Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Energiekosten
Boetes CJIB ni...
na-risico verz...
Arno van Kesse...
Koopovereenkom...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 03 jan 2026 6:43
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Weet niet meer tot wie ik me moet aanmelden
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
blomski

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: zo 10 jan 2010 17:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

We zijn gefuseerd met een ander bedrijf en dus een verhuizing naar een ander pand.

Daar werd een mail van over gestuurd naar elke werknemer over het parkeerbeleid bij het pand. Met andere woorden niemand mocht daar parkeren alleen gasten en 2 werknemers. Aangezien ik geen auto heb is dit voor mij geen enkel probleem en vond ik het wel ok.

Op dat bericht is er dus zogezegd een reply van mijn account gekomen waarin in staat "Ik zei het toch dat ze zoiets zouden flikken". En dit bericht is dus weer geforward door de directie secretaresse naar de persoon die mij hiervan beschuldigd.

dit bericht is sinds eind november bekend bij de betrokkene directie persoon en zijn secretaresse.

Ik heb intussen mijn collega's gebeld en die weten hier ook niks vanaf dat ik zoiets verstuurd heb en zijn bereid hiervoor een verklaring te tekenen mocht het zo ver komen.

Maar de vraag is nu wat moet ik doen? Wat als men geen onderzoek wil doen naar de juiste informatie, politie aangifte zal waarschijnlijk ook niet veel uitmaken want eerlijk gezegd verwacht ik ook niet echt een onderzoek dat ze gaan uitvoeren.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cia76

cia76

Leeftijd: 90
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: zo 10 jan 2010 18:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zelf al zou je die e-mail geschreven hebben, zo schokkend vind ik het niet. Als die 13de maand gewoon bij je arbeidscontract of CAO hoort, kunnen ze die niet zo maar afnemen natuurlijk.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: zo 10 jan 2010 18:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als andere collega's nooit zo'n mail hebben ontvangen kun je in ieder geval aantonen dat de beschuldiging niet klopt. Verder kun je natuurlijk ook wijzen op het tijdstip en alle andere dingen die niet kloppen.

Ik denk dat je dan eerst even moet afwachten hoe je werkgever reageert. Als het niet gaat om de juistheid van de beschuldiging maar hij om één of andere reden gewoon van je afwilt, dan is er niet al te veel aan te doen ben ik bang (wat betreft je contractverlenging). Als hij je zwartmaakt tegenover andere werknemers of blijft beschuldigen van dingen die je aantoonbaar niet hebt gedaan, dan zou je zoals gezegd kunnen proberen de overeenkomst voortijdig te ontbinden met een ontslagvergoeding voor jou. Dan moet je natuurlijk wel hard kunnen maken dat je werkgever die beschuldigingen niet op goede gronden uit.

Leeftijd: 126
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: di 12 jan 2010 18:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De inhoud is op zichzelf niet "schokkend" genoeg om loonmatiging( 13e maand) toe te passen en de werkgever zal minimaal tot 31 mei 2010 loon moeten betalen of via de rechter ontbinding vragen, welke gezien de "schokkende inhoud" niet voldoende is om de overeenkomst te ontbinden.

ik zou gewoon schriftelijk melden dat de email niet geschreven of verzonden is door jou en je de werkgever houdt aan de overeenkomst en je per direct beschikbaar stelt voor de bedongen arbeid.
blomski

BerichtGeplaatst: wo 20 jan 2010 1:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

na een paar dagen in onrust gezeten te hebben is de kogel nu door de kerk.

Ze hebben mij per direct op non actief gezet voor een periode van 2 weken woensdag 3 februari moet ik op gesprek komen. Daarin zullen er 3 mogelijkheden voorgelegd worden:

Ontslag op staande voet
Ontslag via kantonrechter
een verbeteringstraject

de vraag is waarom 2 weken non actief en waarom uberhaupt een mogelijkheid tot verbeteringstraject ? Contract van mij loopt tot eind mei van 2010

Kleine toevoeging op dit verhaal is dat er met mij dezelfde dag nog 2 collega's op non actief zijn gezet vanwege dezelfde redenen (niet loyaal etc )
WimWest

Leeftijd: 126
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: do 21 jan 2010 16:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Direct een aangetekende brief schrijven en mededelen, dat je het niet eens bent met de non-actiefstelling, elke aantijging niet op waarheid berust en je per direct beschikbaar stelt voor de bedongen arbeid volgens de schriftelijke arbeidsovereenkomst en bij eerste oproep van de werkgever de overeengekomen arbeid zal verrichten.
Tevens mededelen dat je niet akkoord gaat met een looninhouding of loonmatiging.
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: do 21 jan 2010 23:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ontslag op staande voet valt sowieso af als optie, overigens. Dan moet er namelijk direct na een gebeurtenis die daar reden voor geeft gehandeld worden, wat hier nu niet echt het geval is.

Verder het advies van Wim maar volgen. Daarnaast: als een speer in overleg met een arbeidsrechtadvocaat.
blomski

BerichtGeplaatst: do 28 jan 2010 20:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Allen allereerst bedankt voor alle tips. Is voor het eerst dat ik zoiets meemaakt en hopelijk ook voor het laatst.

Na gesproken te hebben met een arbeidsrecht advocaat en die contact heeft genomen met het betreffende bedrijf blijkt dat ze prive mails willen gaan gebruiken tegen mij en mijn collega's.

Dit geeft mij het gevoel dat ik erin geluisd ben vanaf het begin met de betreffende email die ik verstuurd zou moeten hebben.

Aangezien het bedrijf nooit op papier heeft vastgesteld dat je de email niet voor prive doeleinden mag gebruiken zal de kantonrechter moeten uitwijzen of deze mails daadwerkelijk prive zijn.

Nu wil ik voorkomen dat de zaak voor een kantonrechter zal verschijnen en eigenlijk wil ik door prive situaties hier zo snel mogelijk een eind aanmaken.

Nu loop ik nog in Ziektewet voor 50% voor de komende 6 weken door de Arbo bepaald na deze periode dien ik me opnieuw te melden bij Arbo.

Wat kan werkgever in mijn situatie nu nog doen ik hoor maar niks van hem en het verslag van gesprek 19 januari 2010 wat binnen 2 werkdagen verstuurd zou worden heb ik ook nog steeds niet mogen ontvangen.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds