niet bij de hand.

Dragen=Voor direct gebruik bij je hebben van een wapen op een voor het publiek toegankelijke plaats.

Vervoeren=Het niet voor direct gebruik bij je hebben van een wapen op een voor het publiek toegankelijke plaats.

Laatst aangepast door iggy op ma 11 okt 2010 11:27, in totaal 1 keer bewerkt
bona fides

BerichtGeplaatst: ma 11 okt 2010 11:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoe het met dronken rijden zit weet ik niet uit mijn hoofd, maar de meeste verkeersregels gelden alleen op "voor het openbaar verkeer openstaande" wegen. Voor de vraag of een bepaald terrein voor het openbaar verkeer openstaat is het niet van belang wie de eigenaar is. Het gaat er alleen om of het terrein in de praktijk toegankelijk is voor willekeurige leden uit het publiek.

Merk trouwens op dat de vraag van TS niet over WVW gaat, maar over de WWM. Ik sluit niet uit dat er in de context van de WWM nog iets eerder sprake zal zijn van een "voor het publiek toegankelijke" plaats.

GAPPESTEIN schreef:
Door het plaatsen van hekken + bord verboden toegang ontrek je het aan het publiek.
LJN: BD1480, Raad van State , 200706178/1 "Nu [wederpartij A] een gedeelte van de Meerselsepeel aan de openbaarheid heeft onttrokken door het plaatsen van hekwerken en borden met "Eigen weg" en "Verboden toegang"..."

Onttrekking aan de openbare weg is weer iets anders.

Quote:
Een besloten erf (dus volgens mij voor het publiek niet toegangkelijk):
HR 23 november 1971, NJ 1972, 76 "Om van besloten te kunnen spreken, moet voor degene die zich daarop begeeft, kenbaar zijn dat het hier een besloten erf betreft. Het terrein moet kenbaar van de omgeving zijn afgescheiden.(3) Het erf hoeft niet geheel omheind te zijn, maar er moeten wel kenmerken zijn die het onderscheid tussen de publieke ruimte en particulier bezit afbakenen.(4)"

Dat gaat over art. 138 Sr, weer iets anders.

BerichtGeplaatst: ma 11 okt 2010 11:36    Onderwerp: Re: wat is nu precies een voor publiek vrijtoegankelijke plaats? Reageer met quote Naar onder Naar boven

iggy schreef:
Quote:
Het verbod van art. 27 lid 1 WWM geldt voor zover ik zie óók op niet voor het publiek toegankelijke plaatsen.

De term "dragen" is in de WWM altijd verboden met een voor publiek toegankelijke plaats, er is wel wat (hele oude) jurisprudentie over maar dat heb ik even niet bij de hand.

Ah, je hebt helemaal gelijk.

We moeten dus niet kijken naar art. 28 RWM, maar naar art. 27 lid 1 WWM in combinatie met de definitie van dragen:
art. 1 sub 10 WWM schreef:
dragen van een wapen: het op de openbare weg of andere voor het publiek toegankelijke plaatsen bij zich hebben van een wapen anders dan voor vervoer in de onder 9° bedoelde zin;

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds