|
Auteur |
Bericht |
abati
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
|
Geplaatst: wo 14 dec 2011 0:01 Onderwerp: vraag over garantie recht van mobiel ! |
|
|
hey folks,
ik heb een htc hd2 met een aangepaste os. Nou is het zo dat ik mijn toestel niet kan opladen, buiten dat werkt hij goed.
Ik heb dus mijn htc hd2 naar htc gestuurd voor reparation, 1 week later heb ik een brief ontvange met een prijsopgave van 285,- voor de reparatie kosten. Ik heb toch recht op mijn garantie want dit defect is veroorzaakt buiten mijn aangepaste os (software). Tis een hardware fout van htc.
tis alleen dat ik niet kan opladen, wanneer ik een accu instop wat al vol is werkt mijn telefoon gewoon goed mar het opladen doet ti gewoon niet.
so please give me some feedback |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 14 dec 2011 2:38 Onderwerp: |
|
|
En je denkt dat het opladen volledig buiten het OS om gaat? Dan vergis je je.
Je mag van je telefoon niet verwachten dat hij met een geheel ander OS goed functioneert. Je hebt dus nergens recht op. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
abati
|
Geplaatst: wo 14 dec 2011 12:17 Onderwerp: |
|
|
het is niet zo dat ik een hele andere software heb, ik heb gewoon een windows 6.5 wat is aangepast (toestel zelf is een window6.5 officieel), maar tis nie zo dat ik een hele andere os heb.
Ik kan aantonen dat het niet door de software komt. want de ingang waar je kabel in moet doen om te conecte met oplader of pc, functioneerd niet goed. tis een hardware fout, verder doet mijn phone het gewoon goed. Dus warom zou ik geen recht heb op garantie ?? |
|
|
|
 |
Guthman
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: wo 14 dec 2011 14:30 Onderwerp: |
|
|
abati schreef: | [...] functioneerd niet goed. tis een hardware fout[...] |
Nogmaals, hoe weet je dat? Als de aansluiting niet fysiek kapot is dan kan je hoog en laag springen, maar bewijzen dat het een hardwarefout is kun je niet. |
|
|
|
 |
abati
|
Geplaatst: wo 14 dec 2011 19:23 Onderwerp: |
|
|
ik kan het bewijzen omdat wanneer ik wil oplade ik de kabel op een bepaald manier moet vasthouden om op te laden. |
|
|
|
 |
Jet
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 14 dec 2011 20:08 Onderwerp: |
|
|
abati schreef: | ik kan het bewijzen omdat wanneer ik wil oplade ik de kabel op een bepaald manier moet vasthouden om op te laden. |
Wordt de reparatie in NL uitgevoerd? Dan treintje pakken en het gewoon laten zien.
Ik snap overigens niet waarom er altijd gelijk aan de software van een telefoon gesleuteld moet worden. Is de oorspronkelijke OS niet goed genoeg? |
|
|
|
 |
abati
|
Geplaatst: wo 14 dec 2011 21:13 Onderwerp: |
|
|
mijn telefoon word al een lange tijd nie meer ondersteund omdat het een windows 6.5 is en ik had de optie om android derop te gooie om veel meer te kunne doen soals whatsappe enz wat windows 6,5 niet kan.
nadat ik merkte dat ik mijn toestel nie meer kon opladen ben ik meteen terug gegaan naar windows 6.5 en op een of andere manier hebbe ze geconstateerd dat ik ilegale software heb op mijn telefoon.
en hoe is het mogelijk om een treinte te pakken en te laten zien dat het niet zo is, want via de tel werd mij steeds verteld dat wanneer ze ilegale software vinde ik geen recht heb op garantie. Maar dat is pas het geval wanneer de illegale software een damage heeft veroorzaakt der moet wel een reden zijn lijkt mij.
In dit geval is er geen reden dat de software iets heeft beschadigd, tis een hardware fout. |
|
|
|
 |
Jet
|
Geplaatst: wo 14 dec 2011 22:54 Onderwerp: |
|
|
abati schreef: | mijn telefoon word al een lange tijd nie meer ondersteund omdat het een windows 6.5 is en ik had de optie om android derop te gooie om veel meer te kunne doen soals whatsappe enz wat windows 6,5 niet kan.
nadat ik merkte dat ik mijn toestel nie meer kon opladen ben ik meteen terug gegaan naar windows 6.5 en op een of andere manier hebbe ze geconstateerd dat ik ilegale software heb op mijn telefoon.
en hoe is het mogelijk om een treinte te pakken en te laten zien dat het niet zo is, want via de tel werd mij steeds verteld dat wanneer ze ilegale software vinde ik geen recht heb op garantie. Maar dat is pas het geval wanneer de illegale software een damage heeft veroorzaakt der moet wel een reden zijn lijkt mij.
In dit geval is er geen reden dat de software iets heeft beschadigd, tis een hardware fout. |
Niet meer ondersteund? Hoe oud is die telefoon dan? Als hij niet meer ondersteund wordt, dan valt hij toch sowieso buiten de garantietijd van een jaar(?)? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: wo 14 dec 2011 22:59 Onderwerp: |
|
|
Het is niet illegaal om je telefoon te flashen naar Android, maar je verspeelt er wel je garantie mee. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
abati
|
Geplaatst: wo 14 dec 2011 23:35 Onderwerp: |
|
|
mijn phone is bijna 2 jaar oud 16 februari vervalt de garantie. dat software niet meer word ondersteund word wil niet zeggen dat mijn garantie vervalt dat is onlogish lijkt mij.
en geef aub een goed argument als je iets zegt (bona fides)
als ik een splinter nieuwe auto heb en ik heb mijn wielen veranderd maar mijn navigatiesysteem in de auto doet het niet meer is het dan logish om te zegge dat ik mijn garantie verlies omdat ik iets heb aangepast in de auto (wielen) ? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: do 15 dec 2011 0:51 Onderwerp: |
|
|
abati schreef: | en geef aub een goed argument als je iets zegt (bona fides) |
Ok jongen hier komt ie: je hebt recht op garantie. Veel plezier verder. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Jet
|
Geplaatst: do 15 dec 2011 8:57 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | abati schreef: | en geef aub een goed argument als je iets zegt (bona fides) |
Ok jongen hier komt ie: je hebt recht op garantie. Veel plezier verder. |
 |
|
|
|
 |
abati
|
Geplaatst: do 15 dec 2011 10:49 Onderwerp: |
|
|
(bona fides) je bent waardeloos !! |
|
|
|
 |
Guthman
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: do 15 dec 2011 11:40 Onderwerp: |
|
|
abati schreef: | ik kan het bewijzen omdat wanneer ik wil oplade ik de kabel op een bepaald manier moet vasthouden om op te laden. |
Ik neem dan aan dat je al een andere kabel hebt geprobeerd? |
|
|
|
 |
abati
|
Geplaatst: do 15 dec 2011 16:25 Onderwerp: |
|
|
uiteraad maar ligt nie aan kabel ligt aan de ingang |