|
|
| Auteur |
Bericht |
blomski
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 09 jan 2010 3:22 Onderwerp: Weet niet meer tot wie ik me moet aanmelden |
|
|
Situatie is als volgt:
Ik heb gisteren mijn beoordelingsgesprek gehad voor het afgelopen jaar nu waren er geen enkel problemen rond mijn werkzaamheden en daar was de werkgever dan ook zeer tevreden over.
Alleen hij beschuldigd mij van Muiterij en Niet loyaal zijn. Toen ik hem hierop vroeg waar hij dit op baseerde toverde hij uit het niets een email bericht die ik volgens hem op 26 november midden in de nacht vanuit het bedrijf verstuurd hebt moeten hebben naar alle collega's en zijn rechterhand in het bedrijf. Op dat bericht staat de volgende tekst"zie je nou dat ze zoiets flikken" nu weet ik 100% zeker dat niet ik degene ben geweest die deze mail verstuurd hebt.
Ik kan namelijk niet op die tijdstippen achter mijn werkplek gezetten hebben.
Wat kan ik hier tegen doen? Ik heb nu een Ultimatum gekregen van hem tot volgende week donderdag en ik moet dan van hem met een goed antwoord komen en anders kan je wel raden wat er gaat gebeuren.
Door dit is mijn 13de maand mijn salaris verhoging en mijn vast dienstverband schriftelijke toezegging mij ontnomen. Mag dit zomaar ? |
|
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 09 jan 2010 12:30 Onderwerp: |
|
|
Ik stel je maar eerst eens veel vragen.
| Quote: | | Op dat bericht staat de volgende tekst"zie je nou dat ze zoiets flikken" | Is dat de hele tekst van de mail?
En is er sprake van meerdere mails? (omdat jij schrijft: tijdstippen)
Hebben jullie webmail? (oftewel: kun jij vanaf huis inloggen op het netwerk c.q. mail versturen?)
Staat het ding ook in jouw verzonden-box?
Waarom is het niet mogelijk dat jij midden in de nacht op je werkplek zit? (iemand die een sleutel heeft zou dat kunnen, immers)
Heeft jullie ICT-afdeling er al eens naar gekeken? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 90 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: za 09 jan 2010 17:11 Onderwerp: |
|
|
| Als jij ontkent dat je dat gedaan hebt lijkt het me vervolgens aan de werkgever om aan te tonen dat jij het wel gedaan moet hebben. Welk bewijs heeft hij hiervoor? Op welke grond is hij er zo van overtuigd dat jij dit gedaan moet hebben? |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22916
|
Geplaatst: za 09 jan 2010 18:20 Onderwerp: |
|
|
Ik neem aan dat het bericht verstuurd is (of lijkt te zijn) vanaf het account van blomski.
| blomski schreef: | Op dat bericht staat de volgende tekst"zie je nou dat ze zoiets flikken" nu weet ik 100% zeker dat niet ik degene ben geweest die deze mail verstuurd hebt.
Ik kan namelijk niet op die tijdstippen achter mijn werkplek gezetten hebben. |
Misschien lees ik hier te veel in, maar als die tekst niet van jou is, dan weet je dat toch ook wel 100% zeker zonder naar de tijdstippen te kijken?
Of heb je wel de tekst geschreven, maar niet verstuurd? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
blomski
|
Geplaatst: za 09 jan 2010 18:52 Onderwerp: |
|
|
De tekst die vanuit mijn account verstuurd is waarschijnlijk was een reactie op het parkeerbeleid voor het pand.
Aangezien ik: A geen sleutel heb en B geen alarmcode kan ik dit never nooit gedaan hebben.
Ik heb niet kunnen bekijken of dat mailtje in mijn verzonden items staat omdat ik een week de tijd heb om met een goed antwoord te komen en dus tot die tijd niet hoef te verschijnen.
Webmail hebben alleen de mensen in ons bedrijf die veel buiten de deur werken en ik heb die taken niet en dus ook geen webmail.
Onze ICT afdeling is een externe partij die niet in ons pand aanwezig is ik heb alleen de kopie op papier vernomen die voor mijn neus werd neergelegd.
Ik heb geen enkel idee waarom hij dit vermoed zoals ik al aangaf waren de werkzaamheden die ik uitvoerde keurig en daar had hij geen enkel probleem mee. Behalve met het feit dat ik niet loyaal zou zijn en ik aan muiterij deed.
Ik weet voor een feit dat ik het niet gedaan heb de tijdstippen gaf ik alleen maar mee aan als extra bewijs.
hopelijk heb ik ieders vraag beantwoord.
Nu heb ik het advies gekregen om het tot de bodem uit te zoeken door hun en als hun dat niet willen moet ik aangifte ervan gaan doen bij de politie. Maar ik wil het niet zo ver laten komen ik heb het naar mijn zin op het werk ik vind het werk nog steeds uitdagend dus wil niet weg. Wat is dan de beste oplossing want ik zit hier ontzettend mee. |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: za 09 jan 2010 20:26 Onderwerp: |
|
|
| blomski schreef: | | Ik heb geen enkel idee waarom hij dit vermoed zoals ik al aangaf waren de werkzaamheden die ik uitvoerde keurig en daar had hij geen enkel probleem mee. Behalve met het feit dat ik niet loyaal zou zijn en ik aan muiterij deed. |
Is dat mailtje aan de headers van het mailtje te zien gestuurd vanaf jouw account? Dan weet je waarom hij vermoedt dat het van jou afkomstig is.
Verder is het denkbaar dat er dingen in staan die eigenlijk alleen jij kunt weten.
| Quote: | | Ik weet voor een feit dat ik het niet gedaan heb de tijdstippen gaf ik alleen maar mee aan als extra bewijs. |
Ok, dat is duidelijk. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
blomski
|
Geplaatst: za 09 jan 2010 20:36 Onderwerp: |
|
|
Aan de headers te zien wat ik me voor de geest kan halen stond er van: mijn naam en aan: zijn rechterhand en 2 van mijn collega's waarvan er 1 op 18 december op non actief is gezet vanwege ook valse beschuldiging echter deze collega heeft wel de zaak gewonnen in zijn voordeel door overeen te komen met behulp van zijn raadsman.
deze mail was wel geforward naar de werkgever door zijn rechterhand.
Word ik nu langzaamaan gek of spelen ze daar een gemeen spelletje om mij en eventueel andere werknemers kwijt te raken door dit soort zaken te verzinnen.
Als ik het niet gedaan heb spreken we hier dan van fraude door een ander?
Een andere vraag waar ik mee zit is moest hij dat dan in november al niet aan mij kenbaar maken door middels van een waarschuwing wat in mijn persoonlijke dossier vermeld zou gaan worden? |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: za 09 jan 2010 21:36 Onderwerp: |
|
|
Je schreef dat de mail zou zijn verstuurd naar "alle collega's". Hebben al je collega's die mail inderdaad ook ontvangen? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 10 jan 2010 0:19 Onderwerp: |
|
|
Het is jammer dat je zelf niet meer hebt dan dat printje. Maar ook een externe ict-er kan gewoon meer over die mail uitzoeken, al was het maar door te starten met de full header.
En ja, dat de werkgever daar direct op had moeten inhaken ben ik met je eens.
Maar die bewsute email is dus geforward?? Want een mail die je forward kun je gewoon bewerken, ook qua afzender. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
|
 |
blomski
|
Geplaatst: zo 10 jan 2010 2:04 Onderwerp: |
|
|
Ik had daar dan zeer zeker antwoord van moeten krijgen van de betreffende personen omdat 1 persoon daarvan mijn zwager is.
de bewuste mail die ik verstuurd moet hebben is geforward naar mijn werkgever. |
|
|
|
|
 |
John50
|
Geplaatst: zo 10 jan 2010 11:10 Onderwerp: |
|
|
@Blomski,
Het lijkt me dat de verstandhouding tussen jou en de werkgever al volledig geëscaleerd is: je word beschuldigd; er word je loon onthouden; de dreiging van beëindiging van het dienstverband.
Het doen van aangifte lijkt me het verstandigste dat je kan doen. Een onderzoek door de politie is bij uitstek de manier om de waarheid boven water te krijgen. Met de conclusie(s) die uit het onderzoek getrokken worden, versterk je je rechtspositie ten opzichte van de werkgever.
Het opzettelijk aantasten van iemands eer of goede naam door verspreiding van een bepaald feit is een misdrijf: smaad.
Als dat schriftelijk gebeurt, ook via email, maakt de dader zich schuldig aan smaadschrift.
Een verwant misdrijf is laster: het opzettelijk verspreiden van iets waarvan de dader weet dat het een leugen is. |
|
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: zo 10 jan 2010 12:27 Onderwerp: |
|
|
Aangifte doen is dé weg om het conflict te laten escaleren. Niet doen dus!!!!! Bovendien vermoed ik zo dat de politie daar helemaal niets mee gaat doen. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: zo 10 jan 2010 14:18 Onderwerp: |
|
|
| blomski schreef: | | Door dit is mijn 13de maand mijn salaris verhoging en mijn vast dienstverband schriftelijke toezegging mij ontnomen. Mag dit zomaar ? |
Als ik het goed begrijp heb je nu een tijdelijk dienstverband, en zal je werkgever je wellicht geen verlenging aanbieden. Je werkgever is inderdaad niet verplicht een tijdelijk dienstverband te verlengen, ook als er van de beschuldiging niets waar zou zijn. Wat de schriftelijke toezegging waard is hangt af van de precieze tekst van die toezegging. Meestal is zoiets niet bindend (maar bijv. bedoeld om de verstrekker van een hypotheeklening op het verkeerde been te zetten).
Of de 13e maand kan worden ontnomen hangt af van wat er in je arbeidsvoorwaarden staat. Of de salarisverhoging achterwege kan blijven hangt af van waar die verhoging op zou zijn gebaseerd. Een verhoging die door de CAO wordt voorgeschreven kan niet achterwege blijven. Een individuele verhoging die aan het oordeel van de werkgever wordt overgelaten kan wel achterwege blijven.
Als je huidige contract binnenkort afloopt heb je daarom volgens mij niet veel te winnen met een gang naar de rechter. Het beste is dan om te proberen aan te tonen dat er van de beschuldiging niets waar is.
Als je huidige contract voorlopig nog niet is afgelopen en je van mening bent dat je werkgever je op valse gronden beschuldigt, dan zou je bij de rechter ontbinding van je contract en een ontslagvergoeding kunnen vragen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
blomski
|
Geplaatst: zo 10 jan 2010 16:23 Onderwerp: |
|
|
Ik snap en begrijp dat de zaak voor mij al verloren is. Mijn contract zal nooit verlengd gaan worden dat is me duidelijk.
Maar dat ik beschuldigd word hiervan vind ik verschrikkelijk.
Mijn contract loopt af op 31-05-2010. Wat is een reële vergoeding waar ik mee kan instemmen, aangezien ik nooit met een goed antwoord kan gaan komen.
Ik wil deze zaak zo snel mogelijk achter me laten en verder gaan. |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: zo 10 jan 2010 17:44 Onderwerp: |
|
|
Nou ja, je schrijft dat alle collega's die mail zouden hebben ontvangen, en dat één van je collega's de mail heeft geforward naar de baas. Dan zou het om te beginnen toch vrij eenvoudig moeten zijn om na te gaan of andere collega's inderdaad die mail hebben ontvangen. Verder kan normaal gesproken eenvoudig worden vastgesteld vanaf welke computer (vanaf welk ip adres) de mail is verstuurd.
Als alles er dan op wijst dat iemand anders dan jij midden in de nacht vanaf jouw computer die mail heeft verstuurd, dan zou aangifte doen bij de politie wegens computervredebreuk een optie kunnen zijn.
Maar wat voor dingen staan er verder nou in die mail? Gaat het over iets waar je inderdaad een soort van conflict over had? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
|
|