sromijn
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 20 dec 2012 21:06 Onderwerp: vraag ontvangkelijkheid hogerberoep |
|
|
Hallo,
Enkele dagen terug heb ik te horen gekregen dat ik 5 maanden terug veroordeeld ben ik in een strafzaak door de rechtbank. Ik was niet op de hoogte van deze zitting, evenals mijn advocaat dus we waren beide niet aanwezig. De rechtbank was op de hoogte wie mijn advocaat is, ivm een eerdere zitting en getuige verhoor. Er is niet gebelt of contact gezocht waarom wij niet aanwezig waren.
Mijn advocaat is hier achter gekomen, nadat ze ging informeren of er al een nieuwe zittingsdatum bekend was.
De rechtbank zegt dat mij een brief is verstuurd. Dit is niet aangetekend gedaan, wat wel gebruikelijk is, deze brief is ook nooit aangekomen bij mij. Ik sta nergens ingeschreven. Mijn advocaat zou ook een brief gehad hebben, maar ook deze is niet aangekomen.
Zelf heb ik reclasseringsgtoezicht en ook mijn reclassering was niet op de hoogte van deze zitting, wat ik nogal vreemd vind.
Nu heeft mijn advocaat direct hogerberoep aangetekend. Zal dit beroep ontvankelijk worden verklaard?
Naar mijn weten is het zo dat je binnen 14 dagen na kennisgeving beroep kunt aantekenen. Ik weet dit dus pas slechts enkele dagen.
Met vriendelijke groet,
Sander
Laatst aangepast door sromijn op wo 09 jul 2014 13:54, in totaal 1 keer bewerkt |
|