|
Auteur |
Bericht |
ab normaal
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 24 jun 2009 9:55 Onderwerp: wat te doen bij BBZ |
|
|
Even vraagje,
Ons bedrijf zit op dit moment in een BBz aanvraag
Nu heeft de belastingdienst onterecht geld op een rekening van onze bank gestort, waar wij niet meer bij kunnen (is geblokeerd).
dit bedrag ongeveer (4000 euro) hadden wij kunnen gebruiken om mee te nemen in het afkopen van onze schuld eisers.
wij hebben gevraagd of men dit geld wil terug wil storten op een andere rekening, maar dit wil de bank niet (zo ik ook niet doen als ik nog 40000 euro zou moeten krijgen).
Nu is mijn vraag mag dit dat de bank dit houd?
volgens mij mag dit niet volgens de wet van pauliana?
klopt dit en zo ja? wat kan ik er aan doen.
PS de bank wist van onze bbz traject af voordAT ze het geld binnen kregen. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: wo 24 jun 2009 10:19 Onderwerp: Re: wat te doen bij BBZ |
|
|
ab normaal schreef: |
|
Ja: het geld is niet onverschuldigd bijgeschreven en op grond van algemene bankvoorwaarden mogen al uw tegoeden verrekend worden met opeisbare schulden. |
|
|
|
 |
ab normaal
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 24 jun 2009 11:03 Onderwerp: Re: wat te doen bij BBZ |
|
|
StevenK schreef: | ab normaal schreef: |
|
Ja: het geld is niet onverschuldigd bijgeschreven en op grond van algemene bankvoorwaarden mogen al uw tegoeden verrekend worden met opeisbare schulden. |
Maar worden dan de andere schuld eisers niet benadeeld? |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: wo 24 jun 2009 19:31 Onderwerp: Re: wat te doen bij BBZ |
|
|
ab normaal schreef: | StevenK schreef: | ab normaal schreef: |
|
Maar worden dan de andere schuld eisers niet benadeeld? |
Ja, maar dat is altijd het geval wanneer er een schuldeiser is die een zekerheidsrecht heeft. |
|
|
|
 |
MartinJan
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 25 jun 2009 16:47 Onderwerp: |
|
|
De belastingdienst kan dit geld zo terug vorderen, ik zou als ik u was direct contact openemen met uw belastingkantoor. _________________ illegitimis nil carborundum! |
|
|
|
 |
|