|
Auteur |
Bericht |
JayJay
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN
|
Geplaatst: di 28 nov 2006 14:51 Onderwerp: wel of geen wanprestatie? |
|
|
A heeft met B een overeenkomst om zijn huis te verkopen, in de ovk zit een boetbeding dat partijen al het mogelijke zullen doen om de de ovk na te komen. B heeft zijn oude huis te koop staan voor een bedrag en heeft 2 kopers, omdat hij meer geld wil verhoogt hij de prijs en de kopers haken af. Verder krijgt hij geen hypothecaire lening van de bank, wat overigens losstaat van het vorige. Heeft B het boetebeding overtreden door niet al het mogelijke te doen en heeft hij wanprestatie gepleegd of niet? |
|
|
|
 |
Igor
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 17
|
Geplaatst: di 28 nov 2006 22:02 Onderwerp: Wanprestatie? |
|
|
Aan de hand van deze gegevens kan ik niet anders zeggen dan dat er een wanprestatie is, maar .....
But woulld you be so kind to fill in some gaps?
Hoedanigheid van partijen...
Aard OVK ? (mondeling of schriftelijk), en het niet verkrijgen van een hypo kan een exon. betekenen (ligt natuurlijk wel aan de aard van het verloopig koopcontract)
Op welke wijze is het boetebeding overeengekomen?
En er zijn nog tig van andere vragen, maar als je deze beantwoord kan ik je misschien verder helpen.
Igor  |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 28 nov 2006 22:37 Onderwerp: |
|
|
Je formulering lijkt me wat onnauwkeurig. Wie moet wiens huis aan wie verkopen? Zoals je het schrijft kan A met B een overeenkomst hebben die inhoudt dat A het huis van B zal verkopen, maar andere interpretaties zijn ook mogelijk. Is "zijn huis" in de eerste zin hetzelfde huis als "zijn oude huis"?
Mocht je rechten studeren, let dan beter op je formulering...
Oh ja, schrijf iets als "gegadigden" ipv "kopers". _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: di 28 nov 2006 23:08 Onderwerp: |
|
|
Eén topic is toch wel genoeg ? |
|
|
|
 |
|