Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
Poggiali
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 01 mei 2012 15:12 Onderwerp: vraag over verkrachting en bedreiging(12 jaar terug). |
|
|
Hey mensen...
Helaas kon ik nergens iets vinden, dus probeer ik het hier maar even.
Ik hoop dat iemand hier iets weet over rechten in deze kwestie.
Het volgende is er gaande:
Mijn nichtje, is een kleine 12 jaar geleden, door een paar jongens sexueel misbruikt.
Hiervan is aangifte gedaan, waarna 1 van de jongens haar heeft bedreigd met de dood.
Mochten ze haar vinden of zien, zouden ze haar iets aandoen.
Ze loopt al sinds een kleine 10 jaar onder behandeling bij een psycholoog, om er mee om te kunnen gaan.
Het was eindelijk aan de betere hand, tot we erachter kwamen, dat 1 van deze jongens omgaat met een jongen in haar straat.
Hij is dus geregeld in haar straat, en er is dus grote kans dat ze herkent word(met alle gevolgen van dien).
Aangezien ik ongeveer weet, in wat voor wijk en cultuur hun wonen, neem ik de dreigingen zeer serieus(de politie helaas niet).
Momenteel is ze dus van de 10 jaar begeleiding, weer terug naar "als de dag van gisteren".
Momenteel zit zij, dus met haar 2 kindertjes in ons huis, en wij in die van haar.
Maar dit is natuurlijk geen oplossing.
Ze woont zelf in een huis, dat momenteel op de slooplijst staat(urgentie tussen 1 á 2 jaar).
Hier wilde ze graag op wachten, aangezien ze het geld wat ze dan mee krijgt, goed zou kunnen gebruiken om opnieuw in te richten(alleenstaand met 2 kindertjes).
Nu wilt zij dus heel snel weg daar.
Via de normale weg, kan het maanden tot jaren duren voor ze een nieuw huisje kan hebben.
Nu dus mijn vraag:
Zou zij, op last van "medische/psychologische" verklaring, eerder een urgentie kunnen krijgen?
Ze durft momenteel niet meer naar haar eigen huis, en ook de kinderen niet naar school brengen.
Natuurlijk kan ik nu zelf ook een wapen regelen, en zorgen dat die jongen haar niet meer kan herkennen, maar dit is geen oplossing voor haar problemen.
Ik hoop dat iemand hier verstand heeft van dit soort zaken(of iemand weet die hier iets van kan weten).
Greetz |
|
|
|
 |
Lexus
Leeftijd: 65 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 01 mei 2012 21:12 Onderwerp: |
|
|
Poggiali, je noemt een ingewikkeld probleem. Om te beginnen: begin alsjeblieft niet aan 'een wapen regelen'. Je suggereert daarmee dat je die figuur voor altijd het zwijgen oplegt. Geweld is geen echte oplossing voor een probleem, het verergert alleen de problemen, vooral voor jezelf.
Het lijkt mij in dit geval raadzaam dat je nicht naar bijvoorbeeld de dienst Maatschappelijk werk gaat. Neem eventueel iemand mee en leg daar de zaak duidelijk uit. In elk geval is het positief dat je probeert via deze site een oplossing te vinden. Allerlei juridische mogelijkheden lijken mij voor een dergelijk probleem ook geen oplossing. Aan het vragen van een straatverbod zullen jullie ook wel gedacht hebben, maar dat biedt ook geen echte oplossing voor iemand die overal lak aan heeft.
Nogmaals, probeer het eerst met maatschappelijk werk. Die kan zo nodig weer doorverwijzen naar andere instanties. En blijf vooral zelf nadenken voordat je dingen doet waarvan je achteraf geweldige spijt krijgt.
Ik hoop echt dat er een oplossing voor je nicht gevonden wordt. |
|
|
|
 |
Poggiali
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 01 mei 2012 22:40 Onderwerp: |
|
|
Lexus schreef: | Aan het vragen van een straatverbod zullen jullie ook wel gedacht hebben, maar dat biedt ook geen echte oplossing voor iemand die overal lak aan heeft.
|
Het probleem, is dat wij niet zeker weten, of hij haar al herkent heeft.
Het is natuurlijk wel al een tijdje geleden.
Maar aan de andere kant, zou jij iemand vergeten die ervoor heeft gezorgt dat je een aantal maanden vast heb gezeten(al is het je eigen fout).
Een straatverbod zou er alleen maar voor zorgen, dat(mocht hij haar nog niet herkent hebben) verder gaat speuren naar het hoe en waarom...
De politie wilt in ieder geval niets doen, aangezien hij voor het strafbare feit, al veroordeeld is, en er hij nu niets strafbaar doet. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|