|
Auteur |
Bericht |
kitten
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 06 nov 2008 16:42 Onderwerp: wat is smaad |
|
|
Als iemand leugens verteld tegen zijn advocaat om mijn goede naam naar beneden te halen is dit dan smaad |
|
|
|
 |
law_student
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: do 06 nov 2008 17:04 Onderwerp: Re: wat is smaad |
|
|
Smaad is het zwartmaken van een ander door deze in het openbaar van feiten te beschuldigen waaraan hij of zij zich schuldig zou hebben gemaakt, zonder dat wordt gehandeld uit noodzakelijke verdediging of dat te goeder trouw kon worden aangenomen dat deze feiten waar zijn en dat het algemeen belang vereiste dat de feiten naar buiten werden gebracht. Het doel is het ruïneren van de reputatie van het slachtoffer.
Zie ook link hieronder: Oprah aangeklaagd voor smaad.
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlboulevard/nieuws/)/components/actueel/rtlboulevard/nieuwsfeed/2008/week40/novum_10_06_2008_1006.xml |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 06 nov 2008 18:39 Onderwerp: |
|
|
Wat iemand tegen zijn advocaat in diens hoedanigheid van advocaat vertelt is geheim, dus dat kan eigenlijk nooit smaad opleveren.
Zodra de advocaat ermee naar buiten treedt zou er sprake kunnen zijn van smaad, maar dan lijkt het mij de advocaat die zich aan smaad schuldig maakt en niet zijn cliënt. Een advocaat moet in de gaten hebben in hoeverre de bewuste feiten relevant zijn voor het op juridische wijze verdedigen van de belangen van zijn cliënt. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
kitten
|
Geplaatst: do 06 nov 2008 22:18 Onderwerp: |
|
|
Hoe mag ik dit dan zien
Er word door de tegenpartij allemaal leugens verteld tegen de advocaat,dingen verzonnen.
En wat kan ik er tegen doen? |
|
|
|
 |
kitten
|
Geplaatst: do 06 nov 2008 22:29 Onderwerp: |
|
|
En het via mail versprijden van leugens naar derden is dit wel smaad of laster? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 06 nov 2008 22:44 Onderwerp: |
|
|
Wat er tegen de advocaat wordt verteld is niet interessant. De advocaat is een vertrouwenspersoon van zijn cliënt, en de cliënt kan hem vertellen wat hij wil.
Je hebt een verkeerd beeld van de functie van de advocaat. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|