Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 04 aug 2025 20:18
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Diefstal in vereniging
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: vr 07 sep 2007 23:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Msv, je moet hier even een keuze maken. Je verklaring was niet echt handig en het zal lastig hard te maken zijn dat de agent je niet vooraf heeft meegedeeld dat jij verdachte was en niet tot antwoorden verplicht was.

Misschien was hij ook nog geen verdachte op dat moment. Dat hangt denk ik af van de eerder gedane verklaring van de vriend.

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 07 sep 2007 23:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn tekst van net was nog niet helemaal af, maar dat is inderdaad een essentieel punt in dit geheel. Als de politie hem eerst als getuige hoort, dan wordt al het ware een omweg bewandeld.

Stond ik in TS' schoenen, dan ging ik wel naar de rechter. Maar ja .... ik wil niet nalaten te vermelden dat daar praktische risico's aan verbonden zijn.

Msv, hoe hoog is de transactie eigenlijk die je is aangeboden?
msv

Leeftijd: 40
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: vr 07 sep 2007 23:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hij heeft me wel duidelijk gemaakt dat ik niet verplicht was te antwoorden. Ik begreep alleen niet wat nu precies de bedoeling was en aangezien ik er geen schade inzag, gaf ik antwoorden op zijn vragen en nam het een beetje voor die vriend van me op. Pas ik tegen het eind t/m het zetten van de handtekening ( Rolling Eyes ) realiseerde ik me langzaam dat ze mij ook verdachten/beschuldigden van diefstal + diefstal in vereniging.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
msv

BerichtGeplaatst: vr 07 sep 2007 23:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Msv, hoe hoog is de transactie eigenlijk die je is aangeboden?

De transactie was 270 euro. Inmiddels is het of een taakstraf van 120uur of naar de rechter. Ik had uitstel van betaling aangevraagd, maar blijkbaar is die niet aangekomen.
msv

BerichtGeplaatst: vr 07 sep 2007 23:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
tikSimone schreef:
Msv, je moet hier even een keuze maken. Je verklaring was niet echt handig en het zal lastig hard te maken zijn dat de agent je niet vooraf heeft meegedeeld dat jij verdachte was en niet tot antwoorden verplicht was.

Misschien was hij ook nog geen verdachte op dat moment. Dat hangt denk ik af van de eerder gedane verklaring van de vriend.

Dat zou goed kunnen.
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: vr 07 sep 2007 23:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Uit de mededeling van de agent en hoe het is vastgelegd (en door jou is ondertekend) mag je wel afleiden dat je wél verdachte was op het moment dat jij gehoord werd.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: vr 07 sep 2007 23:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik weet niet om wat voor "oude verroeste" saxofoon het gaat, maar een taakstraf van 120 uur lijkt me aan de lange kant. Op het doodrijden van iemand staat gewoonlijk 240 uur bij een eerste overtreding.

tikSimone schreef:
Uit de mededeling van de agent en hoe het is vastgelegd (en door jou is ondertekend) mag je wel afleiden dat je wél verdachte was op het moment dat jij gehoord werd.

Inderdaad, de cautie is blijkbaar gewoon gegeven. Volgens het boekje dus.

tikSimone

BerichtGeplaatst: vr 07 sep 2007 23:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nogmaals: stond ik in TS's schoenen, dan ging ik maar naar de rechter om mijn verhaal te doen. Die 120 uur heb je nu sowieso al te pakken.

Maar goed, je moet zelf beslissen.

Heroverweeg de vriendschap ook eens Wink
msv

BerichtGeplaatst: ma 17 sep 2007 16:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heyhey, ben ik weer. Nogmaals bedankt voor de adviezen. Ik kom net terug van de rechtswinkel, helaas waren ze niet toegespits op strafrecht. Ze hadden sympathie voor mijn zaak, maar net als hier concludeerden ze dat het waarschijnlijk een negatieve uitspraak zou zijn. Aangezien zij geen uitsluitsel o.i.d. konden geven ga ik morgen naar het inloopuurtje van het advocatencollectief. Heb bona fides' opmerking (bewuste en nauwe samenwerking) niet aangehaald overigens, zal het morgen wel opmerken tijdens het spreekuur.

Weet iemand trouwens hoe het zit met taakstraffen? Mag je die zelf inplannen? Ik ben namenlijk, behalve de vakanties, 7dagen in de week bezet. Als ik veel moet missen van school en/of werk ben ik echt de pineut. Ook, wat voor soort straf kan ik verwachten mocht ik het naar de rechter laten gaan (en het gaat fout)? Taakstraf, boete, celstraf?
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 105
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: ma 17 sep 2007 16:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

taakstraf
msv

BerichtGeplaatst: ma 17 sep 2007 16:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Ik weet niet om wat voor "oude verroeste" saxofoon het gaat, maar een taakstraf van 120 uur lijkt me aan de lange kant. Op het doodrijden van iemand staat gewoonlijk 240 uur bij een eerste overtreding.

Oeps, fout gelezen.. Schiet snel in de stress bij dit soort dingen.. Er staat "maximaal 120 uur", dus ik weet nog niet wat voor een straf te verwachten, dat wordt donderdag dan duidelijk.
msv

BerichtGeplaatst: ma 17 sep 2007 17:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Stond ik in TS' schoenen, dan ging ik wel naar de rechter. Maar ja .... ik wil niet nalaten te vermelden dat daar praktische risico's aan verbonden zijn.

Ik ben er nog over aan het twijfelen. Gevoelsmatig wil ik het natuurlijk naar de rechter laten gaan, ik voel mezelf op geen enkele wijze "schuldig" over de zaak. Gezien de adviezen, doch, zakt de moed me in de schoenen. Ik ben sowiezo slecht in het verdedigen van mezelf (word snel zenuwachtig van dit soort dingen, alleen al als ik een brief o.i.d. lees van justitie), dus dat wordt enorm lastig.
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 105
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: ma 17 sep 2007 18:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Ook, wat voor soort straf kan ik verwachten mocht ik het naar de rechter laten gaan (en het gaat fout)? Taakstraf, boete, celstraf?

Het artikel zal 311, lid 1, 4 Wetboek van Strafrecht zijn. Indien juist, dan kan er worden gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste 6 jaar of een geldboete van de vierde categorie. Schiet niet in de stress, want hiervoor moet je andere dingen hebben gedaan dan jij gedaan hebt. Waar het om gaat is dat je óf een gevangenisstraf óf een geldboete kunt krijgen. Een alternatief voor de gevangenisstraf is de taakstraf. Zie mijn eerdere link.
Is dit je eerste keer? Dat weegt mee, in je voordeel.
Quote:
Ik ben sowiezo slecht in het verdedigen van mezelf (word snel zenuwachtig van dit soort dingen, alleen al als ik een brief o.i.d. lees van justitie), dus dat wordt enorm lastig.

Heel begrijpelijk. Kun je iemand meenemen?
Als je het tot de rechter laat komen. Rechters zijn heel begripvol...!
msv

BerichtGeplaatst: do 20 sep 2007 19:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vandaag naar de officiers-zitting geweest. Ik zat enorm te stressen vantevoren, had echt geen zin om het naar de rechter te laten gaan, maar het advocatencollectief had een richtlijn van 40uur taakstraf gegeven Shocked Gelukkig was de officier begripvol en stelde uiteindelijk een taakstraf van 8uur voor. Aangezien het veel meer werk was geweest + stress + geld om een rechtzaak door te voeren heb ik het aanbod geaccepteerd. 8 uurtjes op een kinderboerderij werken, ben benieuwd...

Nogmaals bedankt voor de adviezen/hulp!
komodo

komodo

Leeftijd: 54
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: do 20 sep 2007 19:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

msv schreef:
Vandaag naar de officiers-zitting geweest. Ik zat enorm te stressen vantevoren, had echt geen zin om het naar de rechter te laten gaan, maar het advocatencollectief had een richtlijn van 40uur taakstraf gegeven Shocked Gelukkig was de officier begripvol en stelde uiteindelijk een taakstraf van 8uur voor. Aangezien het veel meer werk was geweest + stress + geld om een rechtzaak door te voeren heb ik het aanbod geaccepteerd. 8 uurtjes op een kinderboerderij werken, ben benieuwd...

Nogmaals bedankt voor de adviezen/hulp!

Nou, dat kan dan zelfs nog leuk zijn...
Goed te horen dat het uiteindelijk mee viel.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds