|
Auteur |
Bericht |
floyd
Leeftijd: 75 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: za 31 mei 2008 19:15 Onderwerp: wat zijn de rechten van A |
|
|
A en B boeken een vakantie (2007) B betaalt voor beiden, voordat A zelf kon betalen toen de rekening kwam.
In april doet B uitingen op fora dat haar positie niet zo geweldig is en wat financiele tegenslagen heeft.
A trekt zich dat aan en mailt aan B:
Ik zit al een paar dagen met iets in mijn hoofd dat mij maar niet los wil laten.. Het geld wat jij overgemaakt heb voor mijn vakantie. Het is allemaal zo naar om overal te lezen hoe je financieel er doorheen zit en je hier naar over voelt. Ook ik voel mij dan aangesproken, en daarom wil ik je maandelijks een bedrag over maken zodat dit weggepoetst gaat worden.
B haar reactie (een paar weken later per mail) is :
Als je je zorgen maakt om het bedrag van de vakantie, beschouw dat dan maar als een kadootje.
Er gaat weer een kleine maand overheen,er is contact,maar alles verloopt rustig totdat er in een mail onderstaand geschreven wordt:
zou ik graag zien dat het bedrag wat ik heb voorgeschoten voor je vakantie graag z.s.m. op mijn rekening wordt bijgeschreven.
Je zult, hoop ik dan maar, kunnen begrijpen dat ik op het ogenblik mijn geld hard kan gebruiken i.v.m. de aanstaande verhuizing.
A kijkt hier van op en denkt:
Gezien de eerdere uitlatingen,waarom zou ik gaan betalen?
B heeft immers gezegd en gemaild dat het een kadootje was?
A en B hebben geen contact meer met elkaar
De cursief vet gedrukte alinea,s ,zijn uit oorspronkelijke mailtjes geplakt die in het bezit zijn van A. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 31 mei 2008 20:02 Onderwerp: |
|
|
Mooi voorbeeld van een natuurlijke verbintenis, lijkt me, al is hij dan niet superzuiver.
Nakomen hoeft dus niet echt; het kan in elk geval niet worden afgedwongen. B kan hooguit een morele verplichting voelen. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
floyd
Leeftijd: 75 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: za 31 mei 2008 21:37 Onderwerp: |
|
|
Dank je wel, dus ik begrijp eruit dat A in haar recht staat door niet te betalen? |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 02 jun 2008 0:18 Onderwerp: |
|
|
Ja volgens mij wel. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|