|
OPTA wil keuze op de kabel voor de consument |
Geplaatst: wo 13 aug 2008 10:15
OPTA wil dat er meer keuze voor de consument komt op de TV-kabel. Daarom heeft OPTA de twee grootste kabelmaatschappijen in Nederland, UPC en Ziggo, een tweetal verplichtingen opgelegd. Ten eerste moeten alternatieve aanbieders hun eigen digitale TV-pakket kunnen aanbieden over de kabel. Ten tweede zijn UPC en Ziggo verplicht om de analoge kabelaansluiting administratief door te verkopen aan andere bedrijven.
Deze bedrijven moeten dan nog wel zelf de uitzendrechten regelen. Dit betekent dat ... »
|
Lees meer | Reacties
|
|
Jaarverslag OPTA: Consument profiteert van concurrentie op elektronische communicatiemarkten |
Geplaatst: vr 30 mei 2008 8:00
Het college van OPTA, de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit, constateert in haar marktmonitor 2007 dat consumentenprijzen voor elektronische communicatiediensten verder gedaald zijn. Meer consumenten bellen vaker via het internet of via de kabel. Dit vertaalt zich ook in een verdere toename van de verkoop van gebundelde communicatiediensten. Zowel op het gebied van mobiele telefonie als breedbandinternet behoort Nederland wat betreft aantal aansluitingen tot de wereldtop. De vers... »
|
Lees meer | Reacties
|
|
Bevindingen rapport internet overstapproblemen |
Geplaatst: di 26 jun 2007 21:00
Naar aanleiding van de brief van OPTA van 26 april 2007, waarin OPTA internet serviceproviders verzocht hun zienswijze kenbaar te maken over de bevindingen van het rapport van Verdonck, Klooster & Associates, geeft OPTA in deze brief kort de reacties op de bevindingen weer. Daaraan verbindt OPTA conclusies en wordt aangegeven hoe tot een oplossing gekomen kan worden.... »
|
Lees meer | Reacties
|
|
OPTA neemt telemarketingklachten aan via ConsuWijzer |
Geplaatst: ma 16 okt 2006 17:35
Het college van OPTA, de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit, gaat via ConsuWijzer klachten van consumenten over telemarketing aannemen. ConsuWijzer is het gezamenlijke informatieloket van OPTA, de Nederlandse Mededingingsautoriteit en de Consumentenautoriteit, waar de consument terecht kan voor praktische tips en advies over zijn rechten. Op basis van de klachten die via de website van ConsuWijzer (www.consuwijzer.nl) binnenkomen, gaat OPTA de regels die gelden voor telemarketing... »
|
Lees meer | Reacties
|
|
OPTA gaat telemarketing aanpakken |
Geplaatst: wo 17 mei 2006 20:15
Het college van OPTA, de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit, gaat de regels die gelden voor telemarketing strenger handhaven. Telemarketing is het via de telefoon benaderen van individuen door bedrijven, goede doelen, of andere organisaties, om iets te verkopen of te vragen, bijvoorbeeld een donatie of lidmaatschap. Veel van deze telefoontjes voldoen niet, of niet geheel, aan de wettelijke eisen. Daarom gaat OPTA optreden, zodat in ieder telefoongesprek door de bellende organisat... »
|
Lees meer | Reacties
|
Alle lessen in het voortgezet onderwijs moeten worden gegeven door daartoe bevoegde leraren (of leraren in opleiding) om de kwaliteit van het onderwijs te garanderen en te verbeteren. Dit is afgesproken in het Nationaal Onderwijsakkoord. Besturen en scholen moeten onbevoegde leraren stimuleren om een bevoegdheid te halen. Dat kondigt staatssecretaris Sander Dekker (onderwijs) vandaag aan in zijn plan van aanpak om onbevoegden voor de klas terug te dringen. Met deze aanpak ontstaat een sluitende... |
|