liies
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HInh
|
Geplaatst: vr 03 feb 2012 14:20 Onderwerp: wat te doen bij een gelogen referentie? |
|
|
Beste leden,
ik heb een maal eerder gebruik gemaakt van het forum voor een juridisch vraagstuk en dat heeft mij goed geholpen.
Nu zit ik met een volgende vraag en ik hoop dat ik hier een antwoord op kan vinden.
De situatie is als volgt:
Een schilder van ons schilderbedrijf heeft april 2011 een huis geschilderd, de klant heeft dit goedgekeurd en heeft netjes betaald. Echter volgde 3 weken later een klacht over schade aan de ramen. De schilder heeft aangegeven dit niet veroorzaakt te hebben en geen aansprakelijk te erkennen, toch beweert de klant het tegendeel.
Het bewijs ligt aan de kant van de schilder in dit geval, maar de klant heeft een zeer slechte referentie achtergelaten op de website waar de schilder zijn werk haalt. De schilder heeft een verzoek gedaan de referentie van de site te halen, maar de klant wil hier tot op heden geen gehoor aan geven. De referentie zorgt ervoor dat de schilder minder werk kan vinden momenteel en dit is ook aantoonbaar.
Mijn vraag is nu:
Welke juridische mogelijkheden zijn er voor de schilder om stappen te ondernemen? De schilder loopt inkomsten mis aangezien potentiële klanten zich onterecht afvragen door de referentie of de schilder te vertrouwen is en daarnaast schaadt het zijn reputatie natuurlijk.
- is het mogelijk via de rechter op straffe van een dwangsom de klant te vragen de gelogen referentie te laten verwijderen?
- is het mogelijk omzetderving of winstderving te verhalen op de klant?
Ik hoop echt dat jullie antwoord kunnen geven op deze situatie, want het is heel vervelend dat wij als schilderbedrijf niets kunnen doen aan een klant die op deze manier ons probeert een poot te lichten. |
|