|
Auteur |
Bericht |
dododo
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 28 jan 2012 23:42 Onderwerp: vraag over echtscheiding met inboedels |
|
|
Hallo mensen,
Ik vraag het nog een keer maar nu duidelijker en korter,
Ben ik bevoegd om bij een notaris op te vragen de erfenis van mijn aanstaande ex? Het gaat om 2010 toen ik ook nog gehuwd met hem was (in gemeenschap van goederen)
Hij heeft ook van mijn moeder gekregen dus ik besluit dat het andersom ook zou moeten. Tenminste als zijn moeder geen uitsluitclausule heeft gemaakt.
Nu ben ik ook nog gehuwd, omdat ie niet tekenen wil. Dus moet ik het beroepstermijn afwachten van drie maanden voordat het huwelijk eindelijk geeindigd is. Dan zou ik 11 april pas gescheiden zijn en volgens mij valt dan de boedel pas vrij.
vr gr
dododo |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 29 jan 2012 2:37 Onderwerp: |
|
|
Hij is nog niet dood? Dan is het antwoord heel eenvoudig: nee. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
dododo
|
Geplaatst: zo 29 jan 2012 22:06 Onderwerp: neeeeeee het is anders |
|
|
Nee de moeder van (aanstaande ex) is overleden in 2010 en ik was toen gehuwd in gemeenschap van goederen
Ook nu ben ik nog gehuwd en moet de beroepstermijn afwachten van 3 maanden omdat ie niet wil tekenen. Dus kan de echtscheiding pas over drie maanden ingeschreven inde burgelijke stand.
mijn vraag is dus kan ik bij de notaris opvragen de erfenis van mijn schoonmoeder? Ben nog steeds gehuwd vanwege zijn weigering om te tekenen
Of mag die notaris dat niet aan mij doorgeven? Hoe gaat zoiets.?
Ben nu toch wel duidelijk lijkt mij.
vr gr
dododo |
|
|
|
 |
dododo
|
Geplaatst: zo 29 jan 2012 22:06 Onderwerp: neeeeeee het is anders |
|
|
Nee de moeder van (aanstaande ex) is overleden in 2010 en ik was toen gehuwd in gemeenschap van goederen
Ook nu ben ik nog gehuwd en moet de beroepstermijn afwachten van 3 maanden omdat ie niet wil tekenen. Dus kan de echtscheiding pas over drie maanden ingeschreven inde burgelijke stand.
mijn vraag is dus kan ik bij de notaris opvragen de erfenis van mijn schoonmoeder? Ben nog steeds gehuwd vanwege zijn weigering om te tekenen
Of mag die notaris dat niet aan mij doorgeven? Hoe gaat zoiets.?
Ben nu toch wel duidelijk lijkt mij.
vr gr
dododo |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 29 jan 2012 23:59 Onderwerp: |
|
|
Waarom niet gewoon eerst morgenochtend het kantoor van de notaris gebeld en daar gevraagd??
En, als ze je niet willen informeren: vragen, waarom niet en eventueel vragen dat te bevestigen?? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 30 jan 2012 1:05 Onderwerp: Re: neeeeeee het is anders |
|
|
dododo schreef: | Nee de moeder van (aanstaande ex) is overleden in 2010 en ik was toen gehuwd in gemeenschap van goederen |
Voor zover er geen sprake was van een uitsluitingsclausule, is het erfdeel van je aanstaande ex op het moment van overlijden in de gemeenschap van goederen gekomen.
Is dit bij de boedelscheiding niet allemaal al verrekend? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
dododo
|
Geplaatst: ma 30 jan 2012 15:35 Onderwerp: ? |
|
|
Hallo mensen,
Je hebt wel gelijk cvb, maar dat is nou weer iets wat ik dus niet zo goed durf te vragen. Moet ik eerst moed verzamelen. Daarom dacht ik ik vraag het hier want als het niet kan dan heb ik in ieder geval niet voor niets stress gehad.
En Bonafide hij heeft nog steeds niets overlegd terwijl er al wel overeengekomen is (mondeling) door zijn en mijn advcoaat dat 2010 de peildatum gaat worden. Ik heb alles al overlegd, omdat zijn advocaat zei dat ik op moest schieten. Zelf doet ie het niet.
Daarom wil ik nu ook kijken van die erfenis. Omdat ie aan het etteren is en meer dan dat. dat is de reden dat ik er achteraan wil gaan. Ben boos.
Peildatum van verdeling van de boedel eind 2010
Mijn advocaat zegt dat de boedel pas openvalt als de scheiding definitief is ingeschreven. En daar moet ik dus nog 3 maanden op wachten omdat ie niet wil tekenen
Zijn moeder is augustus 2010 overleden dus ik ga ervan uit dat de verdeling eind 2010 nog niet rond is. Er is een huis te verkopen Dus als hij zijn belasting gaat overleggen (uiteindelijk moet ie dat wel doen zegt mijn advocaat) dan staat die erfenis er nog niet op.
Vandaar dat ik dacht jullie weten vast wel of je daar naar mag vragen bij die notaris waar hij woont. Ik bedoel of dat niet raar is.
Liefst zou ik daar antwoord op willen als je daar naar vraagt bij die notaris en of die notaris dat mij gaat zeggen of er uitsluitingsclausule is. Dat zou ik heel graag van u allemaal weten alstublieft. Als u zegt dat gaat ie toch niet zeggen hoef ik ook niet te bellen.
vr gr dododo |
|
|
|
 |
dododo
|
Geplaatst: ma 30 jan 2012 15:37 Onderwerp: ? |
|
|
Hallo mensen,
Je hebt wel gelijk cvb, maar dat is nou weer iets wat ik dus niet zo goed durf te vragen. Moet ik eerst moed verzamelen. Daarom dacht ik ik vraag het hier want als het niet kan dan heb ik in ieder geval niet voor niets stress gehad.
En Bonafide hij heeft nog steeds niets overlegd terwijl er al wel overeengekomen is (mondeling) door zijn en mijn advcoaat dat 2010 de peildatum gaat worden. Ik heb alles al overlegd, omdat zijn advocaat zei dat ik op moest schieten. Zelf doet ie het niet.
Daarom wil ik nu ook kijken van die erfenis. Omdat ie aan het etteren is en meer dan dat. dat is de reden dat ik er achteraan wil gaan. Ben boos.
Peildatum van verdeling van de boedel eind 2010
Mijn advocaat zegt dat de boedel pas openvalt als de scheiding definitief is ingeschreven. En daar moet ik dus nog 3 maanden op wachten omdat ie niet wil tekenen
Zijn moeder is augustus 2010 overleden dus ik ga ervan uit dat de verdeling eind 2010 nog niet rond is. Er is een huis te verkopen Dus als hij zijn belasting gaat overleggen (uiteindelijk moet ie dat wel doen zegt mijn advocaat) dan staat die erfenis er nog niet op.
Vandaar dat ik dacht jullie weten vast wel of je daar naar mag vragen bij die notaris waar hij woont. Ik bedoel of dat niet raar is.
Liefst zou ik daar antwoord op willen als je daar naar vraagt bij die notaris en of die notaris dat mij gaat zeggen of er uitsluitingsclausule is. Dat zou ik heel graag van u allemaal weten alstublieft. Als u zegt dat gaat ie toch niet zeggen hoef ik ook niet te bellen.
vr gr dododo |
|
|
|
 |
|