Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 04 aug 2025 23:41
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Heeft iedere burger een DUBBELE identiteit ?
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
@Paul

Leeftijd: 123
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: zo 02 mrt 2008 18:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Gelukkig zal de rechter dat wel begrijpen.

Wat bedoel je hiermee BF ?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG

BerichtGeplaatst: zo 02 mrt 2008 19:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@Paul schreef:
Ik zoek opheldering inzake uw toegezonden correspondentie (onder: uw kenmerk), zodat ik in gevolge de wet kan handelen met het behoud van de door God gegeven Natuurlijke Rechten.

Ik heb niet het gehele topic doorgelezen, maar deze zin valt me erg op. Mocht namelijk blijken dat u niet 'in gevolge de wet kan handelen met het behoud van de door God gegeven Natuurlijke Rechten,' dan suggereert de zin op zijn minst dat u de wet zult negeren. U gaat er weliswaar vanuit dat dit conflict zich niet voor zal doen, maar m.i. doet u dat, mede gezien de door u geformuleerde voorwaarden, ten onrechte. Omdat u het heeft over 'door God gegeven Natuurlijke Rechten, moeten die in uw visie wel hiërarchisch van hoger rang, althans relevanter zijn dan het Nederlandse recht.

Het heeft echter geen zin een beroep te doen op grondrechten als die door de rechtsorde zelf niet erkend worden. Geen enkele jurist zal op eigen gezag het bestaan van dergelijke rechten 'erkennen' en overeenkomstig daarmee de geschreven wet niet toepassen. U doet er daarom beter aan een beroep te doen op door de Nederlandse rechtsorde erkende rechten. De reden hiervoor is even simpel als voor de hand liggend. Als iedereen zich aan het recht (i.c. een boete) zou kunnen onttrekken met een beroep op 'door God gegeven natuurlijke rechten', dan het mooi een zooitje worden.
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: zo 02 mrt 2008 19:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@Paul schreef:
bona fides schreef:
Gelukkig zal de rechter dat wel begrijpen.

Wat bedoel je hiermee BF ?

Dat wat oom agent niet begrijpt. Als je het de rechter maar duidelijk uitlegt. Hoe de overheid ons in onderpand heeft gegeven aan de Rothschilds, en dergelijke. Ik bedoel, de rechter begrijpt ook heus wel dat die HOOFDLETTERS er niet staan omdat dat soms makkelijker is voor de informatieverwerking. Dus als je dan met zo'n heldere uitleg komt van hoe het echt zit, nou dan gaat de rechter als verstandig mens daar natuurlijk direct in mee. Het is immers veruit de meest logische verklaring. Een rechtstreekse toepassing van Occam's razor.

BerichtGeplaatst: zo 02 mrt 2008 19:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@Duch De feitelijke constatering dat het dan maar een zooitje zou worden is een fantasie.

De 2de achterliggende gedachte die hier tevens geldt is dat ik nimmer een contract met de NL overheid ben aangegaan waarbij ik me heb verbonden aan de NL wetgeving.
Dat anderen in de tijd gelegen voor mij, afspraken met de NL overheid hebben gemaakt prima.
Maar ik als volwassenen heb nimmer ingstemd met deze vorm van rechtstoepassing en tevens heb ik mij nimmer geaccodeerd aan die wetgeving.

Belangrijk is dan om te weten dat het feit dat de wetgeving geldig zou zijn voor iedereen ook slechts deel uit maakt van die zelfde wetgeving welke in nimmer geaccodeerd heb.
@Paul

BerichtGeplaatst: zo 02 mrt 2008 19:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@ BF het lijkt eropdat je mij nu een beetje in de maling neemt.

Ik ben wie ik ben op mijn geboorte akte, en dat is V.L. Achternaam. Ik zal niets hoeven te bewijzen, de rechter zal slechts dienen te bewijzen dat ik niet V.L. Achternaam ben maar dat ik feitelijk V.L. ACHTERNAAM ben

Het is een onzinnige opmerking te denken dat de naam opeens met KAPITALE letters wordt gespeld omdat het dan duidelijker zou zijn.

IS HET DAN MISSCHIEN OOK BETER DAN WE VOORTAAN ALTIJD MET KAPITALE LETTERS CORRESPONDEREN, WANT DAT MAAKT ALLES EEN STUK DUIDELIJKER ? Smile
bona fides

BerichtGeplaatst: zo 02 mrt 2008 19:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@Paul schreef:
Het is een onzinnige opmerking te denken dat de naam opeens met KAPITALE letters wordt gespeld omdat het dan duidelijker zou zijn.

Dat zeg ik toch?

BerichtGeplaatst: zo 02 mrt 2008 19:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dahhhhhhhh.
bona fides

BerichtGeplaatst: zo 02 mrt 2008 20:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@Paul schreef:
@ BF

Ik verzoek je mijn naam niet meer te kapitaliseren. Cool

BerichtGeplaatst: zo 02 mrt 2008 21:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@BF Het gebruik van hoofdletters is goed vastgelegd in de Nederlandse taal !

http://www.taalwinkel.nl/?tlink=2.4.4.4

Hoofdletters

Gebruik hoofdletters aan het begin van een zin en het begin van een naam. Spel ook afkortingen die zijn afgeleid van een naam met een of meerdere hoofdletters.

Dus B.F. moet je met hoofdleters schrijven.
Waarschijnlijk heb ik niet goed opgelet en gelden natuurlijk deze schrijfregels nimmer voor de overheid en gerechtelijk stukken Sad
Want de overheid wil graag duidelijk communiceren en gebruikt dan HOOFDLETTERS.
Jammer dat de overheid dan weer zo inconsequent is op mijn paspoort en op mijn kleine credit formaat rijbewijs gebruiken ze gewoon hoofdletters en kleine letters voor de achternaam.

Proest.

Grappig dan weer is mijn bankpasje en mijn crediet kaart. Die gebruiken dan weer uitsluitend hoofdletters voor mijn naam.

Niets aan de hand, u kunt gewoon doorlopen.
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: zo 02 mrt 2008 21:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Paul, je hebt het volste recht op je mening en je gedachten over het systeem.
Echter, je zou jezelf een dienst bewijzen door vooralsnog maar even te doen alsof je meegaat in het systeem dat de overheid hanteert en gewoon die boete te betalen.

't Is maar een praktische tip. Wink
Arnoud Engelfriet

Leeftijd: 50
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: zo 02 mrt 2008 21:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is trouwens in het internationale bedrijfsleven gebruikelijk om je achternaam met hoofdletters te schrijven. Dit omdat niet in elk land de volgorde 'voornaam achternaam' is, en je zo kunt zien wat nu iemands voor- of achternaam is.

Dat is erg handig als je met Chinezen samenwerkt want die duiden zichzelf aan als "familienaam voornaam". De heer Mao heette dus voor vrienden Tsetung.

De Fransen doen dit ook, omdat bij hen sommige namen zowel voor- als achternaam kunnen zijn. Is meneer "André Pierre" nu van de familie André of Pierre?

Arnoud
Verstuur e-mail
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: zo 02 mrt 2008 21:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

True.
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG

BerichtGeplaatst: zo 02 mrt 2008 21:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@Paul schreef:
@Duch De feitelijke constatering dat het dan maar een zooitje zou worden is een fantasie.

Nee hoor, dat heet anarchie en als ik je goed begrijp zou je je daar prima thuis bij moeten voelen. Cool
@Paul schreef:
De 2de achterliggende gedachte die hier tevens geldt is dat ik nimmer een contract met de NL overheid ben aangegaan waarbij ik me heb verbonden aan de NL wetgeving. (...) Maar ik als volwassenen heb nimmer ingstemd met deze vorm van rechtstoepassing en tevens heb ik mij nimmer geaccodeerd aan die wetgeving.

De consequentie van deze redenering is dat er kennelijk geen positief recht geldt tussen jou en de overheid. Volgens Hobbes bevinden de staat en jij je dan jegens elkaar in de natuurtoestand waarin alles toegestaan is. De boete betalen is dan niet zo zeer legitiem als wel een praktische manier om te voorkomen dat de staat zijn (feitelijke) macht jegens jou inzet.
@Paul schreef:
Belangrijk is dan om te weten dat het feit dat de wetgeving geldig zou zijn voor iedereen ook slechts deel uit maakt van die zelfde wetgeving welke in nimmer geaccodeerd heb.

Je beweert dus 'serieus' dat je niet aan wetgeving gebonden bent omdat je er nooit persoonlijk mee hebt ingestemd. Heb je wel eens over straat gelopen? Of ben je ooit wel eens naar school geweest? Je kunt je feitelijk niet aan de samenleving onttrekken en om die reden is het ongeloofwaardig te beweren daar nooit deel van uitgemaakt te hebben.
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
bona fides

BerichtGeplaatst: zo 02 mrt 2008 22:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@Paul schreef:
http://www.taalwinkel.nl/?tlink=2.4.4.4

Maar je wilt niet weten welke grootkapitalisten achter die rare taalregels zitten! Zo makkelijk laat je je toch niets aanpraten?! Dat die regels je met de paplepel zijn ingegoten zegt toch al genoeg? "Ze" zijn echt volledig in het systeem doorgedrongen.

BerichtGeplaatst: zo 02 mrt 2008 22:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@Duch je schreef:
"Je beweert dus 'serieus' dat je niet aan wetgeving gebonden bent omdat je er nooit persoonlijk mee hebt ingestemd. Heb je wel eens over straat gelopen? Of ben je ooit wel eens naar school geweest? Je kunt je feitelijk niet aan de samenleving onttrekken en om die reden is het ongeloofwaardig te beweren daar nooit deel van uitgemaakt te hebben."

Mmmm dit valt onder vernieuwende inzichten die eens moeten beginnen. In mijn kindertijd had ik dit inzicht inderdaad nog niet, noch werd het mij als mogelijkheid geboden.
Ik kan heel goed aan de samenleving deelnemen met vrienden kennissen en familie als ik de wetgeving niet erken hoor.

Wat is er mis met anarchie en waarom zou het dan een zooitje worden ? Ik bepleit de persoonlijke vrijheid.
Waarschijnlijk ben je bekend met de IVBPR rechten. Dit komt misschien wel een beetje in de buurt van vrijheid. Behalve de punten waarbij de economie gerund wordt vanuit de overheid, dat is gewoon het oude kapitalisme.

Als we zoiets als het IVBPR als uitgangspunt nemen dan zou ieder burger naar een "raad van wijzen" kunnen stappen als een andere burger (de overheid bestaat dan niet meer) de rechten van een andere burger schendt.
Je komt dan op het persoonlijkheid ter verantwoording roepen.
Dus als ik een auto van mijn mede vrij burger beschadig, zullen we daar samen verantwoordelijk voor zijn om daar uit te komen.Lukt dat niet: raad van wijzen.

Dus het is mijn vrijheid om auto te rijden, het is mijn verantwoordelijkheid om te zorgen dat ik goed met het voertuig kan omgaan.
Het is mijn vrijheid om mijn leven en huis en haard te beschermen een wapen te hebben, maar bij het overtreden van de vrijheden van andere burgers met dat wapen ben ik weer persoonlijk verantwoordelijk. Komen we er samen niet uit: raad van wijzen.
Ik heb recht op schoon en zuiver water, en lucht. Als mijn mede burger, industrie bedrijft en hij mijn water en de lucht vervuild zal hij daar persoonlijk verantwoordelijk voor zijn en zullen hij en ik eruit moeten komen, anders" raad van wijzen.
Als ik snel van Groningen naar Breda wil komen kan ik met andere burgers een snelleweg aanleggen. Wie gebruikt maakt betaald mij en mijn groepering. Maak ik en mijn groep inbreuk op andere burgerrechten: dienen we hier samen uit te komen. Anders :raad van wijzen.

Maar wat ik nu niet begrijp is dat de overheid mij als volwassenen denkt te kunnen houden aan contracten (wetten) welke ik nimmer heb geaccodeerd. Zelfs de wet dat er een democratie is, waarbij voorgangers mijn wetten kunnen opstellen heb ik nimmer geaccodeerd.

Moeten mensen die geboren worden op het grondgebied van Nederland en die erkennen dat ze geen overeenkomst met instelling Nederland zijn aangegaan dan maar gewoon afgeschoten worden ?
Hoe kan iemand anders contractuele besluiten nemen voor een volwassen vrije burger ?
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds