|
|
| Auteur |
Bericht |
blomski
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 10 jan 2010 17:56 Onderwerp: |
|
|
We zijn gefuseerd met een ander bedrijf en dus een verhuizing naar een ander pand.
Daar werd een mail van over gestuurd naar elke werknemer over het parkeerbeleid bij het pand. Met andere woorden niemand mocht daar parkeren alleen gasten en 2 werknemers. Aangezien ik geen auto heb is dit voor mij geen enkel probleem en vond ik het wel ok.
Op dat bericht is er dus zogezegd een reply van mijn account gekomen waarin in staat "Ik zei het toch dat ze zoiets zouden flikken". En dit bericht is dus weer geforward door de directie secretaresse naar de persoon die mij hiervan beschuldigd.
dit bericht is sinds eind november bekend bij de betrokkene directie persoon en zijn secretaresse.
Ik heb intussen mijn collega's gebeld en die weten hier ook niks vanaf dat ik zoiets verstuurd heb en zijn bereid hiervoor een verklaring te tekenen mocht het zo ver komen.
Maar de vraag is nu wat moet ik doen? Wat als men geen onderzoek wil doen naar de juiste informatie, politie aangifte zal waarschijnlijk ook niet veel uitmaken want eerlijk gezegd verwacht ik ook niet echt een onderzoek dat ze gaan uitvoeren. |
|
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 90 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: zo 10 jan 2010 18:36 Onderwerp: |
|
|
| Zelf al zou je die e-mail geschreven hebben, zo schokkend vind ik het niet. Als die 13de maand gewoon bij je arbeidscontract of CAO hoort, kunnen ze die niet zo maar afnemen natuurlijk. |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22916
|
Geplaatst: zo 10 jan 2010 18:56 Onderwerp: |
|
|
Als andere collega's nooit zo'n mail hebben ontvangen kun je in ieder geval aantonen dat de beschuldiging niet klopt. Verder kun je natuurlijk ook wijzen op het tijdstip en alle andere dingen die niet kloppen.
Ik denk dat je dan eerst even moet afwachten hoe je werkgever reageert. Als het niet gaat om de juistheid van de beschuldiging maar hij om één of andere reden gewoon van je afwilt, dan is er niet al te veel aan te doen ben ik bang (wat betreft je contractverlenging). Als hij je zwartmaakt tegenover andere werknemers of blijft beschuldigen van dingen die je aantoonbaar niet hebt gedaan, dan zou je zoals gezegd kunnen proberen de overeenkomst voortijdig te ontbinden met een ontslagvergoeding voor jou. Dan moet je natuurlijk wel hard kunnen maken dat je werkgever die beschuldigingen niet op goede gronden uit. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 126 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 12 jan 2010 18:05 Onderwerp: |
|
|
De inhoud is op zichzelf niet "schokkend" genoeg om loonmatiging( 13e maand) toe te passen en de werkgever zal minimaal tot 31 mei 2010 loon moeten betalen of via de rechter ontbinding vragen, welke gezien de "schokkende inhoud" niet voldoende is om de overeenkomst te ontbinden.
ik zou gewoon schriftelijk melden dat de email niet geschreven of verzonden is door jou en je de werkgever houdt aan de overeenkomst en je per direct beschikbaar stelt voor de bedongen arbeid. |
|
|
|
|
 |
blomski
|
Geplaatst: wo 20 jan 2010 1:35 Onderwerp: |
|
|
na een paar dagen in onrust gezeten te hebben is de kogel nu door de kerk.
Ze hebben mij per direct op non actief gezet voor een periode van 2 weken woensdag 3 februari moet ik op gesprek komen. Daarin zullen er 3 mogelijkheden voorgelegd worden:
Ontslag op staande voet
Ontslag via kantonrechter
een verbeteringstraject
de vraag is waarom 2 weken non actief en waarom uberhaupt een mogelijkheid tot verbeteringstraject ? Contract van mij loopt tot eind mei van 2010
Kleine toevoeging op dit verhaal is dat er met mij dezelfde dag nog 2 collega's op non actief zijn gezet vanwege dezelfde redenen (niet loyaal etc ) |
|
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 126 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 21 jan 2010 16:29 Onderwerp: |
|
|
Direct een aangetekende brief schrijven en mededelen, dat je het niet eens bent met de non-actiefstelling, elke aantijging niet op waarheid berust en je per direct beschikbaar stelt voor de bedongen arbeid volgens de schriftelijke arbeidsovereenkomst en bij eerste oproep van de werkgever de overeengekomen arbeid zal verrichten.
Tevens mededelen dat je niet akkoord gaat met een looninhouding of loonmatiging. |
|
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 21 jan 2010 23:35 Onderwerp: |
|
|
Ontslag op staande voet valt sowieso af als optie, overigens. Dan moet er namelijk direct na een gebeurtenis die daar reden voor geeft gehandeld worden, wat hier nu niet echt het geval is.
Verder het advies van Wim maar volgen. Daarnaast: als een speer in overleg met een arbeidsrechtadvocaat. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
|
 |
blomski
|
Geplaatst: do 28 jan 2010 20:24 Onderwerp: |
|
|
Allen allereerst bedankt voor alle tips. Is voor het eerst dat ik zoiets meemaakt en hopelijk ook voor het laatst.
Na gesproken te hebben met een arbeidsrecht advocaat en die contact heeft genomen met het betreffende bedrijf blijkt dat ze prive mails willen gaan gebruiken tegen mij en mijn collega's.
Dit geeft mij het gevoel dat ik erin geluisd ben vanaf het begin met de betreffende email die ik verstuurd zou moeten hebben.
Aangezien het bedrijf nooit op papier heeft vastgesteld dat je de email niet voor prive doeleinden mag gebruiken zal de kantonrechter moeten uitwijzen of deze mails daadwerkelijk prive zijn.
Nu wil ik voorkomen dat de zaak voor een kantonrechter zal verschijnen en eigenlijk wil ik door prive situaties hier zo snel mogelijk een eind aanmaken.
Nu loop ik nog in Ziektewet voor 50% voor de komende 6 weken door de Arbo bepaald na deze periode dien ik me opnieuw te melden bij Arbo.
Wat kan werkgever in mijn situatie nu nog doen ik hoor maar niks van hem en het verslag van gesprek 19 januari 2010 wat binnen 2 werkdagen verstuurd zou worden heb ik ook nog steeds niet mogen ontvangen. |
|
|
|
|
 |
|
|