Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 07 aug 2025 17:06
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

werkgever zet streep door functie en loon
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rob34

Leeftijd: 48
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: vr 12 aug 2011 15:16    Onderwerp: werkgever zet streep door functie en loon Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goedemiddag,

Zit best met een probleem met mijn werkgever.
Dit is de situatie, zal proberen het kort te houden.

Ik ben nu ongeveer 12 jaar werkzaam bij deze werkgever en doe mijn werk met veel plezier, ik heb een leidinggevende functie sinds een jaar of 8. Ik werkte tot eind vorig jaar altijd 's nachts. Eind vorig jaar kwam mijn leidinggevende bij me en vroeg of ik in 2ploegendienst wou werken ivm verschuivingen van de leidingevenden. Ik heb hierover nagedacht en ook naar het loon gekeken. Ik heb daarom als voorwaarde gesteld dat ik ongeveer hetzelfde loon wil behouden. Hierop kreeg ik een aanbieding om een schaal hoger te komen. Hierdoor zou ik ongeveer hetzelfde blijven verdienen. (ploegentoeslag vaste nachtdienst is het dubbele van de 2ploegendienst) Mijnleidinggevende stelde een proeftijd van een half jaar voor in deze functie met de mogelijkheid om het terug te draaien bij niet goed functioneren. Ik heb hier de voorwaarde aan gekoppelt dat ik akkoord ga maar ook zelf die mogelijkheid wil behouden, als het mij niet bevalt dat ik dan terug keer in de nacht met behoud van het nieuwe loon. Ze zijn hiermee akkoord gegaan.

3 weken geleden werd mij medegedeelt dat de extra toeslag die ik voor mijn functie kreeg geschrapt werd omdat het te duur bleek.
Wat er concreet is gebeurt is dat ze meteen al die toeslag eraf hebben gehaald, aangezien wij pas loon na 2 mnd uitbetaald krijgen is het dus al van een periode van 2 mnd geleden dat ik die toeslag ineens mis!

Hierop heb ik geantwoord dat ik dan weer terug wil keren in de nachtdienst met behoud van het nieuwe loon.

Gisteren hierover een gesprek gehad op mijn werk, het komt ze heel slecht uit als ik terugkeer in de nacht, ze hebben een andere leidinggevende die tegenover mij draait in 2ploegen, deze wil niet tegenover mij draaien in de dagdienst. Bovendien zei hij me dat mijn functie niet een vast gegeven is, ik kan zonder meer uit mijn functie gehaald worden en dan ook in loon terug gezet worden.

Even concreet:

Vorig jaar had ik vaste nacht met een extra toeslag voor leidinggevende

Sinds dit jaar een hoger basisloon met daarnaast een extra toeslag voor leidinggevende

Sinds juni dus wel hoger basisloon maar zonder die toeslag.

Wat te doen?

Kunnen ze mij uit mijn functie ontheffen omdat afspraken die gemaakt zijn destijds niet worden nagekomen van hun kant?

De wederzijdse proeftijd is verstreken maar ik vind dat de overeenkomst niet geld omdat fundamentele afspraken niet na worden gekomen.

Bovendien, mijn loon is vergelijkbaar met andere leidinggevenden, echter nu niet meer omdat ze de toeslag hebben ingetrokken.

Ik baal hier erg van, ik verkeer nu in een slechtere positie dan vorig jaar terwijl ik dacht er op vooruit te gaan. Aangezien ik er al heel lang werk heb ik erg veel moeite met deze gang van zaken, erg motiverend werkt het ook niet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Rob34

Leeftijd: 48
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: do 18 aug 2011 13:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

niemand een reactie hierop?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DENNIS79

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: do 18 aug 2011 13:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het komt er op neer dat afspraken nagekomen dienen te worden.

Eigenlijk weet je dat zelf natuurlijk ook al wel, maar ik begrijp wel dat je je vraag hier weg zet. Alleen zou ik niet weten hoe ik je van een antwoord kan voorzien.

In het arbeidsrecht is er wat dit betreft niet een algemene rechtsregel te benoemen waaraan jij je kunt ophangen, maar ook geen die het handelen van de werkgever rechtvaardigt.

Je zult moeten aantonen dat je werkgever in strijd handelt met dat wat jullie afgesproken hebben, en daarnaast moeten jullie je over en weer als goed werknemer en werkgever jegens elkaar gedragen. Dat zou voor jou in kunnen houden dat indien het echt heel slecht gaat met het bedrijf jij genoegen zou moeten nemen met een lager salaris, maar dit is niet zo maar toegestaan nadat je baas een keer zegt dat het ietsje minder gaat met de bedrijfsvoering.

Op basis van wat je ons vertelt lijk je in je recht te staan om of meer salaris te vordern, of om je oude functie terug te krijgen. Waarschijnlijk zal het wel via de rechtbank gaan verlopen...
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds