hendrik80
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 21 jan 2011 14:37 Onderwerp: vraagt m.b.t. erfdienstbaarheid en ruilverkaveling |
|
|
Hallo iedereen, ik heb even een vraag m.b.t. ruilverkaveling en erfdienstbaarheid.
we maken middels erfdienstbaarheid gebruik van de oprit van onze buurman. Het pand waarin we nu wonen is van een oudere vrouw, die nu dementerend is, en waarvan we sinds ca 2008 rechtspersoon zijn (ik weet even niet of dit de juiste benaming is, maar ik denk dat er wel begrepen wordt wat ik bedoel.) De erfdienstbaarheid is al geldig vanuit stukken die dateren uit 1929. Nu hebben we sinds kort een nieuwe buurman. Hij vertelde ons dat er helemaal geen erfdienstbaarheid meer op het pad zit (pad ligt op zijn perceel). Na klein speurwerk kwamen we erachter dat tijdens de ruilverkaveling in 2003 dacht ik, deze erfdienstbaarheid eraf is gehaald. Dit zonder de eigenares op de hoogte te brengen. Deze ruilverkaveling heeft destijds ter inzage gelegen, maar daar is toen geen bezwaar op ingediend, waardoor er dus nu geen erfdienstbaarheid meer op zit. Mijn vraag is kan dit? Zijn wij nu te laat om deze wijziging ongeldig te verklaren of zo iets?
Onze buurman wil nu op de perceelsgrens een heg maken, waardoor wij niet meer op onze perceel kunnen komen. Verder staan de woning ongeveer een halve meter van de grens. Mag hij dan uberhaupt daar een heg maken, die ons uitzicht belemmerd. Teven zit aan die zijde ook nog de voordeur.
Zou iemand mij op deze vragen wat uitleg kunnen geven?
M.v.g.
hendrik |
|