Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
Hip
Leeftijd: 65 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 09 aug 2010 23:34 Onderwerp: vervolg onder bewind stelling |
|
|
ik kreeg een bevredigend antwoord maar ik heb nog een paar vragen?
zie onder dit antwoord.
Beide onderwerpen staan op zich los van elkaar.
De wettelijke regeling zorgt ervoor dat moeder alle bezittingen en schulden uit de nalatenschap toebedeeld krijgt en alle kinderen een vordering op moeder krijgen (die in beginsel niet opeisbaar is).
Je moeder wordt onder bewind gesteld en als bewindvoerder is je oudste zus aangewezen (was je moeder eerder ook al onder bewind gesteld, of heeft iemand - vermoedelijk je zus - dit nu aangevraagd?). Dat betekent dat je zus alles mag doen en laten in het belang van je moeder, zoals haar geld uitgeven, haar goederen (ook die uit de nalatenschap) verkopen, etc. Althans voor zover gemachtigd door de rechtbank.
Oftewel: je zus kan nu alles doen en laten met de goederen en het geld van je ouders. Dat moet wel in het belang van moeder zijn, maar daarbij heeft je zus vrij veel beoordelingsvrijheid.
1) wij moeten naar de rechtbank om dat dit is aangevraagt wat moet ik mij hierbij voorstellen (wat doet deze rechter)?
2)is er nog een terugweg om een ander bewindsvrouw of man te benoemen ondanks dat er de handtekeningen in het beginsel zijn gezet ?
3) moeten w e de afspraken notarieel vastleggen of doet de rechter dit ?
4) tussen de aanvraag en de rechtgang zijn er dingen gebeurd die niet vertrouend werken van de oudste zus hoe pakken we dit aan ? |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: di 10 aug 2010 8:47 Onderwerp: |
|
|
Het is gemakkelijker om dit als reactie in het andere draadje te plaatsen. Er zijn wellicht meer mensen die hebben gereageerd. Dan voorkom je dat er zaken dubbel worden genoemd. Daarnaast is het ook overzichtelijker.
Dit is het oorspronkelijke draadje. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|