|
Auteur |
Bericht |
wils
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 16 nov 2010 22:45 Onderwerp: zaken voegen |
|
|
Ik heb gevraagd aan de gemeente of ik een woning mocht bouwen op een stuk grond wat bestemd is tot wonen. Dit mocht niet want er staat geen bouwvlak ingetekend. Door de commissie was daarmee mijn bezwaarschrift ongegrond verklaard.
Ik heb een beroepschrift bij de rechter ingediend. Zaak gewonnen, althans de rechtbank het de gemeente opgedragen het primaire besluit te laten herleven, en het college opgedragen een nieuw besluit te nemen.
De gemeente legt de zaak nu voor aan de gemeenteraad.
Ik ben tegen tegen uitspraak van de bestuursrechter in beroep gegaan nu de gemeente het voorlegt aan de raad, het is immers al tot wonen bestemd. De raad heeft voor het raadsvoorstel gestemd omdat men daar geen woning wil(politiek)
Lang verhaal kort. Ik kan nu tegen dit raadsbesluit een bezwaarschrift indienen bij de raad. Deze komt weer bij diezelfde commissie bezaar en beroep, zelfde mensen. Deze Uitslag met deze leden is voorspelbaar.
Nu komt mijn vraag; op welk artikel van de Awb kun je deze zelfde casus die nu weer in de bezwaarfase zit laten voegen in het beroepschrift wat reeds loopt bij de bestuursrechter. Als dit niet kan, dan lopen er dus twee zaken die inhoudelijk over het zelfde gaan.
Help!!
Laatst aangepast door wils op wo 17 nov 2010 0:39, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: di 16 nov 2010 23:27 Onderwerp: |
|
|
Verzoek in het bezwaarschrift om de bezwaarfase over te slaan. Als de andere partij akkoord is, wordt het bezwaarschrift aangemerkt als beroepschrift en doorgestuurd. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
Nico1979
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 17 nov 2010 0:00 Onderwerp: Re: zaken voegen |
|
|
wils schreef: | Ik heb gevraagd aan de gemeente of ik een woning mocht bouwen op een stuk grond wat bestemd is tot wonen. Dit mocht niet want er staat geen bouwvlak ingetekend. Door de commissie was daarmee mijn bezwaarschrift ongegrond verklaard.
Ik heb een beroepschrift bij de rechter ingediend. Zaak gewonnen, althans de rechtbank het de gemeente opgedragen het primaire besluit te laten herleven, en het college opgedragen een nieuw besluit te nemen.
De gemeente legt de zaak nu voor aan de gemeenteraad.
Ik ben tegen tegen uitspraak van de bestuursrechter in beroep gegaan nu de gemeente het voorlegt aan de raad, het is immers al tot wonen bestemd. De raad heeft voor het raadsvoorstel gestemd omdat men daar geen woning wil(politiek) Nu zit ik zelf in de raad en heb de raadszaal dan ook verlaten.
Lang verhaal kort. Ik kan nu tegen dit raadsbesluit een bezwaarschrift indienen bij de raad. Deze komt weer bij diezelfde commissie bezaar en beroep, zelfde mensen. Deze Uitslag met deze leden is voorspelbaar.
Nu komt mijn vraag; op welk artikel van de Awb kun je deze zelfde casus die nu weer in de bezwaarfase zit laten voegen in het beroepschrift wat reeds loopt bij de bestuursrechter. Als dit niet kan, dan lopen er dus twee zaken die inhoudelijk over het zelfde gaan.
Help!! |
Ten eerste vind ik het werkelijk schrijnend om te zien dat een raadslid klaarblijkelijk zo weinig kennis van en inzicht heeft in de rollen en bevoegdheden/taken van commissie en bestuursorganen.
Ten tweede: Enige uitleg over de procedure en de uitspraak van de rechtbank zou geen overbodige luxe zijn om wat meer inzicht te verkrijgen in wat hier nu eigenlijk speelt. |
|
|
|
 |
|