|
Auteur |
Bericht |
anika
|
Geplaatst: di 24 mei 2005 17:54 Onderwerp: wat kost het |
|
|
Prijs:
Mijn zwager is overleden en nou komt er nog een beetje geld op zijn rekening hij heeft geen vrouw of kinderen hij woonde jaren bij zijn ouders thuis.
hoe kan ik daar aankomen [of zijn ouders] ik heb begrepen dat je naar de notaris moet voor het erfrecht
en wat zal dat grapje kosten want ik vind het zonder dat zijn geld naar de bank gaat
net als zijn pensioen die hij heeft opgebouwd omdat ie geen partner heeft of kinderen gaat het naar de pensioen fonds ik vind dat zijn ouders er recht op hebben want hij heeft tot zijn 52 jaar thuis gewoond
alvast bedankt
gr jannie |
|
|
|
 |
peetjepeet
|
Geplaatst: do 09 jun 2005 14:42 Onderwerp: |
|
|
je kunt het eerst op de makkelijke manier proberen zijn ouders moeten naar de bank met een overlijdens akte, en gewoon laten doorstorten naar hun eigen rekening.zijn gewoon erfgenaam. (aangezien er geen kinderen en vrouw is) en dat opgebouwde pensioen zou ik gewoon proberen te vragen aan het pensioenfonds(nabestaanden)weet alleen niet of dit kan, of dat ze dit verplicht zijn om te geven.volgens mij niet. hij had dit voor zijn overlijden moeten doorgeven aan de pensioenverzekerde.ik zou wel gelijk gegevens erbij sturen dat hij altijd thuis gewoond heeft.gewoon eerst de makkelijke weg proberen. |
|
|
|
 |
peetjepeet
|
Geplaatst: do 09 jun 2005 14:47 Onderwerp: |
|
|
en een uittreksel van het bevolkingsregister waarop staat dat ie ongehuwd is, en geen kinderen heeft.voor de bank |
|
|
|
 |
Flash Moderator
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: do 09 jun 2005 18:28 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij is een overlijdensakte niet voldoende. De overlijdensakte zegt namelijk niet wie er bevoegd zijn om over het vermogen te kunnen beschikken. Je zult dus naar een notaris toe moeten die een verklaring van erfrecht op dient te stellen. Deze notaris zal vervolgens uitzoeken of er een testament gemaakt is en zo niet wie er op grond van het erfrecht bij versterf als erfgenamen aangemerkt kunnen worden.
Met deze verklaring van erfrecht zou het voor de erfgenamen niet meer zo moeilijk moeten zijn om over het geld te kunnen beschikken. Hoeveel een verklaring van erfrecht kost? Dat verschilt per notaris. Dus daarvoor zou ik een beetje op internet rond surfen en wat kantoren in jouw omgeving bellen. _________________ Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig.... |
|
|
|
 |
|