Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 14 aug 2025 6:16
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

ziek in mijn vakantie
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
kwikfit

Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: zo 12 sep 2010 14:47    Onderwerp: ziek in mijn vakantie Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste,

op 2 augustus mijn eerste dag van mijn vakantie heb ik mijn pols gekneusd met buurt vollybal,ik heb mij gelijk ziek gemeld bij mijn werkgever omdat ik geen werkzaam heden kan uitvoeren met 1 hand als automonteur.ik heb 4 weken thuis gezeten waarvan 3 weken van mij vakantie...nu zijn mijn uren in mijn vakantie gewoon doorgeteld als vakantie en de laatste week als ziekmelding..dit leek mij niet akkoord? ik heb me ziek gemeld op de eerste dag van mijn vakantie..heb het er met het hoofd kantoor over gehad maar deze zeggen dat ik gespot ben in een bootje dus heb ik genoten van mijn vakantie? en had dit door moeten geven aan de werkgever daarom krijg ik mijn vakantie uren niet vergoed? klopt dit hebben zij dan recht om dit verhaal zo te doen? ze hebben nu wel een voorstel dat ze de uren 50/50 willen splitten zodat ik inplaats van 4 weken krijg dan 2 weken krijg?

Geven ze dan ook niet toe dat zij niet volgens de boekjes spreken

ik moet morgen zeggen dat ik er akkoord mee ga anders wordt het een rechtzaak.

mvg richard
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ouwe sloeber

Leeftijd: 52
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: zo 12 sep 2010 21:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik hoop dat anderen wat concreter antwoord zullen geven. Als je automonteur bent, dan lijkt me niet dat je je werk had kunnen uitvoeren. Aan de andere kant moet je tijdens je ziekperiode beschikbaar zijn voor werkzaamheden die je wel had kunnen doen (behalve als je vakantie hebt natuurlijk). Denk je dat het aannemelijk was dat je werkgever voor jou iets anders had? Iets wat je met één hand kan doen op kantoor bijvoorbeeld?

Als dat niet is, dan lijkt mij dat je recht hebt op je vakantie. Waarschijnlijk niet, anders hadden ze die ene week wel wat voor je gevonden. .

Maar ze zullen wel niet voor niets willen dat je snel tekent. Kun je zeggen dat je toch nog meer gegevens nodig hebt? Ben je lid van een vakbond? Zo ja, dan moet je die morgen maar gelijk even raadplegen.
theod

Leeftijd: 67
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: ma 13 sep 2010 15:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het gespot zijn in een bootje is geen bewijs dat je werkzaamheden kunt verrichten, het moet ook bewezen worden dat jij in dat bootje zat, gespot is niet voldoende.

De dagen die in mindering gebracht kunnen worden op jou vakantiedagen zijn de zogenaamde wachtdagen.
pacta sunt servanda

pacta sunt servanda

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: ma 13 sep 2010 16:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Los van alle bewijsplichten moet je je afvragen of je die weken ook ziek zou zijn geweest als je geen vakantie had gehad.
Het gipsen van je ledemaat duurt niet zo lang, ik lees net zelfs dat het enkel een kneuzing betrof, en je kunt als monteur best vervangende werkzaamheden verrichten.

Het is natuurlijk zo dat de werkgever zal moeten aantonen dat jij niet ziek was in die periode; iets wat m.i. nog best zou kunnen door aan te stellen dat je 'alleen' je pols gekneusd hebt waardoor je met gemak andere werkzaamheden kon verrichten. Jij zult dan moeten bewijzen dat je zo ziek was dat je in redelijkheid geen werkzaamheden kon uitvoeren.

BerichtGeplaatst: ma 13 sep 2010 17:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor de nuttige info,

Toen ik mij ziek heb gemeld is er door de manager gebeld met de afdeling personeel zaken op het hoofd kantoor hier is gevraagd of ik geen balie werkzaam heden kon uitvoeren de manager heeft gezegd en dat is ook waar dat ik daar niet geschikt voor ben waarop zij hebben geantwoord dat ze mij ziek per 2 augustus ziek melden.

Ik heb een dokters verklaring dat ik de pols de eerste 3 weken niet mocht belasten en naar de 3 weken zelf moest aanvoelen of ik deze weer kan gebruiken het ging om mijn rechter hand die ik gebruik bij mijn werk.
WimWest

Leeftijd: 125
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: ma 13 sep 2010 20:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De werkgever mag niet bepalen of je wel of niet arbeidsgeschikt bent. Dat is alleen te bepalen door de bedrijfsarts. Ben je wel verwezen naar de bedrijfsarts?

Wettelijk hoef je alleen te melden dat je arbeidsongeschikt bent en het is niet verplicht om te zeggen wat je mankeert. Vervolgens wordt door de bedrijfsarts bepaald of je wel of niet arbeidsgeschikt bent en voor welk percentage.

Als er geen rapport is van de bedrijfsarts, ben je vanaf de meldingsdatum arbeidsongeschikt, tenzij een bedrijfarts anders oordeelt.
kwikfit

BerichtGeplaatst: ma 13 sep 2010 21:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

er is helemaal geen bedrijfarts aan de orde geweest die is niet ingeschakeld ik heb dat zelf ook gezegd als het niet word vertrouwd warom is er dan geen bedrijf arts ingeschakeld?
WimWest

Leeftijd: 125
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: di 14 sep 2010 7:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dan ben je volledig arbeidsongeschikt totdat de bedrijfsarts anders heeft bepaald. Een werkgever kan en mag dit niet beoordelen.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds