|
Auteur |
Bericht |
Flora
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 06 aug 2010 14:35 Onderwerp: wel of geen consumentenkoop? |
|
|
Ik heb enige tijd geleden algemene dansvorming aan kinderen gegeven. Hiervoor stond ik ook ingeschreven bij de KvK als eenmanszaak. Het was echter een hobby, hetgeen ook overduidelijk uit de verdiensten bleek. Inmiddels ben ik er in 2009 meegestopt. Nu krijg ik een rekening van SENA voor licentie dansleraar over de jaren 2008 t/m 2010. I.v.m. het verjaringsvraagstuk zou ik graag willen weten of deze hobby activiteit onder consumentenkoop valt of niet.
Floor |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: vr 06 aug 2010 16:08 Onderwerp: |
|
|
Volgens de SENA valt degene die als zelfstandig ondernemer danslessen verzorgt onder de regeling. Als je geen onderneming hebt gedreven, is dat grond voor een bezwaar tegen de factuur. Je inschrijving bij de KvK werkt daarbij tegen je, maar dient mijns inziens niet doorslaggevend te zijn (als fiscalist koppel ik zelfstandig ondernemerschap aan de fiscale definitie.
Als bijkomend argument zou ik aangeven dat je in 2009 bent gestopt, zodat de periode in ieder geval onjuist is.
Wat voor muziek gebruikte je? Als het een uitvoering van meer dan 50 jaar oud is, zijn de rechten vervallen. _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: vr 06 aug 2010 21:35 Onderwerp: |
|
|
De SENA is erg in opspraak geraakt afgelopen week. Ongetwijfeld dat er ergens op het wereldwijde web informatie is te vinden over deze naar mijn idee obscure club (ze gooien gewoon hengeltjes uit en kijken wat er toehapt) en kun je daarmee je voordeel doen. Ik zou je toch willen adviseren om een afwachtende houding aan te nemen en SENA over de brug laten komen met eventuele bewijzen.
Edit: even wat gezocht zoals dit, dit en deze (kamervragenalert!).
Ook diverse topics op GeenStijl: 1 en 2. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
|