Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...
SEO
incasso proced...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 30 jun 2025 19:37
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Doodsbang, dat het enigste recht dat we hebben?
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
wendy1990

Leeftijd: 35
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: vr 24 apr 2009 10:45    Onderwerp: Doodsbang, dat het enigste recht dat we hebben? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Aangezien de politie weinig doet, wil ik jullie vragen om hulp.

Wij hebben geen contact meer met onze overburen. Mijn vader heeft ze de toegang op ons erf ontzegd. Daar waren ze het niet mee ons, en toen zijn ze met 5man en knuppels naar ons huis gekomen. Ze hebben ramen ingeslagen, geroepen 'ik kom jullie vermoorden', gebeld met 'ik zou maar snel opendoen'. Vervolgens hebben ze de ruitjes van voordeur ingeslagen en via het gat de deur opengemaakt. Ze wilden mn vader hebben, dus mijn moeder is er voorgesprongen en die hebben ze naar buiten getrokken en mishandeld. Mn zusje kreeg stenen en glas naar dr hoofd.
Politie kwam na 3kwartier aanzetten en heeft ze niet opgepakt.

Vraag 1: is dat normaal?

De dag erna zijn ze weer gekomen. Wij hebben een aanbouw aan het huis, waar mijn oma in woonde. Is eigendom van mijn vader. Daar hebben ze het slot uit de deur gebroken, en er zelf een nieuw slot ingezet. Binnen hebben ze pamfletten opgehangen, lampen aangezet, verwarming hoog. En wij konden niet naar binnen! Politie deed niets, want het is geen inbraak en ze werden niet op heterdaad betrapt (politie was weer veeeel te laat)

We hebben nu overal 'verboden toegang'- bordjes opgehangen, maar gisteren liepen ze weer met knuppels op onze uitrit. Gelukkig kwamen er veel auto's voorbij en zijn ze weggegaan.
Wij hebben geen leven meer, mn zusje eet en slaapt amper. We hebben binnenkort allebei examen, maar we hebben onze blik steeds op de uitrit ipv in de boeken.

Kunnen we nou werkelijk helemaal niets hier tegen doen? Het is echt verschrikkelijk om zo ontzettend bang te zijn en volgens de politie niets te kunnen doen.

Bedankt voor de reacties alvast!

Gr Wendy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 105
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: vr 24 apr 2009 13:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Oh,oh.

Je mag ze zelf arresteren. Ze plegen strafbare feiten: vernieling, bedreiging (met de dood), huisvredebreuk, mishandeling. Dit heet een burgerarrest. Daarna moet je ze onverwijld overdragen aan de politie. Een burgerarrest zal geen optie zijn.

Hoe laat je de politie doen wat ze doen moeten? Ogenblikkelijk bellen en precies vertellen wat er gebeurd zou voldoende moeten zijn, lijkt me. Als dit niet werkt, kun een gesprek aanvragen op het bureau. Je ook schriftelijk een klacht indienen. Maar dit gaat te lang duren. Ook kun je de burgermeester benaderen. Het is tevens een probleem van de openbare orde. De burgermeester is ook korpsbeheerder van politie.
sabri

sabri

Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: vr 24 apr 2009 14:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi,

In aanvulling op wat Jet zegt kan je wellicht het volgende doen:

1. kijken of er getuigen zijn (bijvoorbeeld andere buren)
2. aangifte doen: de politie is verplicht om de aangifte op te nemen, doen ze dat niet dan kan je rechtstreeks bij de Officier van Justitie aangifte doen
3. als je inderdaad getuigen hebt kan je de schade op je buren verhalen, neem in dat geval contact op met je rechtsbijstandsverzekering (of ga naar het Juridisch Loket)

Groeten,

Sabri
Suijkerbuijk

Leeftijd: 48
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 24 apr 2009 14:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:

Nee, dat is niet normaal. Het gedrag van de buren absoluut niet, maar ook de acties van de politie niet.

Met aantoonbare schade aan de voordeur, en verwondingen van je moeder, moet de politie toch voldoende aanleiding hebben om deze zaak stevig te onderzoeken.

Als er nog geen officiele aangifte is gedaan bij de politie, dan kun je dat alsnog doen. Bedreiging, zaaksbeschadiging, mishandeling, inbraak, huisvredebreuk zijn allemaal aan te voeren.

Niet dat dat een rechtvaardiging voor het buitensporige gedrag van de buren zou mogen zijn, maar was er al een lopend geschil? Je gaf aan dat de buren de toegang tot het erf ontzegd werd. Maakten zij daarvoor wel gebruik van het erf? Is er mogelijk sprake geweest van een recht van overpad?
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 105
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: vr 24 apr 2009 17:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

sabri schreef:

In aanvulling op wat Jet zegt kan je wellicht het volgende doen:

3. als je inderdaad getuigen hebt kan je de schade op je buren verhalen, neem in dat geval contact op met je rechtsbijstandsverzekering (of ga naar het Juridisch Loket)

Ik was onvolledig. Embarassed

Je kunt je wellicht met een civiele claim in het strafproces voegen. Ook de politie weet hoe dit te doen. Om tot een strafproces te komen zijn er inderdaad getuigen nodig. Anders is het één tegen één en wordt de zaak geseponeerd. Doorgewinterde lieden houden de kaken op elkaar. Dat recht op te zwijgen hebben ze.
swinny

Leeftijd: 61
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: vr 24 apr 2009 17:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bij dit soort verhalen gaat mij argwaan-radar altijd af als een dolle.

De politie reageert juist heel allert op dit soort meldingen. Overmacht maakt het soms wel een mogelijk dat niet direct gereageert kan worden maar veelal worden er meerdere voertuigen ter plaatse gestuurd, zeker als er sprake is van wapens.

Wat er wel vaak gebeurt is dat als de politie ter plaatse komet en er geen sprake meer is van heterdaad de slachtoffers geen aangifte willen doen. Dan wordt het ook lastig om iemand aan te houden.

Het zou kunnen dat dat hier ook aan de hand is. Ik heb het idee dat we niet alle innformatie hebben om een oordeel te vormen.
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 24 apr 2009 21:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hier ook zo'n alarm.

Maar mensen die met knuppels op elkaar af gaan en elkaar zo bedreigen is niet normaal.

Wendy, is er al een aangifte gedaan? Zo niet, dan adviseer ik je dat alsnog te doen.

En ik weet niet wat er precies aan de hand is met jullie en die buren en het erf, maar wellicht kunnen jullie door bemiddeling (wellicht kan de politie daarbij behulpzaam zijn, al was het maar door je in contact te brengen met een mogelijke bemiddelaar) uit de situatie komen?

Wanneer mensen het niet eens zijn met handelen van de politie kunnen ze een klacht indienen bij de korpsbeheerder.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: vr 24 apr 2009 21:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het lijkt me niet nodig om het verhaal nu direct in twijfel te trekken. De "ongeloofwaardigheid" schuilt er blijkbaar in dat de politie pas laat kwam opdagen en niets heeft ondernomen. Welnu, dat is nu juist (een deel van) de klacht. Als de politie zou hebben gehandeld zoals wij zouden verwachten, dan zou de affaire niet tot een vraag op dit forum hebben geleid.

De "onwaarschijnlijkheid" van het beschreven politieoptreden is in dit geval dezelfde "onwaarschijnlijkheid" als de lottowinnaar die in de krant staat omdat hij de lotto heeft gewonnen en dan blijkt "toevallig" de lotto te hebben gewonnen. Dat is natuurlijk in het geheel niet toevallig of onwaarschijnlijk, ook al is de kans om de lotto te winnen slechts 1 in het miljoen. Dezelfde fout werd gemaakt bij Lucia de B.: zij kwam in beeld alleen omdat er in haar geval iets "onwaarschijnlijks" was gebeurd (zij had het "winnende" lot getrokken), en werd veroordeeld op basis van die onwaarschijnlijkheid.

Verder lijkt het me verstandig om in de gaten te houden dat het hier niet gaat om een algemene klacht over het functioneren van de politie in het algemeen, maar over een zeer specifieke klacht over een zeer specifieke situatie. Geen enkele organisatie is zonder incidentele fouten. Op deze zeer specifieke situatie reageren met een ontkennend "de politie reageert juist altijd heel alert" miskent dit.

Laatst aangepast door bona fides op vr 24 apr 2009 21:25, in totaal 1 keer bewerkt
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 24 apr 2009 21:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Voor de goede orde: ik trek het verhaal helemaal niet in twijfel, hoor!!! Heb echter net als Swinny het idee dat we niet alle kanten van het plaatje hebben. Maar nogmaals: als mensen met knuppels op elkaar afstappen en er zo gehandeld wordt als geschetst is dat niet normaal.
bona fides

BerichtGeplaatst: vr 24 apr 2009 21:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

edit: ik zie nu dat ik tikSimone's "maar nogmaals" in bovenstaand bericht in eerste instantie precies verkeerd heb opgevat Wink

Chantalle

Leeftijd: 41
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: vr 24 apr 2009 22:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
edit: ik zie nu dat ik tikSimone's "maar nogmaals" in bovenstaand bericht in eerste instantie precies verkeerd heb opgevat Wink

Dat gebeurt je tegenwoordig wel vaker, he? Smile

Ontopic kan ik weinig toevoegen, want nee: het beschreven politieoptreden is niet normaal en het gedrag van de buren al helemaal niet.

Misschien een beetje suffe toevoeging: is het een idee om een camera op te hangen? Het kan helpen bij de bewijsvoering.

Overigens snap ik dat Wendy gek wordt van de situatie, maar misschien had ze een beter (passender) onderwerp kunnen kiezen. Ik krijg altijd de kriebels van dit soort retorische vragen (gecombineerd met het gebruik van het woord "enigste") en maakt me dat ik een topic niet wil lezen. Kan ook aan mij liggen hoor.
swinny

Leeftijd: 61
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: za 25 apr 2009 0:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Het lijkt me niet nodig om het verhaal nu direct in twijfel te trekken. De "ongeloofwaardigheid" schuilt er blijkbaar in dat de politie pas laat kwam opdagen en niets heeft ondernomen. Welnu, dat is nu juist (een deel van) de klacht. Als de politie zou hebben gehandeld zoals wij zouden verwachten, dan zou de affaire niet tot een vraag op dit forum hebben geleid.

De "onwaarschijnlijkheid" van het beschreven politieoptreden is in dit geval dezelfde "onwaarschijnlijkheid" als de lottowinnaar die in de krant staat omdat hij de lotto heeft gewonnen en dan blijkt "toevallig" de lotto te hebben gewonnen. Dat is natuurlijk in het geheel niet toevallig of onwaarschijnlijk, ook al is de kans om de lotto te winnen slechts 1 in het miljoen. Dezelfde fout werd gemaakt bij Lucia de B.: zij kwam in beeld alleen omdat er in haar geval iets "onwaarschijnlijks" was gebeurd (zij had het "winnende" lot getrokken), en werd veroordeeld op basis van die onwaarschijnlijkheid.

Verder lijkt het me verstandig om in de gaten te houden dat het hier niet gaat om een algemene klacht over het functioneren van de politie in het algemeen, maar over een zeer specifieke klacht over een zeer specifieke situatie. Geen enkele organisatie is zonder incidentele fouten. Op deze zeer specifieke situatie reageren met een ontkennend "de politie reageert juist altijd heel alert" miskent dit.

Het gaat mij er om dat er dus vier keer (!) een specifieke klacht tegen het politieoptreden in staat. Allereerst reageren ze te laat, dan houden ze niemand aan, vervolgens komen ze weer te laat bij een volgend incident en vervolgens doen ze weer niks.

Het zal je duidelijk zijn dat ik het politieoptreden een beetje van binnenuit ken en dit erg ongeloofwaardig op mij overkomt.
Daarmee zeg ik niet dat ik het verhaal niet geloof, alleen maar dat ik het vermoeden heb dat niet het hele verhaal verteld wordt.
bona fides

BerichtGeplaatst: za 25 apr 2009 2:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

swinny schreef:
Het zal je duidelijk zijn dat ik het politieoptreden een beetje van binnenuit ken en dit erg ongeloofwaardig op mij overkomt.

Klopt, en je bent ook niet de eerste politieman die op dit forum direct in de verdediging schiet als iemand klaagt over hoe de politie in een concreet geval heeft gehandeld.

Als het om typische borrelpraat gaat zal ik de eerste zijn om tegengas te geven, maar hier vraagt iemand gewoon om advies. Het is niet alsof de betrokken politieagenten op dit forum terecht staan. (En dan nog zou ik het niet helemaal juist vinden om zonder voorbehoud tegen te werpen dat de politie juist altijd heel alert reageert. Of stel dat iemand aangifte komt doen van een corrupte politieagent, krijgt die persoon dan ook direct te horen dat agenten nooit corrupt zijn en zijn verhaal dus niet kan kloppen?)

Nogmaals, hoe "onwaarschijnlijk" ook, als iemand hier met zo'n verhaal komt kan die persoon nu net die één uit het miljoen zijn die het ook is overkomen.

Leeftijd: 72
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: za 25 apr 2009 10:05    Onderwerp: Re: Doodsbang, dat het enigste recht dat we hebben? Reageer met quote Naar onder Naar boven

wendy1990 schreef:
Mijn vader heeft ze de toegang op ons erf ontzegd.
Waarom eigenlijk??
Mag b.v. een burger zich in NL voor een andere burger zonder meer niet persoonlijk aanspreekbaar houden??
wendy1990

Leeftijd: 35
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: za 25 apr 2009 14:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Suijkerbuijk schreef:
Quote:

Nee, dat is niet normaal. Het gedrag van de buren absoluut niet, maar ook de acties van de politie niet.

Met aantoonbare schade aan de voordeur, en verwondingen van je moeder, moet de politie toch voldoende aanleiding hebben om deze zaak stevig te onderzoeken.

Als er nog geen officiele aangifte is gedaan bij de politie, dan kun je dat alsnog doen. Bedreiging, zaaksbeschadiging, mishandeling, inbraak, huisvredebreuk zijn allemaal aan te voeren.

Niet dat dat een rechtvaardiging voor het buitensporige gedrag van de buren zou mogen zijn, maar was er al een lopend geschil? Je gaf aan dat de buren de toegang tot het erf ontzegd werd. Maakten zij daarvoor wel gebruik van het erf? Is er mogelijk sprake geweest van een recht van overpad?

Er is absoluut geen recht overpad. Ik moet dit even recht zetten, het zijn niet de buren, maar de buren naast de buren en hun overburen. Ze wonen een paar 100m verderop. Ze hoeven ook geen gebruik van onze uitrit te maken.
Er is al 10 jaar een soort van geschil. Ik zal het zo kort mogelijk proberen te vertellen.
Mijn vader wilde 10 jaar geleden een stuk grond kopen van de vader van de vrouw van zijn neef. Geen probleem. De notaris zei toen 'er was vorig een autogarage op dat stuk grond, ik moet je vertellen dat de grond misschien vervuild is'. Mijn vader vond dat niet erg. Toen kwamen de kinderen van die man achter de plannen van hun vader (de verkoop) en zij waren het daar niet mee eens. Zij wilden de grond houden, omdat het vlak bij hun huizen lag. Ze maakten ervan dat mijn vader ze zwart had lopen maken bij de notaris. De notaris gaf aan dat hij over de vervuiling was begonnen, maar ze hielden voet bij stuk. Ze hielden de grond dus. Er werd gezegd dat ze mijn vader nooit meer wilden zien/spreken. Mijn vader had al zoveel meegemaakt, dus hij zei 'mij best, ik hoef het niet meer'. Zij hadden geen last van mijn vader, dus andersom zou dat ook niet het geval mogen zijn. Mn vader kreeg echter de volle laag uit de buurt en wilde de familie niet meer op zijn erf.
Nu is het geval dat mijn oma in een aanbouw aan ons huis woont (alles is eigendom van mijn vader). Zij heeft mijn vader nooit meer aangekeken en gekozen voor de rest van de straat. Mn vader laat haar in zijn huis wonen, betaald het grootste deel van de kosten en toen ze in het ziekenhuis kwam heeft ze weken bij ons gegeten. Toen ze weer volkomen hersteld was kwam ze opeens niet meer en ging vrolijk naar die familie.
Vervolgens komen zij weer onze uitrit op. Gaan ze staan gassen in het grind, beledigende gebaren maken en door de ramen gluren. Ik heb tegen mn oma 100x gezegd dat mn vader daar niet tegenkan (hij heeft al een te hoge bloeddruk en hij wind zich erover op, maar hij zei er nix van). Mn oma zegt 'dan heeftie pech gehad'.
Na 10 jaar liep het zaterdag uit de hand. Ze hadden mn moeder bijna platgereden, gaan gebaren maken en mn oma stond erbij te lachen.
Mn vader heeft mn oma toen de waarheid verteld en die is vertrokken. Ze heeft het huisje van mn vader dus verlaten. Ze heeft gelijk de hele buurt tegen ons opgezet (ze is oud, maar ze houdt van drama). Die familie heeft haar in het bejaardenhuis gestopt, en vervolgens alles bij ons kort en klein geslagen. Met de bedoeling mijn vader te pakken te krijgen. Eén ervan was zijn eigen neeft, de overige 4 kwamen ook uit de straat, maar zij zijn geen familie van ons. Zij hebben hiermee niets te maken, ze kennen mijn oma amper. De jongste zoon van hun ligt nu dagelijks tegenover onze uitrit (ze hebben boomgaard tegenover ons) met een legerpakje aan een nepgeweer. Mag, maar prettig is het niet.
Al 10 jaar worden we getreiterd, we moeten door de straat fietsen naar school en het werk en dan worden we ujitgescholden en nat gespoten. Nooit wat van gezegd, tot vorige week. Het was genoeg.
Ze hebben de dag erna een briefje met 250 euro in onze brievenbus gedaan. Lijkt me een bekentenis.
De dag erna kwamen ze weer, hebben ze het slot van het voormalig huisje van mn oma (eigendom van mn vader) opengebroken en er zelf een nieuw slot ingezet.

Nu las ik hier als reactie dat het persoonlijk recht is dat ze op onze uitrit mogen komen.
Maar het is de grond van mijn vader, hij heeft ervoor betaald, het is dus een eigendom. Als er ergens een auto openstaat met de sleutel erin rij je er toch ook niet mee weg?

Daarnaast, de politie zegt dat ze weinig kunnen doen. (ze vinden het zelf ook vervelend dat de wet zo in elkaar zit). Ik geef hen dan ook niet de schuld, want ze rijden in onze buurt maar met 1 auto. Daarmee moeten ze twee gemeenten afrijden. Enorm gebied, maar 1 auto. Ze komen dus nooit op tijd. Begrijpelijk. Ik lieg ook niet als ik zeg dat ze serieus 3kwartier na het bellen pas op onze uitrit stonden.

Het raakt me een beetje dat er hier gedacht wordt dat we het zelf uitlokken, maar wij hebben hun werkelijk nooit wat verkeerd gedaan. Mijn oma is vrijwillig gegaan omdat ze niet tegen de waarheid kan. En de rest van de straat blijkbaar ook niet.
We hebben gisteren uiteraard aangifte gedaan (kon niet eerder), maar de zaak wordt waarschijnlijk geseponeerd. Slachtofferhulp heeft al een paar keer gebeld, maar wij willen juist dat we uberhaupt geen slachtoffers meer zijn. Vandaar mijn vraag hier op het form.

Gelukkig is het morgen zondag want dan komen ze niet. Dan moeten ze namelijk 2x naar de kerk:)

Ik hoop dat het duidelijker is, mogen er nog vragen zijn stel ze dan gerust.

Bedankt voor jullie reacties!
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds