|
Auteur |
Bericht |
klokluider
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 10 mrt 2010 19:46 Onderwerp: |
|
|
jacq schreef: | klokluider schreef: | Het bestuursorgaan is pas in gebreke indien zij schriftelijk in gebreke is gesteld. Dat wil zeggen dat zij dat niet automatisch is indien de 4 weken is verlopen en er is geen verdagingsbesluit verstuurd. Je kan immers ook nog kiezen voor het bezwaar wegens het niet nemen van een besluit, gekoppeld met een voorlopige voorziening.
|
Dat kan dus juist niet meer. Een bezwaar zal door de rechter worden gezien als een ingebreke stelling. Je kunt alleen nog, in principe na ingebreke stelling, na twee weken rechtstreeks beroep instellen (en evt. voorlopige voorziening aanvragen).
groet,
jacq |
Ik ben zeer benieuwd waarop jij dit baseert Jacq. De Awb is gewijzigd in die zin dat de artikelen zijn toegevoegd en niet weggehaald zodat de bepalingen voor bezwaar nog steeds zijn gehandhaaft. Indien het bestuursorgaan namelijk een beslissing neemt binnen 2 weken waarin men aangeeft het niet eens te zijn met de redelijke termijn moet je tegen dit besluit in bezwaar. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: wo 10 mrt 2010 19:54 Onderwerp: |
|
|
Uit art. 7:1 lid 1 sub e Awb volgt dat je geen bezwaar kunt maken tegen het niet tijdig nemen van een besluit. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
klokluider
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 10 mrt 2010 20:45 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Uit art. 7:1 lid 1 sub e Awb volgt dat je geen bezwaar kunt maken tegen het niet tijdig nemen van een besluit. |
Warempel, deze wijziging heb ik even gemist. Ik heb een procedure gevoerd waarbij mijn beroep wegens het niet nemen van een besluit werd teruggestuurd naar verweerder omdat ik eerst in bezwaar moest gaan tegen het niet nemen van een besluit. (Nov 2008) de procedure is onlangs verder behandeld.
ik heb in de tussentijd niet meer zo'n geval aan de hand gehad en zodoende dit gemist. Dank!
Als ik dan toch een bezwaarschrift wegens het niet nemen van een besluit had ingediend, had het bestuursorgaan deze op grond van 6:15 moeten doorzenden naar de rechtbank. In deze zaak betreft het dan een beroepschrift wegens het niet nemen van een besluit icm een voorlopige voorziening.
het complementeren van mijn eerste antwoord. Je kan ook kiezen om na de normale beslistermijn op verzoek pas in beroep te gaan wegens het niet nemen van een besluit. M.a.w. als je niet in gebreke stelt gelden de normale termijnen. |
|
|
|
 |
|