Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Top Notch Qual...
Best Quality C...
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 29 jul 2025 22:58
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

vraag over garantie recht van mobiel !
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
abati

Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): HvU

BerichtGeplaatst: wo 14 dec 2011 0:01    Onderwerp: vraag over garantie recht van mobiel ! Reageer met quote Naar onder Naar boven

hey folks,

ik heb een htc hd2 met een aangepaste os. Nou is het zo dat ik mijn toestel niet kan opladen, buiten dat werkt hij goed.

Ik heb dus mijn htc hd2 naar htc gestuurd voor reparation, 1 week later heb ik een brief ontvange met een prijsopgave van 285,- voor de reparatie kosten. Ik heb toch recht op mijn garantie want dit defect is veroorzaakt buiten mijn aangepaste os (software). Tis een hardware fout van htc.

tis alleen dat ik niet kan opladen, wanneer ik een accu instop wat al vol is werkt mijn telefoon gewoon goed mar het opladen doet ti gewoon niet.

so please give me some feedback
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: wo 14 dec 2011 2:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En je denkt dat het opladen volledig buiten het OS om gaat? Dan vergis je je.

Je mag van je telefoon niet verwachten dat hij met een geheel ander OS goed functioneert. Je hebt dus nergens recht op.

BerichtGeplaatst: wo 14 dec 2011 12:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

het is niet zo dat ik een hele andere software heb, ik heb gewoon een windows 6.5 wat is aangepast (toestel zelf is een window6.5 officieel), maar tis nie zo dat ik een hele andere os heb.

Ik kan aantonen dat het niet door de software komt. want de ingang waar je kabel in moet doen om te conecte met oplader of pc, functioneerd niet goed. tis een hardware fout, verder doet mijn phone het gewoon goed. Dus warom zou ik geen recht heb op garantie ??
Guthman

Leeftijd: 33
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): HvA

BerichtGeplaatst: wo 14 dec 2011 14:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

abati schreef:
[...] functioneerd niet goed. tis een hardware fout[...]

Nogmaals, hoe weet je dat? Als de aansluiting niet fysiek kapot is dan kan je hoog en laag springen, maar bewijzen dat het een hardwarefout is kun je niet.
abati

BerichtGeplaatst: wo 14 dec 2011 19:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik kan het bewijzen omdat wanneer ik wil oplade ik de kabel op een bepaald manier moet vasthouden om op te laden.
Jet

Leeftijd: 62
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: wo 14 dec 2011 20:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

abati schreef:
ik kan het bewijzen omdat wanneer ik wil oplade ik de kabel op een bepaald manier moet vasthouden om op te laden.

Wordt de reparatie in NL uitgevoerd? Dan treintje pakken en het gewoon laten zien.

Ik snap overigens niet waarom er altijd gelijk aan de software van een telefoon gesleuteld moet worden. Is de oorspronkelijke OS niet goed genoeg?
abati

BerichtGeplaatst: wo 14 dec 2011 21:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

mijn telefoon word al een lange tijd nie meer ondersteund omdat het een windows 6.5 is en ik had de optie om android derop te gooie om veel meer te kunne doen soals whatsappe enz wat windows 6,5 niet kan.

nadat ik merkte dat ik mijn toestel nie meer kon opladen ben ik meteen terug gegaan naar windows 6.5 en op een of andere manier hebbe ze geconstateerd dat ik ilegale software heb op mijn telefoon.

en hoe is het mogelijk om een treinte te pakken en te laten zien dat het niet zo is, want via de tel werd mij steeds verteld dat wanneer ze ilegale software vinde ik geen recht heb op garantie. Maar dat is pas het geval wanneer de illegale software een damage heeft veroorzaakt der moet wel een reden zijn lijkt mij.

In dit geval is er geen reden dat de software iets heeft beschadigd, tis een hardware fout.
Jet

BerichtGeplaatst: wo 14 dec 2011 22:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

abati schreef:
mijn telefoon word al een lange tijd nie meer ondersteund omdat het een windows 6.5 is en ik had de optie om android derop te gooie om veel meer te kunne doen soals whatsappe enz wat windows 6,5 niet kan.

nadat ik merkte dat ik mijn toestel nie meer kon opladen ben ik meteen terug gegaan naar windows 6.5 en op een of andere manier hebbe ze geconstateerd dat ik ilegale software heb op mijn telefoon.

en hoe is het mogelijk om een treinte te pakken en te laten zien dat het niet zo is, want via de tel werd mij steeds verteld dat wanneer ze ilegale software vinde ik geen recht heb op garantie. Maar dat is pas het geval wanneer de illegale software een damage heeft veroorzaakt der moet wel een reden zijn lijkt mij.

In dit geval is er geen reden dat de software iets heeft beschadigd, tis een hardware fout.

Niet meer ondersteund? Hoe oud is die telefoon dan? Als hij niet meer ondersteund wordt, dan valt hij toch sowieso buiten de garantietijd van een jaar(?)?
bona fides

BerichtGeplaatst: wo 14 dec 2011 22:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is niet illegaal om je telefoon te flashen naar Android, maar je verspeelt er wel je garantie mee.

BerichtGeplaatst: wo 14 dec 2011 23:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

mijn phone is bijna 2 jaar oud 16 februari vervalt de garantie. dat software niet meer word ondersteund word wil niet zeggen dat mijn garantie vervalt dat is onlogish lijkt mij.

en geef aub een goed argument als je iets zegt (bona fides)

als ik een splinter nieuwe auto heb en ik heb mijn wielen veranderd maar mijn navigatiesysteem in de auto doet het niet meer is het dan logish om te zegge dat ik mijn garantie verlies omdat ik iets heb aangepast in de auto (wielen) ?
bona fides

BerichtGeplaatst: do 15 dec 2011 0:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

abati schreef:

Ok jongen hier komt ie: je hebt recht op garantie. Veel plezier verder.

BerichtGeplaatst: do 15 dec 2011 8:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
abati schreef:

Ok jongen hier komt ie: je hebt recht op garantie. Veel plezier verder.

Laughing
abati

BerichtGeplaatst: do 15 dec 2011 10:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

(bona fides) je bent waardeloos !!
Guthman

Leeftijd: 33
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): HvA

BerichtGeplaatst: do 15 dec 2011 11:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

abati schreef:

Ik neem dan aan dat je al een andere kabel hebt geprobeerd?
abati

BerichtGeplaatst: do 15 dec 2011 16:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

uiteraad maar ligt nie aan kabel ligt aan de ingang
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds