Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
kees56
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 28 aug 2013 21:57 Onderwerp: wegslepen bus |
|
|
beste
de woningbouw heeft achter mijn huis waar ook mijn poort is en van al die huizen daar plus er staan autoboxen willen mijn bus weg laten slepen, ze hebben ineens het idee om de mensen maar te gaan pesten als ze wat aan de auto knutselen, ik en nog iemand knutselen super schoon geen enkel druppelje olie.
de gemeente zelf doet niets, het is prive grond van de woningbouw, en de huizen worden verhuurd, deze plek grond bevat al de achter ingangen ook van de huurders, de bus staat uit het zicht van de openbare weg, weet u toevallig wat wel en niet kan? criminaliteit in die wijk doen ze niks aan maar wel dit soort pesterijen, ik kan me daar niet zo in vinden eigenlijk, dat machts gedoe, als er nu echt misbruik van gemaakt wordt allah, maar dat is niet zo, heel weinig mensen knutselen aan hun auto zoals ik deed, mijn motor was namelijk stuk en moest er uit, is er ook uit voor reparatie maar de vakantieperiode is een probleem voor de onderdelen, dat is nu dan wel over en ik kan verder.
de woningbouw man kwam wel aan de deur om te zeggen dat de gemeente wilde wegslepen, maar dat bleek niet waar, en andere mensen uit de buurt vinden het allemaal een belachelijk gedoe, het blijkt ook dat alle auto,s daar weg moeten, vreemd want het is gewoon nettjes achter, geen olie gedoe en zo, en alleen ik en nog een persoon knutselt laatste in zijn autobox, de mijne past daar niet in. de plek is een open stuk bestraat en daar staan een aantal autoboxen die verhuurt zijn, ik snap het allemaal niet zo goed, als ze alles van de mensen afpakken waar kan je dan nog een beetje mee hobbieén, belachelijk.
ik hoor veel dingen zoals steeds op andere plek duwen, voor de goede orde bus heeft kenteken, is camper en verzekerd, maar wel geschorst wegens reparatie, staat op priveterrein woningbouw achter naast mijn poort uit het zicht van iedereen, is niet zo groot ding, ziet er uit als busje.
vrg kees en alvast bedankt. |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: vr 30 aug 2013 18:30 Onderwerp: |
|
|
Probeer eens kort en bondig je probleem met enige samenhang te beschrijven, want ik kom niet verder dan dat iemand (Woningbouw?) je verzekerde maar geschorste wrak weg wil slepen om een onbekende reden. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
kees56
|
Geplaatst: vr 30 aug 2013 19:17 Onderwerp: |
|
|
dr.dunno schreef: | Probeer eens kort en bondig je probleem met enige samenhang te beschrijven, want ik kom niet verder dan dat iemand (Woningbouw?) je verzekerde maar geschorste wrak weg wil slepen om een onbekende reden. |
Oke
Aan de achterkant van de huizen is een groot plein met autoboxen, Casade (de woningbouw inderdaad) wil nieuwe regels invoeren en de boxen laten slopen, daarna mag er niemand meer parkeren, knutselen en dergelijke, al jaren doen mensen die daar wonen wel eens wat aan de auto, zoals kleine reparaties aan remmen en zo, dat zijn er maar drie trouwens want de meeste kunnen dat niet zelf.
ik ook dus met mijn camper bus die een kapotte motor heeft en die is nu in reparatie, door onderdelen problemen kan ik alleen verder als die klaar is en ik verwacht dat dit gebeurd voor de winter, echter ze willen ineens niet meer wachten en willen de sloperij de wagen laten weghalen, voor de goede orde het is geen wrak, alleen een kapotte motor, het moet ook klaar voor de winter en ik doe mijn best lukt dat niet gaat ie gestald worden of zelfs verkocht, maar door ziekte stiefvader wat vertraging, ik heb gevraagt te wachten tot eerste week oktober dan wordt het te koud maar dan is ie weer gekeurd.
Maar nee, ze willen het mes op de keel zetten, ook de buren zijn kwaad omdat hun box weg gaat, en er zijn vergaderingen, niemand heeft last van die bus, en hij staat uit het zicht van de openbare weg net naast mijn poort van de achterwerft oprit is wat te krap om hem op de werft te zetten.
de plek is eigendom van de woningbouw, gemeente doet dus niks maar zeggen dat de woningbouw de baas is en dus mijn auto zo kan laten wegslepen, kwestie van het je gunnen of niet, het afval beton in zakken die staan er al 2 weken op pallets, ze houden geen onkruid bij.
al jaren wordt er niks gezegt, maar door de overlast van de jeugd gaan ze ineens ook hiermee aan de slag, drugs en jongerenoverlast is veel belangrijker, niemand heeft trouwens geklaagt over de auto, ze vinden het wel leuk ook om eens mee te kijken en biertje te drinken.
ik vind dat ze een redelijke termijn moeten geven om het af te maken, als de motor terug is is ie binnen een dag rijdend en kan naar de apk.
Nederland wordt er niet beter op als ze alles afpakken van mensen, en iets gauw wrak noemen, dit ding is oke, ik knoei niet met olie, geen druppel, ik moet hem zelf maken omdat garages dat niet meer doen.
vrg kees |
|
|
|
 |
FlyingDutchman
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 66
|
Geplaatst: zo 01 sep 2013 3:07 Onderwerp: |
|
|
Beste Kees,
Je huurt een woning van een wbv. Daar zit niet het gebruik van een parkeerplaats bij op een achterliggend terrein dat eigendom is van de wbv. Daarnaast zal nergens in je huurcontract staan dat je je eigen erf of een achterliggend terrein als werkplaats mag gebruiken om auto´s op te knappen.
M.a.w. je bent je auto op andermans terrein aan het parkeren. Zij geven jou aan dat je deze dient weg te halen, of dat zij het anders voor je zullen doen.
Ik ben benieuwd waar je het op baseert dat de wbv jou een redelijke termijn moet geven om de auto weg te halen.
Als ik mijn auto in jouw tuin parkeer, mag ik hem dan ook tot de winter laten staan als redelijke termijn...
Ik begrijp uit je berichten dat je de reactie van de wbv onredelijk vindt, maar ik kan geen enkel argument bedenken waarom de eigenaar van het terrein (de wbv) jouw spullen niet van dat terrein af kan halen. |
|
|
|
 |
kees56
|
Geplaatst: zo 01 sep 2013 15:24 Onderwerp: |
|
|
De reactie die ik daar op geef is dat dit terrein al jaren wordt gebruikt als parkeerplaats, het is een plein met garageboxen die worden verhuurt en mensen althans een 3 tal mensen van de huurders knutselen wel eens aan auto,s, dat is al jaren zo, plus, alleen ik moet de auto weghalen, niet de mensen die daar ook een aanhangwagen hebben staan en hun auto,s die naast hun poort staan, verder het terrein is tevens de achteringangen van de huurhuizen rondom en een enkele inrit, bij deze inrit zit ook een bedrijf die daar parkeert met zijn vrachtwagen, er zitten zzp,ers die hun spullen in de gehuurde garages hebben gestald, verder is de buurt niet tegen mijn geknutsel, sterker nog ze vinden het wel leuk, en ik heb net weer gewerkt en hoef niet eens de handen te wassen zo schoon werk ik.
Verder nog iets, de huurders moeten dat terrein zelf schoonhouden, dus rondom de garages en hun paden en ingangen, dit zou betekenen dat het terrein toch wel een deel is van de verhuurde huizen, een stukje ervan is ook van de gemeente waalwijk.
Ik baseer dus dat onredelijke op het feit dat al vele jaren en dan bedoel ik echt meer dan 40 jaar daar mensen achter parkeren en knutselen, hout zagen, oud ijzer, wasmachines repareren (deze wel natuurlijk in hun schuur) zetten er aanhangers neer, en die hebben geen enkele brief gehad dat ze de auto,s en aanhangers weg moeten halen, we hebben het hier dus ook over discriminatie, ik vind het ook prikken omdat ik aktief ben om de buurt leefbaar te maken, daar zou je juist zuinig op moeten zijn, maar ik heb in het verleden deze woningbouw nogal geprikkeld en rechtszaken gewonnen, en nu weer wegens hetzelfde, de antenne bij de buur.
Nog iets, voor parkeren is geen optie, hier zitten veel zzp met bussen, en dat gaat niet lukken. U zal zeggen dat ze het altijd gedoogt hebben, dat is dan ook zo en is het recht van redelijke termijn wel van toepassing, drugshandel hier mag allemaal wel, overlast jeugt en dergelijke, inbraken, mijn buur is weet opgepakt, etc, dat is allemaal veel belangrijker om op te lossen dan mensen te treiteren omdat ze je terug willen pakken.
Ik kanp geen auto,s op, dit is meervoud, ben geen garage of verkoper, ik maak mijn eigen camper die kapot is (koppakking) garages repareren niet deze oldtimers, moet wel zelf.. dit soort grote reparaties zijn ook zeer zeldzaam, meeste is onderhoud wat natuurlijk ook niet zo veel is door de weinige km.
Ik ben beniieuwd wat u hierop kan zeggen.
vrg ijpelaar
FlyingDutchman schreef: | Beste Kees,
Je huurt een woning van een wbv. Daar zit niet het gebruik van een parkeerplaats bij op een achterliggend terrein dat eigendom is van de wbv. Daarnaast zal nergens in je huurcontract staan dat je je eigen erf of een achterliggend terrein als werkplaats mag gebruiken om auto´s op te knappen.
M.a.w. je bent je auto op andermans terrein aan het parkeren. Zij geven jou aan dat je deze dient weg te halen, of dat zij het anders voor je zullen doen.
Ik ben benieuwd waar je het op baseert dat de wbv jou een redelijke termijn moet geven om de auto weg te halen.
Als ik mijn auto in jouw tuin parkeer, mag ik hem dan ook tot de winter laten staan als redelijke termijn...
Ik begrijp uit je berichten dat je de reactie van de wbv onredelijk vindt, maar ik kan geen enkel argument bedenken waarom de eigenaar van het terrein (de wbv) jouw spullen niet van dat terrein af kan halen. |
|
|
|
|
 |
A.Verkerk
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 02 sep 2013 10:23 Onderwerp: |
|
|
Wat ik uit je verhaal haal, is kortgezegd; jij huurt een huis, zonder het stukje grond waar nu je bus op staat. De wbv wil nu dat je de bus verwijdert van hun grond. Als eigenaar kunnen ze dat van je eisen en ze hoeven je niet de tijd te geven tot de winter (nog los van de discussie of dat een redelijke termijn zou zijn).
Dit gaat tussen jou en de wbv, of ze andere mensen ook aanspreken op hun gebruik van wbv grond heb jij niets mee te maken, dat is tussen de wbv en die andere mensen. |
|
|
|
 |
kees56
|
Geplaatst: ma 02 sep 2013 11:54 Onderwerp: |
|
|
A.Verkerk schreef: | Wat ik uit je verhaal haal, is kortgezegd; jij huurt een huis, zonder het stukje grond waar nu je bus op staat. De wbv wil nu dat je de bus verwijdert van hun grond. Als eigenaar kunnen ze dat van je eisen en ze hoeven je niet de tijd te geven tot de winter (nog los van de discussie of dat een redelijke termijn zou zijn).
Dit gaat tussen jou en de wbv, of ze andere mensen ook aanspreken op hun gebruik van wbv grond heb jij niets mee te maken, dat is tussen de wbv en die andere mensen. |
Dus ik moet wel het onkruid weghalen buiten mijn werft, dus buiten de poort waar de auto staat, maar mag er geen auto neerzetten en de andere wel incl aanhangers, er is ook nog iets van buurt kwaliteit, trouwens een stuk is van de gemeente, en dan duw ik hem daar gewoon heen als het niet lukt.
en een ding weet ik ook al, die sloper die hem dan wegsleept komt er niet bekaaid van af, de hele buurt staat achter me. en het zijn hier boeren met van die grote klauwen, ben benieuwd hoe die reageren omdat de woningbouw meer dingen wil veranderen.
maar goed de auto is gekeurd voor de verkopende datum, dat komt wel goed en het is dagelijkse auto, dus zet hem gewoon daar neer, en vind alleen mij wegsturen disciminatie.
Hou er ook rekening mee er staan 20 autoboxen, en alle bewoners moeten via dat pleintje achterom hun huis komen, en dit is al 40 jaar zo, auto,s parkeren en dergelijke, de buurt wordt slechter als ze mensen allerlei dingen gaan verbieden terwijl de drugs en jongerenoverlast en inbraken niks mee gedaan wordt, behalve dan de laatste..
vrg kees |
|
|
|
 |
A.Verkerk
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 02 sep 2013 12:39 Onderwerp: |
|
|
Als je het antwoord niet wil horen, moet je de vraag niet stellen. |
|
|
|
 |
kees56
|
Geplaatst: ma 02 sep 2013 12:45 Onderwerp: |
|
|
Tja ik denk dan als ze de nederlanders alles afpakken dan vraag ik me af hoe vrolijk onze maatschappij dan blijft, op vele gebieden hebben ze dat al gedaan, maar ik ben wel klaar op 10 september, en is ie apk gekeurd, dan blijft ie daar staan, en ik rij ermee, en dan eens zien of ze hem wegslepen, voor parkeren zoals ze met allemaal willen doen hoor ik net is een probleem denk ik, voor is niet genoeg parkeerplaats.
Maar in ieder geval bedankt, natuurlijk het hun grond, en daar mogen ze mee doen wat ze willen, alhoewel een woningbouw wel een maatschappelijke functie heeft en dus moeten zorgen voor tevreden huurders, daar slagen ze hier totaal niet in.
vrg kees |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|