|
Auteur |
Bericht |
Eva
Leeftijd: 42 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: di 23 nov 2004 20:41 Onderwerp: wie heeft er veel verstand van arbeidsrecht?! |
|
|
Hoi beste mensen,
Ik ben op dit moment een zaak aan het uitzoeken waar jullie misschien wat meer over weten.
Het gaat om persoon A die bij een bedrijf werkt dat sinds een tijdje ook 's avonds open is voor bezoekers. Er wordt van A verlangd dat hij ook een keer per maand 's avonds gaat werken. Nu heeft A een verklaring van de bedrijfarts waarin staat dat het slecht is voor zijn medische gezondheid om 'savonds te werken. Het bedrijf accepteert die verklaring liever niet en heeft als voorwaarde gesteld dat A dan een soort interventietraject moet volgen bij instelling B. Zolang A dat traject volgt en het bedrijf op de hoogte wordt gesteld van de vorderingen hoeft A niet 's avonds te werken. Nu is het echter zo dat instelling B geen mededelingen wil doen aan het bedrijf over A , omdat dat persoonlijk is ofzo. En omdat ze dat dus niet doen wordt A gewoon weer 's avonds ingeroosterd.
Nu vraag ik me de volgende dingen af,
Mag het bedrijf A verplichten zo'n interventietraject te volgen ( ik denk het wel maar ken niet de precieze gronden daarvoor)
Hoeveel is de verklaring van de bedrijfsarts waard?
Is het niet raar dat het bedrijf A zelf verplicht om bij instelling B in behandeling te gaan en als die instelling vervolgens hier geen mededelingen over wil doen het bedrijf A gewoon weer inroostert, en dus niks met die verklaring verder doet? Terwijl het bedrijf dus kan weten dat die instelling geen informatie geeft, lijkt een beetje op sabotage mijns inziens.... |
|
|
|
|
Eva
|
Geplaatst: do 25 nov 2004 0:37 Onderwerp: |
|
|
Humm, helemaal niemand op dit forum die arbeidsrechtelijk afstudeert...?! |
|
|
|
|
rien_nl
Leeftijd: 52 Geslacht: Sterrenbeeld:
|
Geplaatst: ma 17 jan 2005 23:22 Onderwerp: |
|
|
Een keer per maand een avond werken is uiteraard een minimie belasting
ook medisch gezien .
Voor een bedrijfsarts lijkt het me wel zeer moeilijk om een dergelijke veklaring af te leggen
maar als je toch ingeroosterd wordt zul je aan de bedrijfsarts een verklaring moeten vragen dat je er nog niet geschikt voor bent
dit kun/moet je elke keer weer doen
en kan men je niet inroosteren |
|
|
|
|
Eva
|
Geplaatst: di 18 jan 2005 23:14 Onderwerp: |
|
|
Nou zoals ik al zei, die verklaring van de bedrijfsarts is er al dus dat is geen probleem. Zo logisch als jij het zegt: met verklaring niet inroosteren, zo ligt het niet helemaal. Ik wil uiteraard weten waar je dit op baseert en met alleen dit soort oneliners kom je helaas niet ver bij je baas....
Gelukkig ben ik ondertussen al een stuk verder, met hulp van een deskundig iemand dus er komt waarschijnlijk wel een oplossing. |
|
|
|
|
|