|
Auteur |
Bericht |
metselboy88
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 06 dec 2013 10:57 Onderwerp: werkzaamheden ongedaan maken wegens onbetaalde facturen |
|
|
Goede morgen,
Ik 'zzper' heb afgelopen jaar veel metsel werkzaamheden vericht voor een aannemer. Deze aannemer ging na verloop van tijd steeds later betalen. Nu dreigt deze aannemer helemaal niet meer te betalen vanwege 'herstel werkzaamheden'. Hier bedoelt de aannemer dat mijn werk niet naar behoren is uitgevoerd en hierdoor kosten heeft moeten maken voor het opknappen van mijn werk.
Nou komt het vreemde.
Er is niets opgeknapt of gerepareerd. Ook de klanten van de aannemer spreken niets meer dan positief over mijn werkzaamheden en laten mij weten dat er nooit werk van mij opgeknapt is door deze aannemer.
En nu dan mijn vraag.
Sta ik in mijn recht als ik een deel van mijn metselwerk zou slopen omdat de aannemer mij daarvoor weigert te betalen? Ook al heeft de klant de aannemer wel betaald.
Hoop dat jullie mij kunnen helpen. |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: vr 06 dec 2013 16:50 Onderwerp: |
|
|
Wie stelt moet bewijzen; er wordt niet bewezen dus de claims van de aannemer zijn bullshit en hij moet gewoon betalen op basis van een niet-bestreden vordering.
Ga een incasso-traject in en ga vooral niets slopen, want dan ga je jezelf alleen maar veel problemen opleveren, omdat bijvoorbeeld de aannemer niet eigenaar is geworden van het resultaat, maar juist de projectontwikkelaar, omdat het zijn grond/bouwwerk was waar je aan hebt geknutseld. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
|