|
Auteur |
Bericht |
kapsalon
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 10 feb 2010 21:29 Onderwerp: Kapsolon en huren bedrijfsruimte met stank: aansprakelijk? |
|
|
Hallo allemaal,
Ik zit met het volgende. Ik ben in juni 2009 een kapsalon begonnen. Toen ik het ging bezichtigen leek alles normaal. Echter zag ik wel vliegjes in de zaak, maar ik dacht dat zal wel komen omdat het pandje een jaar of meer vrij heeft gestaan.
Toen ik eenmaal ingetrokken was en ik alles grondig had schoongemaakt bleken die vliegjes maar terug te komen. Telkens weer! Ik ben toen gaan google en stiute erop dat het rioolvliegen waren. Rioolvliegjes onstaan door lekages.
Ik begon allerei problemen te krijgen met me afvoer, stank, en dus die rioolvliegen die maar bleven komen. Na een aantal keer klachen bij me huisbaas besloot hij een dierenbestrijder in te schakelen. Dat heeft echter niet geholpen. Die dierenbestrijder kwam nog 2 maanden na zijn bestrijding terug om pols hoogte te nemen. Hij schrok ervan dat die vliegjes nog steeds aanwezig waren, en gaf aan dat er wel een ernstige lekage aanwezig moet zijn.
Mijn huisbaas ontkent echter en wilde absoluut niet gaan graven. Ik raakte er zo moe van dat ik besloot om een expert in te schakelen. Dat was een dure grap om even zo te zeggen. Ik moest van hem foto`s en beelden maken. Dus dat heb ik gedaan.
Ik was altijd aan het einde van me werkdag helemaal uit geput!! Dat omdat ik continu luchtverfrisser spoot en busjes leeg spoot die voor het doden van insecten bedoelt is. Ik kreeg er zware hoofdpijn van en werdt altijd erg misselijk.
Maar ik had geen keus ik moest het wel gebruiken anders zou ik klanten kwijt raken. Mijn huisbaas wilde absoluut niet reageren op mijn expert en heeft zijn aangetekende brieven geweigert. Toen ben ik nog dieper gaan graven nadat ik hem een mailtje stuurde dat ik het zat was. Waar ik trouwens nooit antwoord op heb gekregen.
Het blijkt dat hij geen bouwvergunning had voor een 1 meter bij 1m meter buitenplaats waar dus een septische tank zou liggen. Hij zou dus doodleuk beton over de septische tank hebben gegooit en laminaat erboven op gezet. Zonder een ander koppeling te hebben aangesloten voor de afvoer. Dus waarschijnelijk loopt die septischetank vol en ik daarom stank overlast en vliegjes.
Nu heeft de gemeente een procesverbaal op gemaakt jegens hem waarvan ik een kopie heb ontvangen. Met die procesverbaal wil ik dus mijn huisbaas aanklachen. Ik wil van jullie weten waarop ik hem aansprakelijk kan stellen. En of ik sterk zal staan.
Sorryyy voor me lange verhaal hihihi |
|
|
|
 |
kapsalon
|
Geplaatst: wo 10 feb 2010 21:31 Onderwerp: |
|
|
p.s
Ik wil zo ie zo dat hij het contract ontbind. Ik wil niets meer met hem te maken hebben!! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 12 feb 2010 19:55 Onderwerp: |
|
|
Afgaande op wat je schrijft krijg ik de indruk dat de huisbaas zich zeker niet als een goed verhuurder heeft gedragen en dat jij het recht hebt om de huurovereenkomst te ontbinden en de kosten van die je moet maken (zoals de kosten van de verhuizing naar een ander pand) en de schade die je hebt geleden (zoals de kosten van de expert en eventuele omzetschade) op de huisbaas kunt verhalen. (Ik laat nu veel juridische details achterwege.)
Ik denk dat het nuttig is om hier een advocaat op te zetten. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
kapsalon
|
Geplaatst: di 16 feb 2010 21:49 Onderwerp: |
|
|
hoi Bona fides.
Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels een advocaat in handen genomen en die vertelde mij het zelfde. We zijn inmiddels gestart dus hoop op het goede.
Mvg |
|
|
|
 |
kapsalon
|
Geplaatst: do 17 jun 2010 12:25 Onderwerp: |
|
|
Jammer dat je hier weinig reactie1s krijgt.  |
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 805
|
Geplaatst: do 17 jun 2010 12:37 Onderwerp: |
|
|
narjise schreef: | Jammer dat je hier weinig reactie1s krijgt.  |
BF heeft je een duidelijk antwoord gegeven en jij hebt daarop een advocaat ingeschakeld.
Waar wil je nog meer reacties op hebben? _________________ ~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~ |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 17 jun 2010 13:45 Onderwerp: |
|
|
Er valt volgens mij niet veel meer te zeggen dan dat je duidelijk in je recht lijkt te staan. De precieze juridische mogelijkheden die je hebt zouden nog kunnen worden uitgewerkt, maar het lijkt me beter om dat door je advocaat te laten doen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
kapsalon
|
Geplaatst: za 19 jun 2010 16:24 Onderwerp: |
|
|
pacta sunt servanda schreef: | narjise schreef: | Jammer dat je hier weinig reactie1s krijgt.  |
BF heeft je een duidelijk antwoord gegeven en jij hebt daarop een advocaat ingeschakeld.
Waar wil je nog meer reacties op hebben? | Ik mag toch om meer reactie`s vragen? |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1828
|
Geplaatst: za 19 jun 2010 19:05 Onderwerp: |
|
|
narjise schreef: | Ik mag toch om meer reactie`s vragen? |
Uhmmmm, nou veel succes!! |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: za 19 jun 2010 19:35 Onderwerp: |
|
|
narjise schreef: | Jammer dat je hier weinig reactie1s krijgt.  |
Dat vind ik ook. Vier maanden geleden een advocaat ingeschakeld en nog geen update? |
|
|
|
 |
kapsalon
|
Geplaatst: zo 20 jun 2010 0:52 Onderwerp: |
|
|
StevenK schreef: | narjise schreef: | Jammer dat je hier weinig reactie1s krijgt.  |
Dat vind ik ook. Vier maanden geleden een advocaat ingeschakeld en nog geen update? | Hahaha Die is goed ja.
Nou ik heb in de eerste 2 maanden een corupte jurist in handen gehad die zich afgaf als advocaat hellaas. Daarna heb ik de zaak aan een ander advocaat door gegeven, en die zei dat ik erg postitief sta met mijn procesverbaal erbij.
De wederpartij betwist alles en heeft ook heel wat leugens in hun verweer. Dat was voor mij erg shockend. Ik moet 9 juli op de zitting verschijnen met de wederpartij, dat is voor mij weer nogal eng. Ik weet niet wat ik kan verwachten en of mijn bewijzen niet over het hoofd gezien worden. Ik heb namelijk foto,s verklaringen, en die procesverbaal.
En nu hopen dat god me genadig zal zijn  |
|
|
|
 |
kapsalon
|
Geplaatst: zo 20 jun 2010 0:54 Onderwerp: |
|
|
cia76 schreef: | narjise schreef: | Ik mag toch om meer reactie`s vragen? |
Uhmmmm, nou veel succes!! | Dank u. heb ik wel nodig ja. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: zo 20 jun 2010 8:04 Onderwerp: |
|
|
narjise schreef: | Ik moet 9 juli op de zitting verschijnen met de wederpartij, dat is voor mij weer nogal eng. Ik weet niet wat ik kan verwachten en of mijn bewijzen niet over het hoofd gezien worden. Ik heb namelijk foto,s verklaringen, en die procesverbaal.
|
Dat is toch waar die advocaat jou bij kan helpen, adviseren en begeleiden? |
|
|
|
 |
kapsalon
|
Geplaatst: ma 21 jun 2010 20:56 Onderwerp: |
|
|
StevenK schreef: | narjise schreef: | Ik moet 9 juli op de zitting verschijnen met de wederpartij, dat is voor mij weer nogal eng. Ik weet niet wat ik kan verwachten en of mijn bewijzen niet over het hoofd gezien worden. Ik heb namelijk foto,s verklaringen, en die procesverbaal.
|
Dat is toch waar die advocaat jou bij kan helpen, adviseren en begeleiden? | Advocaatte is dan ook aanwezig ja. En zij mag indd het meeste werk doen hihi |
|
|
|
 |
Nobility
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: ma 21 jun 2010 21:58 Onderwerp: |
|
|
Het enige wat ik nog kan toevoegen is veel succes! |
|