|
Auteur |
Bericht |
luna777
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 08 sep 2007 18:04 Onderwerp: werk en kinderen |
|
|
Mijn naam is luna en ik heb geloof ik een probleem, misschien kunnen jullie me helpen.
Vorig jaar juni ben ik bevallen van een dochter. Met mijn werk kon ik het zo regelen dat ik donderdags en vrijdags overdag vrij was.
Maandag opvang
dinsdag moeder oppassen
woensdag opvang
donderdag vrij
vrijdag vrij
zaterdag en zondag werken
(ik werk in de horeca, dus is op zich makkelijk te doen)
Mijn werkgever heb ik gevraagd welke dagen hij me nodig had zodat ik op andere dagen oppas/ opvang kon regelen.
Nu heb ik vorige week verteld dat ik weer zwanger ben...En opeens vandaag krijg ik te horen dat ze me vanaf heden van maandag tot en met vrijdag nodig hebben...Terwijl ik al ruim een jaar donderdag en vrijdag vrij ben overdag
Dat is dus een probleem want op donderdag en vrijdag heb ik echt geen oppas. En eventuele opvang duurt een half jaar voor er plek is.
Mag een werkgever dit zomaar opeens vragen terwijl ze al meer dan een jaar lang akkoord gaan met het werkooster??
Ze mogen me 's avond inroosteren en overdag , behalve die twee dagen overdag niet ('s avonds dus wel)
Maar dat willen ze niet
Ik heb sterk het vermoeden dat ze van me af willen...
Welk recht heb ik?? En wat kan ik doen?
Groetjes Luna |
|
|
|
 |
luna777
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 10 sep 2007 8:07 Onderwerp: |
|
|
Jammer dat niemand iets hierover weet...
weet iemand dan waar ik terecht kan om antwoord te krijgen??
Alvast bedankt
Luna |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 10 sep 2007 11:14 Onderwerp: |
|
|
Misschien kan dit je helpen. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
|